Hur ska man agera?

Status
Ej öppen för fler svar.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Smartmans syrra/brorsa har hittat hit?

Kan nån länka till den här bruden på 450? Någon nämnde ju facebook. Kanske via pm passar bäst...

Om någon väljer att publicera offentligt på Facebook, så ser jag inga som helst moraliska problem med att länka.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
haha en blond fjunis tjej som vill vara lite "grabbig" hoppas hon vaknar innan hon klotar.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det som är nästan mest fascinerande och förundrande är att mitt i detta crescendo av narcissism och respektlöshet mot sina medmänniskor så är det dock inte ok att döda djur, äta dem och använda deras skinn.

Nu håller jag inte med vegetarian över huvudtaget här (som börjar kännas som ett troll). Men måste bara kommentera ditt inlägg.
Är det djuren eller vi människor som beter sig/oss som ett virus? Rent krasst är vi människor som ett virus som är ostoppbar då vi sprider oss överallt och använder oss av allt till vår fördel. Djuren dödar endast det de måste döda för att överleva.

Ps. Jag är inte vegetarian själv. Kött är gott;)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nu håller jag inte med vegetarian över huvudtaget här (som börjar kännas som ett troll). Men måste bara kommentera ditt inlägg.
Är det djuren eller vi människor som beter sig/oss som ett virus? Rent krasst är vi människor som ett virus som är ostoppbar då vi sprider oss överallt och använder oss av allt till vår fördel. Djuren dödar endast det de måste döda för att överleva.

Ps. Jag är inte vegetarian själv. Kött är gott;)
Ett bra virus lämnar värden bara smått omtumlad....
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Shit pommesfrites!
Det måste faan vara en potentiell flickvän till JJ(CBR)JJ! :3freak :crash
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu håller jag inte med vegetarian över huvudtaget här (som börjar kännas som ett troll). Men måste bara kommentera ditt inlägg.
Är det djuren eller vi människor som beter sig/oss som ett virus? Rent krasst är vi människor som ett virus som är ostoppbar då vi sprider oss överallt och använder oss av allt till vår fördel. Djuren dödar endast det de måste döda för att överleva.

Ps. Jag är inte vegetarian själv. Kött är gott;)

De flesta människor dödar inte heller mer än de behöver för brödfödan. De flesta sköter ju iofs inte ens dödandet själv utan tror att kött växer i vakuumförpackningar på Konsum.

Men visst så kan jag också se mänskligheten som en cancertumör som bryter ner kroppen den lever av så att den till slut själv går under. Det är dock fortfarande inte konsekvent att svälja medmänniskor och sila svin.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nu är jag ingen speciellt stor ouiilare, men för mitt otränade öga ser det ut som om hon behöver träna mer på det.
Det är väl inte hon som wheelar utan killen på den andra hojen? Kolla mönstringen på tröjan. Tror inte hon lyfter framdäcket alls i den filmen.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Det fanns till och med ett inlägg ovan där någon excplicit, bokstavligen, utan några som helst tvivel i meningsuppbygnaden, uttrycte att rätten att köra en bil inte är en rättighet. Det här är en mycket sjuk person (saknar balanserat sinne, obalans i Neocortex, den övre delen av hjärnan). Jag skiter i om personen tar illa upp. Det är ett faktum.
Jag tar inte illa upp. Det skulle vara som att bli arg för att en psykiskt handikappad gör miner åt en på stan.

Dock så är jag lite oroad över din inställning till samhället så jag hoppas att du aldrig kommer att hamna i en position där du faktiskt kan påverka något.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det fanns till och med ett inlägg ovan där någon excplicit, bokstavligen, utan några som helst tvivel i meningsuppbygnaden, uttrycte att rätten att köra en bil inte är en rättighet. Det här är en mycket sjuk person (saknar balanserat sinne, obalans i Neocortex, den övre delen av hjärnan). Jag skiter i om personen tar illa upp. Det är ett faktum.

