Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
jävla skit att du stannade då.. du skulle ju ha fortsatt o inte stannat i skogen..

men men..
 

pang

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Moto Guzzi
Det var ju du som körde! Det som är riktigt upprörande är att ditt (den vanliga medborgarens) ord inte väger lika tungt som polisens i rätten. TV i går kväll om gubben på macken och han i på västkusten båda blev spöade av polisen, den ene hade sex vittnen på hur det gick till, den andre en övervakningsvideo. Polisen vann!
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Tråkigt att du torskade,lider med dig var utan kort i 2 månader 2003de är ganska jobbigt att alltid behöva fråga om skjuts.

1: Det här är intressant om polisen fått regnumret och senare kommer och gör hembesök och anklagar mig för smitning/fortkörning ligger bevisbördan hos mig att bevisa att det inte var jag som körde?

2: Är jag skyldig att peka ut den som körde?
Verkligheten kan ju vara så att jag lånat ut hojen och stället till Lasse men jag vill ju inte peka ut honom utan bara hävdar att det inte var jag som körde.

Då har man ju gått från föraransvar till ägaransvar.
 

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Ort
-
Hoj
800, blåsvart
avfartsgatan skrev:
2166873
Finns det överhuvudtaget någon här inne som inte varit över 200 k/h på hoj?
JAG!
Med bil är det en annan historia dock.. men så kan de va. Är du coolare än mig nu? :rolleyes:

Edit: Måste ju bidra till debatten också:

1. Trådskaparen verkar inte ha alla får kvar i hagen.. Tyvärr kommer han köra ihjäl sig själv och/eller någon annan förr eller senare, om han inte byter stil innan dess.

2. Det kan ju vara så att det vi läser inte är absoluta sanningen.. så man kanske ska ta det med en nypa salt.

3. Rent generellt: Visst, kör ifrån snuten om du vill.. Kör 305km/h på allmän väg.. Ha kul som fan.. men gör det för he*vete <B>inte</B> där du riskerar att skada någon annan.. Men detta borde ju varenda människa förstå?

4. Han blev dömd utan riktigt hårda bevis, okej. Men han VAR ju skyldig? Det verkar ju som om rätten gjorde det den skulle för en gångs skull. Och sen tog han sitt straff, och skrev till och med en rätt underhållande tråd här om det... vilket var bra gjort. Alla glada?
 
Last edited:

_flex_

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2006
Ort
Kiruna
Hoj
Yamaha R6
Vilken historia.. =) Men trist att du åkte dit, läste igenom de där texterna... varför inte göra en film om saken.. ? :p

Någon som vet hur mycket det finns att ge i en sån där polis kärra...? Hk?
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
_flex_ skrev:
2167061 Vilken historia.. =) Men trist att du åkte dit, läste igenom de där texterna... varför inte göra en film om saken.. ? :p

Någon som vet hur mycket det finns att ge i en sån där polis kärra...? Hk?
Ligger väl på runt en 330hk kanske?
 

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Ort
-
Hoj
800, blåsvart
_flex_ skrev:
2167061 Vilken historia.. =) Men trist att du åkte dit, läste igenom de där texterna... varför inte göra en film om saken.. ? :p

Någon som vet hur mycket det finns att ge i en sån där polis kärra...? Hk?

Tja... man kan ju tänka sig att dom toppar nånstans mellan 220km/h-260km/h.. cirka. vilket dom flesta moderna bilar gör. Behöver man veta mer än så?
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
avfartsgatan skrev:
2166873 50k/h över hastighetsbegränsningen är grovvårdslöshet i trafik och ger fängelse. Men det har väl du aldrig gjort? Och inte någon annan här på forumet heller kan jag tänka mig.

Finns det överhuvudtaget någon här inne som inte varit över 200 k/h på hoj?
Appappappappapp! :fatta!

Hördududu, herr hobbypolis, var har du fått det ifrån?

Jag blev tagen i bil, klockad till över 160 km/h på motorväg, och fick indraget kort i tre månader. -Inte ett pip om vårdslöshet.

Mycket fantasier och folk som tror i den här tråden.
 

Kia

Guest
:Rockbanan :Rockbanan Så jäkla rätt....
Sånt här beteende ska bort från trafiken totalt....
Moralkärring, javisst.... :banana :banana
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Fürstenhoff skrev:
2166907 Om man nu måste ha ett sådant nedsättande ord som "moppefucko" så skulle åtminstonde jag vilja ha med en förklaring till:

*Folk som hela tiden måste klaga på andra för att FÖRSÖKA framstå som bättre personer - ett über "moppefucko" i allra högsta grad. :7peta

/Fürstenhoff.


Agree, dessutom sitter det folk och skäller på Johan som hävdar på fullaste allvar att de i unga år körde ifrån polishelikoptern, men de har ju självklart blivit så mycket smartare med åren. Varför ska inte Johan få gå igenom samma process då?

Kia skrev:
2167077 :Rockbanan :Rockbanan Så jäkla rätt....
Sånt här beteende ska bort från trafiken totalt....
Moralkärring, javisst.... :banana :banana


Ska inte du ut och blända folk med dina dimljus istället?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag tycker allt var skitkul, specielt din instälning till det hela. Du har skrivit en del tveksamma inlägg bmwjohan ur moralsynpungt men det här var ju sjuukt kul!
trist dock att inte få köra på ett år men men...

