Idag är jag ledsen för att...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ofullkomlig. Huvet på spiken där.

Känns som ett sätt till man svikit sig själv...
Har inte ens fått ut dotera på den årliga turen, (då hennes sambo får sövas för att inte slita upp ekplankgolvet i vankande oro). En tur i deras Opel GT är, om än trevligt, inget fullgott substitut. Blev ingen paddling heller, på tal om svek och självbedrägerier.
Kan man stämma henne, alternativt sig själv, för bedrägligt beteende?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gick till och med och tog semester på måndag så jag kan åka och handla hoj, men alla mina bud har blivit avslagna.
:/
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Fy fan va trött man är på Ryssland, Kina, Iran, Palestina och andra skithål.

De skulle bokstavligen talat gynna mänskligheten mer om de bara var gigantiska parkeringsytor.

"Kul" också att svenska skattebetalare tvingas ge bort flera hundra miljoner kronor om året till Palestina... och har Hamas-kramare i riksdagen och det stora Partiet...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
De flesta av världens idrottare har väl i princip varit tvingade att vaccinera sig pga resor och även krav från evenemang och idrottsanläggningar.

Så vi kan nog förutsätta att han var vaccinerad. Men visst, folk och även unga idrottare har råkat ut för hjärtinfarkter även tidigare och Jeff kan mycket väl ha haft medfödda problem.

Hjärtinfarkter är dock en komplikation från vaccinet som dom tvingats erkänna att det ofarliga vaccinet har.
Jo, en polare fick problem med förmaksflimmer efter vaccinationerna... är måttligt road över att ha permanent skit och tvingas ta betablockerare.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag kan inte säga att jag är ledsen precis, men det är ändå tråkigt att en profil som Peter Antoine gått ur tiden.

Ett original in i det sista, hårt prövad av sjukdom men med samma braskande glöd i sina utspel. Alla fick reda på vem som förtjänade en "spark i arschlet! Alltid. Han blev listerlandet trogen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag kan inte säga att jag är ledsen precis, men det är ändå tråkigt att en profil som Peter Antoine gått ur tiden.

Ett original in i det sista, hårt prövad av sjukdom men med samma braskande glöd i sina utspel. Alla fick reda på vem som förtjänade en "spark i arschlet! Alltid. Han blev listerlandet trogen.
Min tränare som junior i Mora.
Som du skriver en riktig profil.
Bästa tränare jag haft!
Absolut stenhård men mycket hjärta.

Anekdot:
Då vi, A-, U- och juniorer, var på träningsläger i Tyskland så hade vi en "frikväll med sovmorgon" där de flesta festade till rätt duktigt.
Morgonen efter var det väckning 6 med backträning och isbad.
Jag hör hans röst:
-"Man! Sluta kräkas och börja springa man!"

RIP Peter! ❤️
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Man utreder inte brott men uttrycker en viss förvåning över att balkongdörren var låst från insidan...

Balkongdörrar kan ju fungera lite olika så utan att ha sett dörren skulle jag inte dra så stora slutsatser pga det. Det verkar generellt vara ganska låga krav på balkongdörrar så det är ju inte förvånande att inbrott ofta sker via den dörren.

I hyresfastigheter saknas väl oftast handtag på utsidan och då är det ju solklart att den blivit låst inifrån men tex hade mitt barndomshem en balkongdörr där låsknappen egentligen var sån att man skulle trycka ner den för att dörren skulle låsas men den var så gammal och sladdrig att fällde man ner handtaget så föll låsknappen ner och dörren var låst. Och det gick att göra även från utsidan.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Balkongdörrar kan ju fungera lite olika så utan att ha sett dörren skulle jag inte dra så stora slutsatser pga det. Det verkar generellt vara ganska låga krav på balkongdörrar så det är ju inte förvånande att inbrott ofta sker via den dörren.

I hyresfastigheter saknas väl oftast handtag på utsidan och då är det ju solklart att den blivit låst inifrån men tex hade mitt barndomshem en balkongdörr där låsknappen egentligen var sån att man skulle trycka ner den för att dörren skulle låsas men den var så gammal och sladdrig att fällde man ner handtaget så föll låsknappen ner och dörren var låst. Och det gick att göra även från utsidan.

Det är väl exakt sånt Polisen kollar på just nu

Jag är rädd att tanten har trillat omkull på sin balkong och hemtjänsten har varit dit och konstaterat att tanten inte är hemma men att balkongdörren står på glänt, och bara stängt dörren utan att titta ut.
Sen om tanten levde då eller inte lär vi aldrig få veta, men den som stängde dörren lär fundera på det resten av sitt liv.

Att bli gammal och skröpplig är skit, jag har några människor i min omgivning som tyvärr har en massa åldersrelaterade problem
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
För många år sedan skulle morsan hänga ut lite kläder på balkongen och dörren åkte igen. Det var på vintern och hon fick stå där ganska länge som tur var fick hon se en granne som var ute med hunden och kunde gå in och öppna dörren.
Efter det fick vi sätta dit ett handtag på utsidan.
Så visst kan olyckan vara framme
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Balkongdörrar kan ju fungera lite olika så utan att ha sett dörren skulle jag inte dra så stora slutsatser pga det. Det verkar generellt vara ganska låga krav på balkongdörrar så det är ju inte förvånande att inbrott ofta sker via den dörren.