Om det är mig du menar så vill jag bara påpeka att du omöjligt kan veta om jag har en obalans i neocortex. Men med tanke på mitt karriärval tror jag det är högst osannolikt då språket tydligen sitter där, och jag är blivande språkvetare.

Jag skulle till och med vilja påstå att det är du som saknar förmågan att se anledningar till varför vårt samhälle fungerar som det gör, och inte så som du vill att det ska göra.

För även om jag också gärna skulle vilja ha det samhälle du pratar om, där inga tillstånd och "licenser" behövs utan alla inser sina egna begränsningar, så är det inte så samhället och människan som art fungerar.
Inte pga staten, inte på grund av lagarna, inte på grund några andra faktorer än att människan är felbar.
Exempelvis rattfyllon, de saknar klart och tydligt förmågan att säkert framföra ett fordon, men inser det inte själva.
Eller folk som tar hallucinogena droger och sen skadar sig själva eller andra.

Därför är det olagligt att köra full och bland annat därför är det olagligt att ta droger.


Men jag är väldigt nyfiken på om det finns något namn på den livsåskådning som du har, annat än förvriden existentialism. Vore intressant att skriva en D-uppsats i det ämnet. Så får jag lite användning av min neocortex också.

"Eftersom alla inte förstår denna skylighet bla bla bla jag kan inte tänka..."


Och vem fan har sett till att inte ALLA FÖRSTÅR DETTA? JAG??? STATEN?? DINA FÖRÄLDRAR?

"Hade alla skött sig... bla bla bla..."

Läs något annat än aftonbladet, diverse skönhetsmagasin, sluta häng med Börje i korvmojen, ta dig ur ditt slavjobb och skaffa dig karaktär.

Jag är långt ovanför din nivå. Det är bara hönshjärnor här inne. Hej då.

Det är din fria vilja som sett till att folk inte sköter sig.

Men nu vet jag inte vad jag ska göra för jag läser inte aftonbladet eller skönhetsmagasin, känner ingen Börje, har inget slavjobb utan studerar sånt jag tycker är intressant och mitt moraliska självvärde säger att jag har massor utav karaktär.

Men mitt moraliska självvärde kanske har fel?
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Det är väl inte hon som wheelar utan killen på den andra hojen? Kolla mönstringen på tröjan. Tror inte hon lyfter framdäcket alls i den filmen.


Haha såg inte det först. Den är ju ihopklippt så det ska se ut som henne. Förhoppningsvis tar hon det lite lugnt så hon blir gammal.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Måste väl vara den här?



Men jössesjävlar så lamt!

Nu är jag inte stockholmare själv, men man ser ju hur jäkla perplexa och starstruck lantlollorna blir varje gång dom kommer in till huvudstan och skall filma lite.
"Tearing up the neighborhood"...?

Knappast. Det är mer som "vilse i storstaden" och "kolla, vi mötte en polisbil!"
Gangsta, verkligen gangsta.

Om tjejen saknar körkort så hoppas jag innerligt att hon inte ger sig till att försöka hänga av snuten när det är dags för körkortskontroll. Det spelar ingen roll hur många "Z" man lägger till sig artistnamn på nätet när det fattas skillz.

Ämnet:

Orka ringa polisen om någon kör (egen ägandes) hoj utan körkort.
Däremot vill jag inte köra tillsammans med dem.
Har dom inte respekt för grundläggande spelregler får dom leka själva.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är väl inte hon som wheelar utan killen på den andra hojen? Kolla mönstringen på tröjan. Tror inte hon lyfter framdäcket alls i den filmen.

Ah, dåså... :p Kollade inte nå värst noga. Konstaterade mest att wheelisarna mer såg ut som något jag åstadkommer själv på barnens knattecross än vad man är van att se folk göra på motards.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ingen här kommer kunna övertyga en vegetarian att äta kött. Ok?

Jag ger detta ett tag till, sen blir det stopp.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Om det är mig du menar så vill jag bara påpeka att du omöjligt kan veta om jag har en obalans i neocortex. Men med tanke på mitt karriärval tror jag det är högst osannolikt då språket tydligen sitter där, och jag är blivande språkvetare.

