Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
#space skrev:
2166784 Det var ju fan om möjligt ett ännu dummare uttalande..

Bojan i hemmet o indraget kk är ju såklart ett allt för lågt straff..Du ska ju uppenbarligen inte ha kk o straffet ska ju såklart vara relaterat till brottet o dess mkt uppenbara risktagning för andra Du tog den dagen..

jag har kört riktigt rejält fort nu i 10 år och har aldrig orsakar några olyckor, inte ens singelolyckor. hur farligt kan det egentligen va?
alla säger att det är farten som dödar, men det spelar ju för fan ingen roll hur fort man kör så länge man inte krockar med nägot.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
bmwjohan skrev:
2166764 jag tycker inte att jag riskerar andras liv. polisen tycker det. dom tycker fel!
jag tycker inte att jag kör som en idiot. jag kör lagom fort tycker jag. dock gick det lite över gränsen under just denna färd.

Du tänker ganska kort.

När du tar de här onödiga riskerna stressar du andra förare rejält vilket i sin tur kan leda till katastrof för många. Du kan splittra en hel jävla familj på så vis.

Men du kanske stillar ditt samvete med att det troligtvis bara är du som drabbas? Då är det dags att tänka på andra igen och inse att det kanske inte är så roligt att vara i den bilen som orsakade din olycka/död? Det ska inte mycket till i de farterna för ett sådant öde. Det kan bryta ner många och förstöra mer än du tror.

När du kör så som du själv beskriver tänker du bara på dig själv. Det är väl ganska uppenbart? Samtidigt skriver du "jag tycker inte jag kör som en idiot." JO - DET ÄR PRECIS DET DU GÖR. Sluta vara en sådan hycklare.

Kontentan är i varje fall att gasa och ha kul när det är fritt och fint - inte med risk bland andra!

(hoppas ni fick er dos av moralkärring nu)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
TukTuk skrev:
2166797 Du tänker ganska kort.

När du tar de här onödiga riskerna stressar du andra förare rejält vilket i sin tur kan leda till katastrof för många. Du kan splittra en hel jävla familj på så vis.

Men du kanske stillar ditt samvete med att det troligtvis bara är du som drabbas? Då är det dags att tänka på andra igen och inse att det kanske inte är så roligt att vara i den bilen som orsakade din olycka/död? Det ska inte mycket till i de farterna för ett sådant öde. Det kan bryta ner många och förstöra mer än du tror.

När du kör så som du själv beskriver tänker du bara på dig själv. Det är väl ganska uppenbart? Samtidigt skriver du "jag tycker inte jag kör som en idiot." JO - DET ÄR PRECIS DET DU GÖR. Sluta vara en sådan hycklare.

Kontentan är i varje fall att gasa och ha kul när det är fritt och fint - inte med risk bland andra!

(hoppas ni fick er dos av moralkärring nu)
Säger dig ordspråk som "Vatten på en gås", "Pärlor för svin" något?
Det är lönlöst då bmxjohan är ett typexempel på varför män är farliga i trafiken.
 
Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
bmwjohan skrev:
2166796 jag har kört riktigt rejält fort nu i 10 år och har aldrig orsakar några olyckor, inte ens singelolyckor. hur farligt kan det egentligen va?
alla säger att det är farten som dödar, men det spelar ju för fan ingen roll hur fort man kör så länge man inte krockar med nägot.
Jomenvisst, det är som rattfyllerilagarna i Italien förr i tiden. Du fick vara hur full som helst när du körde, bara inget hände. Bra va ? Vore något att krydda upp den svenska trafikbilden med eller hur ?
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
bmwjohan skrev:
2166796 jag har kört riktigt rejält fort nu i 10 år och har aldrig orsakar några olyckor, inte ens singelolyckor. hur farligt kan det egentligen va?
alla säger att det är farten som dödar, men det spelar ju för fan ingen roll hur fort man kör så länge man inte krockar med nägot.

Men snälla säg att du inte tror på vad du just sade? Hade gärna sett dig komma undan så du slapp detta men nu vete fasen. Tycker att du skall läsa igenom ditt sista uttalande (ovan) och hitta minst 4 fel..om inte så är det ingen ide att ens gagga mer om detta.
Och jag hoppas VERKLIGEN att du INTE råkar ut för något för i den hastigheten kan både du och offret hälsa hem.
Det är ju ändå en viss skillnad att köra så på en tom motorväg..men i stilla eller sakta körandes traffik??!! Var jag polisen som följde efter dig skulle jag stå på pedalen tills jag fick tag i dig...efter det uttalandet ovan.

