Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Nursey skrev:
2166881 Men det handlar ju lite om VAR man kör så. Kanske inte för laserpistolerna men om man tänker med hjärnan istället för handleden så inser man hur lätt det kan smälla i tät trafik och hur din stora busiga motorcykel kan flyga upp i luften o krasha in i en motkommande bil.

Det kan ju vara kul för en helt oskyldig människa att få en R1 eller vad ni nu kör, i nyllet genom vindrutan :rolleyes:. Inte omöjligt hänt. Skedde på motorvägen här för inte så länge sedan, tät trafikerat o hög fart på hojen. Menar bara..välj plats som är "lämpligare" för sånna hastigheter.

om man nu ska köra fort i trafiken.. vad är då "lämpligare" än motorvägen??? :va
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
sven666 skrev:
2166891 om man nu ska köra fort i trafiken.. vad är då "lämpligare" än motorvägen??? :va

Motorvägen helt klart. Jag måste erkänna att jag läste fel. Tyckte att han skrivit att det var tät trafik (vilket kan finnas på motorvägar med..tyvärr) men så stog det inte. My bad, det var där jag lackade ur. Ber om ursäkt !!
 
Last edited by a moderator:

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
avfartsgatan skrev:
2166873
Finns det överhuvudtaget någon här inne som inte varit över 200 k/h på hoj?


Min hoj går inte ens så fort, och på polarnas hojar har jag inte heller dragit över 180km/h, så jo det finns folk som aldrig varit över 200, så det så. :7peta
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Nu har jag inte orkat läsa allt på länken om rättegång hit och dit, men,

1 Dom har ditt reg.nr
2 Du drar dom och kör till hö och vä
3 Dom hittar dig ståendes bakom en container i skogen med en historia om att "en kille lånade min motorcykel" :rolleyes:

-Du måste vara bra på att snacka om du ska få det till att "en kille som inte går att få kontakt med, som du inte vet vad han heter, som du inte har nummret till, som har likadant ställ som dig, vars bilregnr du inte kommer ihåg" dök upp från ingenstans och lånade hojen och sedan försvann igen.

BMWjohan tog en kalkylerad risk, det sket sig. End of story.
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
goodspeed skrev:
2166910 Min hoj går inte ens så fort, och på polarnas hojar har jag inte heller dragit över 180km/h, så jo det finns folk som aldrig varit över 200, så det så. :7peta

Då kanske vi skall göra en pol så får vi se hur försvinnande liten den minoriteten är!

Edit: 180, hade du blivit klockad i den hastigheten hade du lagens ögon blivit jämställd med johan här.

Att göra vad han gjort är inget jag stödjer direkt. Att dra snuten slutar oftast illa. Adrenalin och nerver i kombination gör att man kör långt över sin förmåga, tror dock att det är lättare för folk som provat på det ett par gånger och har kalla nerver t.ex. GR (anser det dock moraliskt förkastligt). Men det är väl ganska oansvarigt av polisen att bidra till detta, då man ökar antalet trafikdöda/skadade istället för att minska. Måste finnas bättre sätt för farbror blå att fånga fartsyndaren än att ligga i röven på en i 250 blås, använd helikoptrar istället i sådana ändamål, dom går ju inte komma undan.
 
Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Fürstenhoff skrev:
2166907 Om man nu måste ha ett sådant nedsättande ord som "moppefucko" så skulle åtminstonde jag vilja ha med en förklaring till:

*Folk som hela tiden måste klaga på andra för att FÖRSÖKA framstå som bättre personer - ett über "moppefucko" i allra högsta grad. :7peta

/Fürstenhoff.
Mitt inlägg var endast i rent informativt syfte eftersom missuppfattning förelåg.
skickar du min vinst, pm funkar ju inte
//Tobbe
 

IronMike

Guest
Fürstenhoff skrev:
2166907 Om man nu måste ha ett sådant nedsättande ord som "moppefucko" så skulle åtminstonde jag vilja ha med en förklaring till:

*Folk som hela tiden måste klaga på andra för att FÖRSÖKA framstå som bättre personer - ett über "moppefucko" i allra högsta grad. :7peta

/Fürstenhoff.

:corn :corn

var e valmers?
 

rollex

Guest
Snut-fittor !!! Dem vågar inte jaga bankrånare och knarklangare utan måste jaga oss som betalar deras löner, dem vet ju att vi inte skjuter och är ganska enkla att ta... Det är mycket roligare för snuten att leka med oss. Och det hur du blir dömd i detta land har ingenting med det att göra, vad som verkligen hände, utan vad dem har för sig... Dem behöver inte bevisa om ngt. Skulle kunna dra här 100 historier om hur oskyldiga döms till fängelse i Sverige och ingen lyssnar eller tror på dem... Och ingen bryr sig heller för alla tror ju på snutarnas berättelse. Alltså menar jag, att dem tycker om att leka med vanliga arbetare, för då slipper dem att vara rädda för att bli skjutna och skadade. Dem tycker om att leka, inte om att arbeta. Hoppas det går bra för dig kompis :tummenupp Syns och hörs.
 

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
rollex skrev:
2166964 Snut-fittor !!! Dem vågar inte jaga bankrånare och knarklangare utan måste jaga oss som betalar deras löner, dem vet ju att vi inte skjuter och är ganska enkla att ta... Det är mycket roligare för snuten att leka med oss. Och det hur du blir dömd i detta land har ingenting med det att göra, vad som verkligen hände, utan vad dem har för sig... Dem behöver inte bevisa om ngt. Skulle kunna dra här 100 historier om hur oskyldiga döms till fängelse i Sverige och ingen lyssnar eller tror på dem... Och ingen bryr sig heller för alla tror ju på snutarnas berättelse. Alltså menar jag, att dem tycker om att leka med vanliga arbetare, för då slipper dem att vara rädda för att bli skjutna och skadade. Dem tycker om att leka, inte om att arbeta. Hoppas det går bra för dig kompis :tummenupp Syns och hörs.


Förlåt?!? :va

Har sett en klausul någonstans att man inte ska skriva inlägg på fyllan. För jag antar att du inte har skrivit det där nykter, eller?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Sledge B skrev:
2166776 Det är skillnad på att köra slalom mellan bilarna i 200km/h i tät trafik och att köra fort på kurvig, bra landsväg med lite trafik, eller på bana för den delen.

Självklart gillar jag att gasa på precis som du, men jag är ganska säker på att jag väljer mina tillfällen bättre.
Skönt att det finns folk som har både SH och hjärna, nu ska man inte tro allt vad BMX Johan skriver, han är och förblir en mytoman, men han växer kanske till sig med åren.
 

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Så i princip kan polisen efter att ha jagat en motorcyklist komma o knacka på dörren när man är hemma? (om dom har regnumret) Med risk för att man åker dit om man inte har en bra förklaring ;)

Eller måste dom liksom stoppa en på väg nånstans?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top