Jag skulle till och med vilja påstå att det är du som saknar förmågan att se anledningar till varför vårt samhälle fungerar som det gör, och inte så som du vill att det ska göra.

För även om jag också gärna skulle vilja ha det samhälle du pratar om, där inga tillstånd och "licenser" behövs utan alla inser sina egna begränsningar, så är det inte så samhället och människan som art fungerar.
Inte pga staten, inte på grund av lagarna, inte på grund några andra faktorer än att människan är felbar.
Exempelvis rattfyllon, de saknar klart och tydligt förmågan att säkert framföra ett fordon, men inser det inte själva.
Eller folk som tar hallucinogena droger och sen skadar sig själva eller andra.

Därför är det olagligt att köra full och bland annat därför är det olagligt att ta droger.


Men jag är väldigt nyfiken på om det finns något namn på den livsåskådning som du har, annat än förvriden existentialism. Vore intressant att skriva en D-uppsats i det ämnet. Så får jag lite användning av min neocortex också.



Det är din fria vilja som sett till att folk inte sköter sig.

Men nu vet jag inte vad jag ska göra för jag läser inte aftonbladet eller skönhetsmagasin, känner ingen Börje, har inget slavjobb utan studerar sånt jag tycker är intressant och mitt moraliska självvärde säger att jag har massor utav karaktär.

Men mitt moraliska självvärde kanske har fel?

Fast att den är en eftergift har han trots allt rätt i....

Men det är inte den fria viljan som får folk att inte sköta sig, det är oförstånd, och det kan du inte reglera genom lagar och förordningar.

Lustigt att de helt plötsligt blev ok att hacka på vegetarianen.:va
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Ingen här kommer kunna övertyga en vegetarian att äta kött. Ok?

Jag ger detta ett tag till, sen blir det stopp.

Han är dessutom enligt egen utsago i den här tråden om "Veganskt skinnställ" inte vegetarian utan just vegan.
Vad han/hon/den/det egentligen äter är väl höljt i dunkel mer än att det, om det nu till äventyrs inte är trolleri det handlar om, sannolikt verkar vara mer religion än diet det handlar om.

Apropå stopp...vår självbekände växtätare har väl på ett och annat ställe i denna och sin egen "skinnställstråd" tangerat språkbruk som är, låt säga, inte helt civiliserat, eller hur?
 
Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Steffo, du lever också i den upp-och-nedvända världen! En körkortsutbildnings enda syfte är att du ska godkänna licensiering och tillstånd för att framföra din medfödda rätt att transportera din kropp. Körkortets enda design är att du ska stå i fortsatt underkastelse och godkänna detta. Att den här utstyrseln kläs med relevanta ord i sammanhanget, som "riskmedvetenhet", "trafiksäkerhet" osv påverkar inte det egentliga syftet med licensieringen. Ord är bara manipulation, precis som statistik bara är manipulation. Men de blinda leder ju de blinda och lär ut hur de tror att det är för alla andra.

Vad är det som egentligen gör dig till en bra förare? Din erfarenhet av trafikkörning givetvis! Så när polismannen stannar dig så kan han ju omöjligen stanna dig för att han magiskt bestämmer att det är fel på din erfarenhet eller att din perceptionsförmåga är bristfällig så till den grad att du själv inte kan avgöra huruvida transporten ska ske i 100 km/h istället för 90 km/h. En polismans egentliga uppgift är att stanna dig för att du brytit mot din licens (som du godkänt). Det har ingenting med din eller någon annans säkerhet att göra eftersom det inte är en del av körkortets design. Ett körkort behandlar inte din erfarenhet som förarare. Din erfarenhet är det ultimata uttrycket för din handlingsförmåga. Din handlingsförmåga går inte att avtala för som jag sa, en polisman kan inte magiskt bestämma att det är fel på din erfarenhet.

Alla här inne tror att körkortet med tillhörande utbildning spelar någon roll. Det är alltid designen som berättar vad någonting egentligen är.