PS vill bara göra klart att jag inte är en moralkärring då det gäller att köra höga hastigheter...men det finns onekligen plateser som är mindre farliga för detta. Det räcker med att en skitunge öppnar en bakdörr på en bil så flyger du åt helvete. Det är bara så jag menar.
 
Last edited by a moderator:

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
SPÅNGA
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
bmwjohan skrev:
2166611 jag förstår inte hur någon överhuvudtaget inte kan tro på detta. varför skulle jag sitta och hitta på. min advokat sa faktiskt att han försvarat rätt många som gjort liknande saker och alla har fått liknande straff. alla dessa rättegångar har skett i östergötland.

jag ville överklaga till hd men min advokat sa att det inte är möjligt. kommer inte ihåg hans förklaring till varför.

jag tycker att ni ska fortsätta köra ifrån dom. det kommer jag göra. man bör bara vara väl förbered. tex:

kör alltid utan regskylt
ha alltid en annons ute på hojen för att styrka ljugarhistoria
kör helst bara ifrån dom där du har god lokalkännedom så att du hittar

Här borta vid Rinkeby kör vi race hela tiden med snuten :banana
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Härligt tråd! Och länk! Fan vad jag garva åt åklagartjejen i hovrätten. Korsförhörde om vilken bil personen som åkt hojen hade. En BMW 3 serie... och hon hävdar det är en väldigt ovanlig bil och ger sig inte :tomten

Iaf. nyttig tråd. Tack BMWJohan för du (och polarn) lagt upp materialet. :tummenupp

Hoppas du drar fallet till HD (edit: nya regler tydligen om överklagande dit... surt). Inte ska ett fungerande rättsamhälle fungera på detta viset (iofs tveksamt om Sverige numer kan kallas för ett sådant). Det ska vara ställt utan tvivel vem som begått brottet för att döma någon... inte som i detta fallet på rimliga spekulationer. Visst kommer en del skyldiga slippa straff... men hellre det än flera oskyldiga straffade på spekulationer.

Jag har inte mycket till övers för hetsjakten på fortkörare eller fortkörare som kör som dårar... med eller utan blåljus i backspegeln (den kategoring tillhör du från hur du själv beskrivit din körning). Än sämre tycker jag om ett rättsväsende som visar tydliga tecken på förfall.

Kör lagom för fort i trafiken på rätt ställen och spara resten av krutet till att köra på bana. Jag hoppas innerligt att du, BMWJohan, inte kör ihjäl någon annan framöver eller dig själv för den delen (verkar vara en tidsfråga... om än det dröjjer kanske ytterligare 10 år). Även om du är kung på köra hoj så gör de som du möter på vägarna misstag som utan marginaler får trista följder.
 

IronMike

Guest
TukTuk skrev:
2166797 Du tänker ganska kort.

När du tar de här onödiga riskerna stressar du andra förare rejält vilket i sin tur kan leda till katastrof för många. Du kan splittra en hel jävla familj på så vis.
På vilket sätt stressas andra förare.. Antingen hinner dom inte reagera innan man är förbi och långt bort. Eller så tänker man som billist, fan va tufft. Du tar moralsnacket till nya höjder...

Gubbar i bekantskapskretsen/familjen som är goretexnördar är inte ens lika mkt moraltanter, de äldre hojåkarna har ofta en bakgrund på sportigare hoj å har fortfarande bus-prylen i blodet även om de taggat ner.

Billister som söndagsåker/vanlig svennson får tycka va de vill. Dom kan ha så kul me deras standardliv..

Jag har valt bort standardlivet, för att ha lite skoj. Åka hoj är en livsstil. Chaka en husvagn istället.... Det kanske skulle ge mer ro ?
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Haha, jävlar vad moralkärringarna angrepp bmwjohan nu :D
Ta det lugnt och hetsa inte upp er för mycket framför datorn tack :tungan

Den här tråden påminner väldigt mycket ur moralsynpunk cykelhjälmstråden där alla hoppade på mig så innehelvete efter att jag ansåg att det var onödigt med cykelhjälm.
 
