Köp av klocka/armbandsur

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Blev ganska nöjd med min Luftwaffepjäs för ~400:-.

Lite fjantbilder med mobilkameramoderniteter och extremt klena underarmar...
 

Bifogat

  • IMAG0241.jpg
    IMAG0241.jpg
    239.1 KB · Visningar: 119
  • IMAG0242.jpg
    IMAG0242.jpg
    244.7 KB · Visningar: 109
  • IMAG0245-1.jpg
    IMAG0245-1.jpg
    237.9 KB · Visningar: 118
  • IMAG0246-1.jpg
    IMAG0246-1.jpg
    234.4 KB · Visningar: 80

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Ed
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
Här kommer mitt bidrag till tråden.

Omega suverän från 50-t
Steinhart vintage military (för att jag inte har råd med en rolex modell 5513)
Omega seamaster
Casio GX56 En fet G-shock
Casio PRG130 Äventyrsklocka
 

Bifogat

  • 20120427_211808.jpg
    20120427_211808.jpg
    242.3 KB · Visningar: 93
  • 20120427_212626.jpg
    20120427_212626.jpg
    248.8 KB · Visningar: 106

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag tänkte köpa dyr klocka. Men köper jag helt ny kommer man ju knappt tordas använda den. Tänkte därför köpa lätt beggat och sen kunna bruka den frekvent. Då ramla jag över denna. Kanske inte till vardagsbruk men till kostym känns den rätt. Vad tror ni?

http://www.blocket.se/stockholm/Omega_Seamaster__Oversize_Pilot_case_ca_1971_39967748.htm?ca=12&w=3

Förövrigt. Var i världen handlar man billigast? Ska till London snart och morsan ska till Washington.

Förövrigt två. Kan någon ge mig en snabblektion i dyra klockor? Förklara för en bondgrabb allt värt att veta. Glas, urverk, service, storlek...
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Idag var jag och hämtade ut min Couturier från reparation och passade på att kika på speedmaster 3570.50, det var ett stort misstag!

Nu är jag ännu mer kär i klockan. Dessvärre är den andra kärleken (flickvännen) inte lika kär i klockan och jag har lite svårt att få igenom mina argument... Jag försökte med att min kärlek till henne tar mig till månen och att jag därför behöver en klocka som funkar där... Men inte ens den kärleksförklaringen hjälpte. :4skrika

Man kanske skulle lura i henne att man har köpt en kinesisk kopia för 300kr? :rolleyes:
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Idag var jag och hämtade ut min Couturier från reparation och passade på att kika på speedmaster 3570.50, det var ett stort misstag!

Nu är jag ännu mer kär i klockan. Dessvärre är den andra kärleken (flickvännen) inte lika kär i klockan och jag har lite svårt att få igenom mina argument... Jag försökte med att min kärlek till henne tar mig till månen och att jag därför behöver en klocka som funkar där... Men inte ens den kärleksförklaringen hjälpte. :4skrika

Man kanske skulle lura i henne att man har köpt en kinesisk kopia för 300kr? :rolleyes:

Jepp det är en underbar klocka. Det är ju även så att den sett likadan ut sedan 69 eller när det nu är (och i princip likadan innan också). Så du kan kanske förhandla till dig att köpa en begagnad?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jag tänkte köpa dyr klocka. Men köper jag helt ny kommer man ju knappt tordas använda den. Tänkte därför köpa lätt beggat och sen kunna bruka den frekvent. Då ramla jag över denna. Kanske inte till vardagsbruk men till kostym känns den rätt. Vad tror ni?

http://www.blocket.se/stockholm/Omega_Seamaster__Oversize_Pilot_case_ca_1971_39967748.htm?ca=12&w=3

Förövrigt. Var i världen handlar man billigast? Ska till London snart och morsan ska till Washington.

Förövrigt två. Kan någon ge mig en snabblektion i dyra klockor? Förklara för en bondgrabb allt värt att veta. Glas, urverk, service, storlek...