Fattar du fortfarande inte att det endast handlar om att du ska godkänna en licens och ge bort din fria vilja legalt så är du en villig slav. Har du gett bort din fria vilja så har du också accepterat att ditt självvärde är underkastat den lagliga entiteten. Och det är det här folk gör varje dag eftersom de tror att ansvar är något man ska lämna ifrån sig. Och om någon annan dyker upp som vägrar att lämna ifrån sig sitt ansvar, då ska det rapporteras. Folk är sjuka.

Nja. Jag skulle säga att du fått en hel del om bakfoten. Bland annat så rör du ihop orsak och verkan och vänder på en del samband. Jag misstänker att du lyssnat lite för mycket på personer med förföljelsemani, svårigheter med verklighetsförankring och vanföreställningar.

Grejen är den att du har inga som helst argument för din framställning. Det finns inte några som helst motiveringar som du sammankopplar med dina resonemang som dessutom i flera avseenden uppvisar en del brister enligt ovan.

För en massa år sedan när det inte fanns mer än några tusen bilar i Sverige så fanns heller inget behov av några egentliga trafikregler. Fram till 1967 hade man fri fart i Sverige. Till stor del för att antalet fordon var så litet och den hastighet dom kunde uppnå för det mesta var ganska begränsad. Dvs fri fart orsakade inte så många skadade och döda då det var så få som faktiskt kunde åka fort.

I takt med att antalet bilar ökat och prestandan likaså har man gradvis varit tvungen att införa regler för att försöka dels få trafiken att flyta och dels förhindra att onödigt många dör eller skadas svårt. Det blir nämligen bättre flyt i trafiken när intensiteten är hög om trafikanter följer regler då det blir lättare att förutsäga vad andra trafikanter runt omkring kommer att göra och man därigenom har bättre förutsättningar att ta sig fram.

Fordonstrafiken i ett I-land är att betrakta som ett komplext system och komplexa system behöver tyvärr regler för att kunna fungera.
Visst skulle jag tycka att det vore jätteskönt om inga trafikregler gällde mig utan jag fick använda mitt omdöme fullt ut men jag skulle under inga villkor ge mig ut i Stockholm och köra motorcykel bland bilar och lastbilar om alla körde precis som dom vill. Jag inser att det skulle vara totalt livsfarligt på grund av att riskbedömning, omdöme och hänsyn varierar så mycket

Din fråga om 90 eller 100 är totalt irrelevant för det argument du försöker föra. Det är inte en fråga om reglernas vara eller inte vara utan bara en fråga om exakt på vilken nivå regeln skall vara. Jag kan tycka att vissa hastighetsgränser är onödigt lågt satta och jag kan anse att dagens fokus på hastighet är lite väl mycket men jag anser inte att vi ska vara utan hastighetsgränser.

Att transportera sin kropp är en rättighet men då pratar vi om till fots.
Att ha körkort är inte någon rättighet.

När man vill köra fordon så genomgår man körkortutbildningen och tar körkort och har då visat att man uppfyller ett visst lägstakrav vad gäller kunskap om regler och förmåga att hantera fordonet.
Det är tyvärr nödvändigt då dödsfall och olyckor annars skulle vara markant fler och det skulle skapa enorma kostnader i sjukvårdssystemet.

Att framföra fordon är tyvärr förenat med risker och för att inte kostnaderna för samhället ska bli onödigt stora är man tvungen att ha regler. Att följa reglerna är något jag får ta för förmånen att veta att man kommer att bekosta försöka att lappa ihop mig om det går fel någon gång.

Vill du inte följa reglerna så kanske du inte heller borde kräva rätten till sjukvård om det går åt helsike i trafiken för dig. Du har ju perfekt omdöme och ödet har ju dessutom bestämt att det var dags för dig.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nu stängs tråden. Alla har fått fäkta. Den som vill ha saker redigerade, får via PM skicka anledning och så kommer det hanteras som brukligt. Personuppgifter som lagts ut i tråden raderas.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top