Hur ska man agera?

Status
Ej öppen för fler svar.

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Hmmm, det är inte så att det är en tjej som har ett namn som rimmar på bara och bor i Södertälje? isf så fyller hon 20 i januari. Skramla ihop till ett par sjyssta gatdäck å överraska henne på födelsedagen vetja! :tummenupp

Huruvida hon har körkort eller ej vet jag ju förstås inte men det verkar som att hon nyligen bytt från 125:a till 450
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Steffo, du lever också i den upp-och-nedvända världen! En körkortsutbildnings enda syfte är att du ska godkänna licensiering och tillstånd för att framföra din medfödda rätt att transportera din kropp. Körkortets enda design är att du ska stå i fortsatt underkastelse och godkänna detta. Att den här utstyrseln kläs med relevanta ord i sammanhanget, som "riskmedvetenhet", "trafiksäkerhet" osv påverkar inte det egentliga syftet med licensieringen. Ord är bara manipulation, precis som statistik bara är manipulation. Men de blinda leder ju de blinda och lär ut hur de tror att det är för alla andra.

Vad är det som egentligen gör dig till en bra förare? Din erfarenhet av trafikkörning givetvis! Så när polismannen stannar dig så kan han ju omöjligen stanna dig för att han magiskt bestämmer att det är fel på din erfarenhet eller att din perceptionsförmåga är bristfällig så till den grad att du själv inte kan avgöra huruvida transporten ska ske i 100 km/h istället för 90 km/h. En polismans egentliga uppgift är att stanna dig för att du brytit mot din licens (som du godkänt). Det har ingenting med din eller någon annans säkerhet att göra eftersom det inte är en del av körkortets design. Ett körkort behandlar inte din erfarenhet som förarare. Din erfarenhet är det ultimata uttrycket för din handlingsförmåga. Din handlingsförmåga går inte att avtala för som jag sa, en polisman kan inte magiskt bestämma att det är fel på din erfarenhet.

Alla här inne tror att körkortet med tillhörande utbildning spelar någon roll. Det är alltid designen som berättar vad någonting egentligen är.

Fattar du fortfarande inte att det endast handlar om att du ska godkänna en licens och ge bort din fria vilja legalt så är du en villig slav. Har du gett bort din fria vilja så har du också accepterat att ditt självvärde är underkastat den lagliga entiteten. Och det är det här folk gör varje dag eftersom de tror att ansvar är något man ska lämna ifrån sig. Och om någon annan dyker upp som vägrar att lämna ifrån sig sitt ansvar, då ska det rapporteras. Folk är sjuka.

Herre...jävlar..jösses.


Vad fan har gått snett i din uppväxt egentligen? Har du växt upp helt själv i en hydda i skogen?

Fri vilja eller ej, så har du en SKYLDIGHET att inte utsätta andra människor för fara om du ska vistas i ett samhälle. Eftersom inte alla förstår denna skyldighet tvingas man i ett samhälle införa regler som skall följas.

Hade alla skött sig, insett sina begränsningar och inte utsatt andra människor för fara så hade vi inte behövt dessa regler. Men i det samhället som du verkar alldeles nytillkommen i så SKÖTER INTE ALLA SIG!!

Därför måste alla bevisa att de exempelvis kan framföra ett fordon på ett säkert sätt INNAN de tillåts göra detta.

Och nej, det är ingen mänsklig rättighet att få köra MC.
 

vegetarian

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Ort
Mellan sjöarna
Hoj
Inte än
Vegisen; Förklara gärna poängen för oss som inte förstår ....

Det handlar om hur man ser på sitt eget självvärde och på sig själv. De flesta har inget självvärde eftersom de aldrig blivit tränade i att ta fram det. Jag har det. De har istället blivit tränade i att undertrycka sitt självvärde eftersom lydnad är något de ska formas i. När lydnaden blivit så pass sofistikerad börjar man att försvara sin bur.

Alla här inne anser att en licens är fullt berättigat och fullt moraliskt eftersom de anser att en licens står över deras självvärde. Det här är vad de tror på. Det är därför de är beredda att gå i graven för saker som licens, "lagen" och kultur, just för att det är det de tror på. Men de vet egentligen ingenting... de tror bara.