I hyresfastigheter saknas väl oftast handtag på utsidan och då är det ju solklart att den blivit låst inifrån men tex hade mitt barndomshem en balkongdörr där låsknappen egentligen var sån att man skulle trycka ner den för att dörren skulle låsas men den var så gammal och sladdrig att fällde man ner handtaget så föll låsknappen ner och dörren var låst. Och det gick att göra även från utsidan.
Jo, min ömma moder har en sån där mardrömsbalkongdörr. Ännu en källa till oro och den är inte ens gammal.

Däremot tycker jag det är desto större anledning att utreda i detta fall.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fars dag... Och den har nog varit en av de värre. Inte för att mina dagar normalt är så jävla bra, men ibland blir det extra mycket skit. Men det finns alltid de som har det värre - vilket inte är någon tröst.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Fars dag... Och den har nog varit en av de värre. Inte för att mina dagar normalt är så jävla bra, men ibland blir det extra mycket skit. Men det finns alltid de som har det värre - vilket inte är någon tröst.
Enligt min dotter är det den viktigaste dagen på året, (åtminstone när hon pratar med mig).

Jag tog ändå en risk och dissade ett par timmar av vår planerade och ganska begränsade kvalitetstid. Dvs hon lagar mat åt oss medan jag eldar i kamin och är klok o rolig, (min uppfattning).

Tråkigt att höra, utan att veta skälen. Att det finns en utvald dag är ju mest ett skäl att fokusera lite extra på varandra. Jag gillar enkla saker som samtal och mat...
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Enligt min dotter är det den viktigaste dagen på året, (åtminstone när hon pratar med mig).

Jag tog ändå en risk och dissade ett par timmar av vår planerade och ganska begränsade kvalitetstid. Dvs hon lagar mat åt oss medan jag eldar i kamin och är klok o rolig, (min uppfattning).

Tråkigt att höra, utan att veta skälen. Att det finns en utvald dag är ju mest ett skäl att fokusera lite extra på varandra. Jag gillar enkla saker som samtal och mat...
Saker jag inte vill skriva här, men när man blir avsiktligt "bortglömd", då kan man hålla sig för skratt. Äldste utflyttade sonen med familj levererade dock som alltid och gjorde far sin glad, så det är ju alltid något.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Saker jag inte vill skriva här, men när man blir avsiktligt "bortglömd", då kan man hålla sig för skratt. Äldste utflyttade sonen med familj levererade dock som alltid och gjorde far sin glad, så det är ju alltid något.
Det är egentligen först sen hon blev vuxen vi börjat ta den dagen tillvara. Tidigare var den mer som kanelbullens dag eller våffeldagen. Kanske om hon råkade vara hos mig när den inföll, annars en en sån där "hittepåhögtidsdag" mest för handeln. Det har väl givit ett rätt avspänt förhållningssätt till nämnda dag, till skillnad från våndorna kring precis allt annat firande...
Numera blir det soft umgänge och tid för prat. Tid hon behöver om det ska sägas något som tynger t ex.

Det finns andra sätt och andra värden som stärker papparelationen. Hoppas du får nåt positivt den vägen. Förtroende är mer värt än en dag i almanackan.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Ledsen, eller snarare helt knäckt, då det verkar som att jag drabbats av en kronisk skitsjukdom som gör vardagen besvärlig i största allmänhet och som ev gör att jag inte kan köra hoj pga att den påverkar balanssinnet ?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Ledsen, eller snarare helt knäckt, då det verkar som att jag drabbats av en kronisk skitsjukdom som gör vardagen besvärlig i största allmänhet och som ev gör att jag inte kan köra hoj pga att den påverkar balanssinnet ?
Nu ska jag inte spekulera i din diagnos, men det är tufft på riktigt att leva med, något hopp om förbättring?
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Nu ska jag inte spekulera i din diagnos, men det är tufft på riktigt att leva med, något hopp om förbättring?
Menieres sjukdom. Verkar gå att påverka till det bättre och ev bli symptomfri genom att undvika stress, salt, alkohol, koffein, socker osv. Hojkörning är det som gör livet värt att leva och det enda jag inte kan klara mig utan, så jag är beredd att göra i princip alla livsstils- och kostförändringar som krävs för att kunna fortsätta med det.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sjukdomar rent generellt, men häromdagen drabbade en mig närstående person av hjärtfel och lades in för klaffbyte och i samband med det fick han en hjärnblödning och blev förlamad.

Precis nu plingade det tíll i telefonen och det visar sig att han avled.
Det skiljde några månader mellan oss i ålder.
Det börjar vara många i min ålder som tar ner skylten, 5-10 år innan pensionen
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top