Idag är jag ledsen för att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sjukdomar rent generellt, men häromdagen drabbade en mig närstående person av hjärtfel och lades in för klaffbyte och i samband med det fick han en hjärnblödning och blev förlamad.

Precis nu plingade det tíll i telefonen och det visar sig att han avled.
Det skiljde några månader mellan oss i ålder.
Det börjar vara många i min ålder som tar ner skylten, 5-10 år innan pensionen
Beklagar. Livet är fan inte rättvist :(
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Suck, idag är det inte bara mörkt på Kameruns avbytarbänk utan även hos Arne Hegerfors som tidigare idag somnade in för sista gången.
Tack för alla roliga kommentarer.
Vila i frid.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Suck, idag är det inte bara mörkt på Kameruns avbytarbänk utan även hos Arne Hegerfors som tidigare idag somnade in för sista gången.
Tack för alla roliga kommentarer.
Vila i frid.
Apropå det där så fick jag veta härom veckan att det där citatet till största sannolikhet aldrig uttalats. Tydligen har man letat i i ljudupptagningen från den aktuella matchen men inte lyckats hitta något.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Apropå det där så fick jag veta härom veckan att det där citatet till största sannolikhet aldrig uttalats. Tydligen har man letat i i ljudupptagningen från den aktuella matchen men inte lyckats hitta något.
Uttalandet kan ha kommit från Lasse Kinch, det fanns ett dokument i internets begynnelse som hade grodor från Lasse Kinch på Radiosporten, kallades "kinchare".
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Apropå det där så fick jag veta härom veckan att det där citatet till största sannolikhet aldrig uttalats. Tydligen har man letat i i ljudupptagningen från den aktuella matchen men inte lyckats hitta något.
Finns en flashbacktråd på 512 sidor om det. Ingen kan hitta det.

Det som talar emot är att Arne själv har refererat till det, men han kan ju ha hört det i efterhand och trott att han kanske gjorde uttalandet.

De som i efterhand har plöjt igenom hela matchen från 1990 (skulle aldrig palla själv) säger att de aldrig hör honom säga det.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Uttalandet kan ha kommit från Lasse Kinch, det fanns ett dokument i internets begynnelse som hade grodor från Lasse Kinch på Radiosporten, kallades "kinchare".
Tror den allmänna uppfattningen är att det ska vara Arne som sagt det. Som Johan skriver nedan har Arne själv refererat till uttalandet, men trots det har ingen kunnat hitta klippet.
Finns en flashbacktråd på 512 sidor om det. Ingen kan hitta det.

Det som talar emot är att Arne själv har refererat till det, men han kan ju ha hört det i efterhand och trott att han kanske gjorde uttalandet.

De som i efterhand har plöjt igenom hela matchen från 1990 (skulle aldrig palla själv) säger att de aldrig hör honom säga det.
Jag har ganska tydliga minnen från när det började pratas om att han sagt det, men eftersom jag alltid varit ointresserad av bollsport så såg jag inte matchen när den sändes.

Det är ju ett inte helt ovanligt fenomen ändå och om man googlar på "Mandela effect" eller "Mandelaeffekten" så hittar man rätt många liknande exempel. Ett par är "Luke, I am your father", och "Play it again, Sam".
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Idag har jag sålt dunderklumpen. :cry: Det är ju aldrig roligt att sälja en motorcykel, även om det inte är den roligaste motorcykeln... Och den kommer att få åka släp till Polen, den köptes av ett företag som enbart köper motorcyklar och delar för att exportera till Polen. Fördelen är att nästa brukare av hojen inte lär höra av sig, och jag fick ändå ganska bra betalt.

1708942692042.png
 
Gick med
6 Feb 2023
Hoj
Yamaha
Tyvärr så lämnade min styvpappa mig idag Jerker”Moddlaren”Kruus i en allvarlig olycka med motorcykel tidigare idag ser här på sidan att han varit väldigt aktiv! En person som älskade sin motorcykel. Det är en väldigt dyster dag för oss alla Mvh christoffer
Det har tagit mig en lång tid att orka komma ur på detta forum och läsa allt om pappa. Men möttes av så mycket kärlek till pappa från er alla. Tack till er alla som gett pappa glädje i livet. Denna sidan var hans dagbok sa han alltid och ju mer jag läser kommer jag till insikt vilken dagbok det var för honom.

Han är fortfarande enormt saknad utav oss alla. ❤️
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det har tagit mig en lång tid att orka komma ur på detta forum och läsa allt om pappa. Men möttes av så mycket kärlek till pappa från er alla. Tack till er alla som gett pappa glädje i livet. Denna sidan var hans dagbok sa han alltid och ju mer jag läser kommer jag till insikt vilken dagbok det var för honom.

Han är fortfarande enormt saknad utav oss alla. ❤️
Det är nåt visst med att vårt tragg på forumet ändå kan få spela roll för er som lever i och med saknaden, som ska få livet att funka igen.
Tack för att vi får återkoppling och uppdatering! Fortsätt gärna med det om det känns rätt!
 
