Husbil?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag planerar att vara ute 1-2 år och att resa med en resväska/ryggsäck är således inte aktuellt. Vi måste få med oss det viktigaste, toa/dusch är ett krav plus plats för liten moppe bakpå.

Dessutom kommer jag vilja besöka några av världens mindre utforskade hörn, så jag kommer behöva en bil som kommer fram och som tål en del stryk. Den skall vara "lättmekad" och helst inte dricka för mycket. Kan man dessutom marscha i 100 så är det ett stort plus. Jag har inga planer alls på att stanna i Europa längre än vad jag måste.

Vi kikar på nåt i den här storleken:

photos_show.php




Man kan väl upptäcka saker även om man bor på lyxhotell? Det finns ju hotell/bungalows/vandrarhem även på de mest avlägsna platserna.

För mig verkar husbil lika kul som att vara lastbilschaufför på cirkus maximum. I hela Europa är du dessutom mer eller mindre tvingad att ta in på campingar eller ställplatser varje kväll då du inte kan parkera vart du vill.

Försökte dock tänka om lite, letade information om husbilsresor på nätet och hittade denna länk:

http://www.husbilsklubben.se/forums/t17882/

Där fanns en reseberättelse från en marockoresa med husbil, vet inte om det är så du tänkt dig ditt äventyr men det kan ju vara trevlig inspiration. Och det verkade ju riktigt intressant, om jag nu ska vara lite positivare. :)
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Jag planerar att vara ute 1-2 år och att resa med en resväska/ryggsäck är således inte aktuellt. Vi måste få med oss det viktigaste, toa/dusch är ett krav plus plats för liten moppe bakpå.

Dessutom kommer jag vilja besöka några av världens mindre utforskade hörn, så jag kommer behöva en bil som kommer fram och som tål en del stryk. Den skall vara "lättmekad" och helst inte dricka för mycket. Kan man dessutom marscha i 100 så är det ett stort plus. Jag har inga planer alls på att stanna i Europa längre än vad jag måste.

Vi kikar på nåt i den här storleken:

fin bump!

Nu blev man ju nyfiken, hur har det gått med planerna? Lagt ner projektet eller väntar du fortfarande på att åka? :)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top