:tummenupp
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Teo skrev:
2167085
trist dock att inte få köra på ett år men men...
:tummenupp

Trist för BMXJohan men rätt skönt för övriga trafikanter.

F.ö. är den här tråden den mest skrattretande denna månad.
:corn
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
N.Blomqvist skrev:
2167069 Appappappappapp! :fatta!

Hördududu, herr hobbypolis, var har du fått det ifrån?

Jag blev tagen i bil, klockad till över 160 km/h på motorväg, och fick indraget kort i tre månader. -Inte ett pip om vårdslöshet.

Mycket fantasier och folk som tror i den här tråden.

det har ju med snuten som plockar dig att göra och dess pms-status...
Jag körde 160 på 90 väg med en cheroke och åkte fast, men han sa bara "Jag tänker inte plocka nå´t av dig i dag, Jag har annat för mig... köp en lott vet Jag, trevlig kväll" :tomten

korvgubbe skrev:
2167089 Trist för BMXJohan men rätt skönt för övriga trafikanter.

F.ö. är den här tråden den mest skrattretande denna månad.
:corn

Jag har inte orkat läsa hela tråden, bara första inlägget och tyckte det var kul.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En intressant aspekt är att många ondgör sig över att Polisen skulel ha skarvat och att bmxkillen skulle blivit frikänd bla. bla. bla. när bmxpajasen inte bara erkänner att han kör som en stolle, han är dessutom stolt över det, utan även att han medvetet har ljugit för alla rättsinstanser från första sekund. Diktat ihop en historia om en provkörare för polisen och sedan även vidhållit den i rätten. Sicken jävla idioti.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
"Man väljer sina tillfällen" tror man, tills man åker fast och polisen står där de aldrig brukar stå. FLera av er kan säkert åka dit ni med, men ni som kör i 120kmh kan ju fortsätta med det...
Jag kör sporthoj, det händer ganska ofta att man kommer upp i höga farter. Jag försöker också välja mina tillfällen, men man vet ju aldrig ändå!

...att ni orkar svara på allt o allas inlägg...
 

4cY

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Honda CBR900RR -97
Mr Fotboja tycker tydligen att det är helt ok att som han alltid gjort kryssa fram i 200 blås på allmän väg. det tycker inte jag.

Har Johan nån gång tänkt på vad som händer om en bil plötsligt gör en vänster sväng när Joahn kommer i 200 och ska om? Nu kanske inte Johan kör 200 på 90 väg? eller? spelar inte nån större roll, säg 170 kanske bara på 90 väg då.

Johan kommer kryssandes mellan bilarna och plötsligt svänger en bil precis när johan ska köra om, Johan kör in och parkerar sin hoj i bilen där kanske en familj sitter. Nu verkar ju Johan vara en gud på att köra hoj så han hinner förstås vika undan och klara bilen med ett par mm. tur tänker Johan och gasar lite till?

Ta och åk till en bana och gasa istället, tänk efter både en och flera gånger när du kryssar som vanligt mellan bilarna.
Hur fort kör du i stan på 50 väg? utanför skolor och dagis där det är 30? ligger du och kryssar "bara" i 100 blås då? Det krävs inte speciellt mycket för att en olycka ska hända, bara för att du har klarat dig i många år så innebär ju inte det att olyckan inte kommer drabba dig? det värsta är ju att du förmodligen kommer ta med dig andra i olyckan.

Detta är antagligen slöseri med tid eftersom Johan anser sig vara en vägens kung på sin hoj och skiter fullständigt i vad han kan utsätta andra människor för. Det är bara att hoppas att ingen annan blir drabbad när Johan kommer kryssande.
 

FTW

WTF?
Gick med
2 May 2006
Ort
-
Hoj
800, blåsvart
morecore skrev:
2167117
...att ni orkar svara på allt o allas inlägg...
-> Orkar svara på ditt också faktiskt :tungan

He he... kommer hänga på den här tråden hela dagen :hihi
 

Kia

Guest
Blip skrev:
2167079 Agree, dessutom sitter det folk och skäller på Johan som hävdar på fullaste allvar att de i unga år körde ifrån polishelikoptern, men de har ju självklart blivit så mycket smartare med åren. Varför ska inte Johan få gå igenom samma process då?




Ska inte du ut och blända folk med dina dimljus istället?



Vet inte hur många gånger jag ska behöva förklara det, trots upplagda bilder verkar inte folk fatta att mina dimljus bländar inte....
Sen är de ju bara rent löjligt att ens jämföra dessa trafikbrott med varandra... Det är inte jag som sitter med fotboja och indraget körkort... Inte jag som har "grov vårdslöshet i trafik" i mitt register iaf...
Att folk sen hånskrattar åt mig den dagen jag får böter för mina dimljus den bjuder jag på... Jag står för det jag gör och försöker inte smita.... :7peta
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Tycker bara det är konstigt att du inte kan överklaga? Killen på TV igår hade ju gått till EU-domstolen för att polisen spöat honom (med all rätt). Kom igen nu - överklaga och få till ett positivt prejudikat för oss andra :tummenupp
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Instabil skrev:
2166487 Jag vet inte om man skall skratta eller gråta, det som skrämmer mig mest är det svenska rättsamhället, trode i min enfald att det krävdes bevis ...

Vadå - killlen körde vårdslöst och försökte smita. Han åkte dit och rätten dömde ut ett straff.

Det om något bevisar väl att det svenska rättsystemet funkar. Eller menar du att han skulle gått fri?
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top