Gick med
6 Feb 2023
Hoj
Yamaha
Det är nåt visst med att vårt tragg på forumet ändå kan få spela roll för er som lever i och med saknaden, som ska få livet att funka igen.
Tack för att vi får återkoppling och uppdatering! Fortsätt gärna med det om det känns rätt!
Det var en blandad känsla att läsa allt pappa skrivit här. Det vackraste utav allt var att jag kunde nästan höra hans röst när jag såg vad han skrivit och hur han hade sagt det. Att kunna få höra hans röst genom texten var en gåva helt enkelt. :hjarta
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det var en blandad känsla att läsa allt pappa skrivit här. Det vackraste utav allt var att jag kunde nästan höra hans röst när jag såg vad han skrivit och hur han hade sagt det. Att kunna få höra hans röst genom texten var en gåva helt enkelt. :hjarta
Hoppas användaren är riktig och inte ett cyniskt användande av AI.
Du svarar din halvbror, eller?
Lite barskt kanske, men hur vet vi att du är den du säger?
Kan moderator verifiera att kontot hör till personen?

Edit;
Min misstänksamhet handlar om omtanke om anhöriga. Kanske finns en rimlig förklaring.

Edit2;

@Christofferharling ?
@Carina❤️ ?
 
Last edited:
Gick med
6 Feb 2023
Hoj
Yamaha
Hoppas användaren är riktig och inte ett cyniskt användande av AI.
Du svarar din halvbror, eller?
Lite barskt kanske, men hur vet vi att du är den du säger?
Kan moderator verifiera att kontot hör till personen?

Edit;
Min misstänksamhet handlar om omtanke om anhöriga. Kanske finns en rimlig förklaring.

Edit2;

@Christofferharling ?
@Carina❤️ ?
Christoffer och Carina kan verifiera det. Jag fann min pappa för 4 år sen så vi fick inte så mycket tid tillsammans att få lära känna varandra så jag förstår misstänksamheten kring det.
 

Carina❤️

Medlem
Gick med
15 Sep 2023
Hoj
R1
Hoppas användaren är riktig och inte ett cyniskt användande av AI.
Du svarar din halvbror, eller?
Lite barskt kanske, men hur vet vi att du är den du säger?
Kan moderator verifiera att kontot hör till personen?

Edit;
Min misstänksamhet handlar om omtanke om anhöriga. Kanske finns en rimlig förklaring.

Edit2;

@Christofferharling ?
@Carina❤️ ?
Hej på er!
Sandra som skriver till er var Jerkers biologiska dotter. Hon finns och har lika stor sorg att bära som jag själv och min son Christoffer (som var Jerkers styvson). Min son har dock sett Jerker som sin pappa under alla år trots att de inte delade blodsband.
Ta hand om er alla och var rädda om er❤️
Önskar er alla en fin påsk.
Tankar skänkes till dig Jerker där ovan molnen❤️Du är så saknad av oss🕯️
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hej på er!
Sandra som skriver till er var Jerkers biologiska dotter. Hon finns och har lika stor sorg att bära som jag själv och min son Christoffer (som var Jerkers styvson). Min son har dock sett Jerker som sin pappa under alla år trots att de inte delade blodsband.
Ta hand om er alla och var rädda om er❤️
Önskar er alla en fin påsk.
Tankar skänkes till dig Jerker där ovan molnen❤️Du är så saknad av oss🕯️
Tack för klargörande och jag hoppas ni ser varför jag undrade.
Som sagt, uppskattar att ni fortsätter skriva här!
Ha en fin påsk!
 

Carina❤️

Medlem
Gick med
15 Sep 2023
Hoj
R1
Hej på er!
Sandra som skriver till er var Jerkers biologiska dotter. Hon finns och har lika stor sorg att bära som jag själv och min son Christoffer (som var Jerkers styvson). Min son har dock sett Jerker som sin pappa under alla år trots att de inte delade blodsband.
Ta hand om er alla och var rädda om er❤️
Önskar er alla en fin påsk.
Tankar skänkes till dig Jerker där ovan molnen❤️Du är så saknad av oss🕯️
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Att jag tog någon sekund för lång betänketid igår när jag mötte en bil som höll på att tappa sitt högra bakhjul.
Körde efter men hittade inte. Den hade 3 alternativa vägval inom 300 m varav 2 var motorväg i 2 riktningar. Spårlöst borta när jag dragit helvarv i rondellen.

Undrar hur det gick? Tar inte vilka risker som helst med min 85-åriga mor i bilen, på väg till konsert.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Att jag tog någon sekund för lång betänketid igår när jag mötte en bil som höll på att tappa sitt högra bakhjul.
Körde efter men hittade inte. Den hade 3 alternativa vägval inom 300 m varav 2 var motorväg i 2 riktningar. Spårlöst borta när jag dragit helvarv i rondellen.

Undrar hur det gick? Tar inte vilka risker som helst med min 85-åriga mor i bilen, på väg till konsert.
Tydligen tappas 30 000 hjul per år i Sverige. Känner inte folk att nåt är fel? Jag har själv råkat ut för lösa hjul men har märkt det i tid så det är inte värre än att man stannar, plockar fram fälgkorset och drar fast hjulen. Moderna bilar och människor kanske inte har fälgkors i bilen utöver att folk dessutom är helt immuna mot intryck från omvärlden? #IphoneZombies#
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Tydligen tappas 30 000 hjul per år i Sverige. Känner inte folk att nåt är fel? Jag har själv råkat ut för lösa hjul men har märkt det i tid så det är inte värre än att man stannar, plockar fram fälgkorset och drar fast hjulen. Moderna bilar och människor kanske inte har fälgkors i bilen utöver att folk dessutom är helt immuna mot intryck från omvärlden? #IphoneZombies#
Jag fick in en kund med en Audi TT som tyckte att hans bil kändes vinglig.
Han hade endast en låsbult (jaja, skruv) kvar på vardera hjulet, resten hade tjuven plockat med sig.
Han hade kört ett par mil men orkade inte kliva ur bilen och titta.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top