Om jag själv letat efter en äldre begagnad seamaster (jag intalar mig själv att det inte är just det jag gör) så hade jag tittat på en i denna stilen
Picture%201840s.jpg


Var i london förra helgen och kände att klockpriserna varierade lite. En submariner var groteskt mycket dyrare än här hemma medans en Speedmaster var någon tusenlapp billigare.
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Fick mina läderband till Seikon från Internettet i början av veckan. Givetvis med gnidig jävla moms och tullavgifter. :mad:

Och givetvis pajade jag mitt verktyg och körde in det tunna länkbrytardornet rätt under nagelbandet när jag skulle bryta länken. Smärta.

Beställde en ny verktygssats från Klocknet, hoppas att jag får den snart så att länken kan bytas ut.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Bra meckigt det var att byta. Men det blev fasen bra.
 

Bifogat

  • IMAG0265-1.jpg
    IMAG0265-1.jpg
    238.2 KB · Visningar: 78
  • IMAG0266.jpg
    IMAG0266.jpg
    238.9 KB · Visningar: 71
  • IMAG0268.jpg
    IMAG0268.jpg
    236.2 KB · Visningar: 68
  • IMG_3970.jpg
    IMG_3970.jpg
    239 KB · Visningar: 63

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Värst vad ni handlar en massa nya stiliga klockor allihopa. :)


Jonte skrev:
Förövrigt två. Kan någon ge mig en snabblektion i dyra klockor? Förklara för en bondgrabb allt värt att veta. Glas, urverk, service, storlek...
Tja, lite mer exakt vad vill du veta? Det är ju ett ganska omfattande ämne.
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Svårt att gå igenom allt, men ett par saker som jag tycker utmärker en dyrare klocka kan ju vara bland annat safirglas istället för mineralglas. Det är mycket reptåligare.
Om man vill ha metallarmband så är skruvade, solida länkar bättre än länkar med skjutstift, eller vad det nu heter.
Själva urverket är väl en smaksak, om man vill ha quartz eller ett mekaniskt. Jag föredrar nog mekaniska verk just för att de är så fascinerande.:tungan
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag tänkte köpa dyr klocka. Kan någon ge mig en snabblektion i dyra klockor? Förklara för en bondgrabb allt värt att veta. Glas, urverk, service, storlek...

http://www.lxus.se/component/content/article/12-klockor/74-vaerldens-10-dyraste-klockor :fakta

Skämt åsido, det finns mycket läsvärt på internet såklart. Dyrt är inte alltid detsamma som bäst. Och bäst inte detsamma som god smak. Och definitionen av god smak är högst individuell. Så du kan inte misslyckas, helt enkelt... :D
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Finns det något bra forum för klockor eller är det helt enkelt den här tråden som gäller? :)

Intresset för klockor har väl egentligen alltid funnits där men har växt senaste åren. Det började med en Tissot PRS 200. Sen blev det en tissot couturier chrono auto. Köpte den sistnämnda på Warszawas flygplats i vintras och hade oturen att tappa den i asfalten i fredags. Men som tur är har man bra hemförsäkring! :)

Personligen fyller klockan 3 funktioner för mig. 1. Visar tiden 2. Smycke 3. Beundra hantverk.

Nåja, med första klockan blev jag bortskämd med safirglas och med den nya växte intresset för automater. Nu har jag 2 vettiga men hyfsat klumpiga klockor med stålarmband och vill ha någon lite smidigare som passar när dubbelmanschetten och västen åker på. Helst automat samt safirglas. Har ni några tips på stilrena klockor som passar? :)

http://www.fratellowatches.com/omega-speedmaster-first-omega-in-space-1962/

Den vore ju drömmen. Men när man får en vettig bil/hoj för samma pris har det i mina ögon gått lite för långt. Absoluta smärtgränsen ligger på 10kkr



svenskt klockforum, http://klockforum.com/
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top