Last edited:

IronMike

Guest
Fetvadd skrev:
2166843 Haha, jävlar vad moralkärringarna angrepp bmwjohan nu :D
Ta det lugnt och hetsa inte upp er för mycket framför datorn tack :tungan

Den här tråden påminner väldigt mycket ur moralsynpunk cykelhjälmstråden där alla hoppade på mig så innehelvete efter att jag ansåg att det var onödigt med cykelhjälm.
ja man börjar ju undra om man ska starta eget forum för riktiga sporthojjare, så man slipper alla goretex-ghey å moppefuckon...

trevligt forum i övrigt :3freak
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
IronMike skrev:
2166849 ja man börjar ju undra om man ska starta eget forum för riktiga sporthojjare, så man slipper alla goretex-ghey å moppefuckon...

trevligt forum i övrigt :3freak
Ett "moppefucko" är en person som beter sig omoget och ointelligent när diskussioner om motorcyklar äger rum. Uttrycket myntades av en moderator på internetsajten http://www.sporthoj.com någon gång under år 2002.

Följande karaktäriserar ett moppefucko:

* Folk som skriver *kjam*, *smajl* eller vadsomhelst innanför * *.
* Folk som skryter med att de träffat nån känd kriminell i verkliga livet.
* Folk som inte skriver ihop ord.
* Folk som skriver stora och små bokstäver blandat, exempelvis "FeTt ja dRAr din RätTA med MIn NsR125!"
* Folk som stavar "köra" "tjöra".
* Folk som frågar "är R1 eller GSX-R 1000 en bra första hoj? Jag skall ta kort i september och funtar på den".
* Folk som anser att "Din mamma!" är värsta tänkbara förolämpningen.
* Folk som startar diskussioner för att direkt efter sitt andra inlägg gå över till "Amen du är juh dum i huvvet!" bara för att de inte kan argumentera (samma personer som bär kniv ute "Utifall någon hoppar på dom").
* Folk som sprider diverse myter om vad man gör för att mc-buren polis ska avbryta eventuell jakt på dem; t.ex. att slänga hjälmen, köra i närheten av dagis etc.
Saxat från susning.
//Tobbe
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Fetvadd skrev:
2166843 Haha, jävlar vad moralkärringarna angrepp bmwjohan nu :D
Ta det lugnt och hetsa inte upp er för mycket framför datorn tack :tungan

Den här tråden påminner väldigt mycket ur moralsynpunk cykelhjälmstråden där alla hoppade på mig så innehelvete efter att jag ansåg att det var onödigt med cykelhjälm.

VA?? Menar du på fullt allvar att du cyklar utan hjälm? :fatta!
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
GSXR1100R skrev:
2166680 Det var på tiden att du åkte fast, hoppas att du aldrig mer får KK.

/Moralkärring

50k/h över hastighetsbegränsningen är grovvårdslöshet i trafik och ger fängelse. Men det har väl du aldrig gjort? Och inte någon annan här på forumet heller kan jag tänka mig.

Finns det överhuvudtaget någon här inne som inte varit över 200 k/h på hoj?
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
bmwjohan skrev:
2166277 Det har efterlysts här på sporthoj om det inte finns någon som har åkt fast för en riktigt rejäl getaway. Jag har nu gjort det och tänkte dela med mig lite om detta..

trist som fan.
schysst att du dela med dig, tror inte alla hade vågat göra det, skönt att höra nån som inte gnäller att det va alla andras fel för engångs skull oxå...
 

tobbe1

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Z1000
IronMike skrev:
2166849 ja man börjar ju undra om man ska starta eget forum för riktiga sporthojjare, så man slipper alla goretex-ghey å moppefuckon...

trevligt forum i övrigt :3freak
Du kan ju starta ett forum för liksinnade idioter :tomten
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
avfartsgatan skrev:
2166873 50k/h över hastighetsbegränsningen är grovvårdslöshet i trafik och ger fängelse. Men det har väl du aldrig gjort? Och inte någon annan här på forumet heller kan jag tänka mig.

Finns det överhuvudtaget någon här inne som inte varit över 200 k/h på hoj?

Men det handlar ju lite om VAR man kör så. Kanske inte för laserpistolerna men om man tänker med hjärnan istället för handleden så inser man hur lätt det kan smälla i tät trafik och hur din stora busiga motorcykel kan flyga upp i luften o krasha in i en motkommande bil.

Det kan ju vara kul för en helt oskyldig människa att få en R1 eller vad ni nu kör, i nyllet genom vindrutan :rolleyes:. Inte omöjligt hänt. Skedde på motorvägen här för inte så länge sedan, tät trafikerat o hög fart på hojen. Menar bara..välj plats som är "lämpligare" för sånna hastigheter.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top