Det spelar ingen som helst roll vad licensen går ut på. I det här fallet är det en licens för att köra bil eller motorcykel. Det hade kunnat vara en operationslicens för att med kirurgiska metoder operera en lever. Och nu kickar programmeringen igång direkt hos de som läser det här... så NEJ, jag säger inte att det är rättfärdigt att operera en lever utan vare sig kunskap, skicklighet, färdighet eller erfarenhet. Jag säger att du sätter ditt självvärde under ett ideal och du undertrycker ditt egna värde när du försvarar licensiering och tillstånd från en inbillad överhet. Och nästa fråga blir enligt den programmerade individen: "kaos skulle uppstå om det inte var så..." *suck*

Ur detta formar folk miljoner argument för varför licensiering är rättfärdig. Faktum är att de slåss för det, de är villiga att gå i graven för att försvara licensiering. Det enda anledningen till det här beteendet är för att de undertrycker sitt självvärde. Det är bara med ett undertryckt självvärde en fårskalle kan tycka att ett tillstånd är något absolut nödvändigt och att alla som anser något annat är kommunister/vegetarianer eller något annat jävla tjafs. Det fanns till och med ett inlägg ovan där någon excplicit, bokstavligen, utan några som helst tvivel i meningsuppbygnaden, uttrycte att rätten att köra en bil inte är en rättighet. Det här är en mycket sjuk person (saknar balanserat sinne, obalans i Neocortex, den övre delen av hjärnan). Jag skiter i om personen tar illa upp. Det är ett faktum.
 

vegetarian

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Ort
Mellan sjöarna
Hoj
Inte än
Herre...jävlar..jösses.


Vad fan har gått snett i din uppväxt egentligen? Har du växt upp helt själv i en hydda i skogen?

Fri vilja eller ej, så har du en SKYLDIGHET att inte utsätta andra människor för fara om du ska vistas i ett samhälle. Eftersom inte alla förstår denna skyldighet tvingas man i ett samhälle införa regler som skall följas.

Hade alla skött sig, insett sina begränsningar och inte utsatt andra människor för fara så hade vi inte behövt dessa regler. Men i det samhället som du verkar alldeles nytillkommen i så SKÖTER INTE ALLA SIG!!


"Eftersom alla inte förstår denna skylighet bla bla bla jag kan inte tänka..."


Och vem fan har sett till att inte ALLA FÖRSTÅR DETTA? JAG??? STATEN?? DINA FÖRÄLDRAR?

"Hade alla skött sig... bla bla bla..."

Läs något annat än aftonbladet, diverse skönhetsmagasin, sluta häng med Börje i korvmojen, ta dig ur ditt slavjobb och skaffa dig karaktär.

Jag är långt ovanför din nivå. Det är bara hönshjärnor här inne. Hej då.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Det handlar om hur man ser på sitt eget självvärde och på sig själv. De flesta har inget självvärde eftersom de aldrig blivit tränade i att ta fram det. Jag har det. De har istället blivit tränade i att undertrycka sitt självvärde eftersom lydnad är något de ska formas i. När lydnaden blivit så pass sofistikerad börjar man att försvara sin bur.

Alla här inne anser att en licens är fullt berättigat och fullt moraliskt eftersom de anser att en licens står över deras självvärde. Det här är vad de tror på. Det är därför de är beredda att gå i graven för saker som licens, "lagen" och kultur, just för att det är det de tror på. Men de vet egentligen ingenting... de tror bara.

Det spelar ingen som helst roll vad licensen går ut på. I det här fallet är det en licens för att köra bil eller motorcykel. Det hade kunnat vara en operationslicens för att med kirurgiska metoder operera en lever. Och nu kickar programmeringen igång direkt hos de som läser det här... så NEJ, jag säger inte att det är rättfärdigt att operera en lever utan vare sig kunskap, skicklighet, färdighet eller erfarenhet. Jag säger att du sätter ditt självvärde under ett ideal och du undertrycker ditt egna värde när du försvarar licensiering och tillstånd från en inbillad överhet. Och nästa fråga blir enligt den programmerade individen: "kaos skulle uppstå om det inte var så..." *suck*

Ur detta formar folk miljoner argument för varför licensiering är rättfärdig. Faktum är att de slåss för det, de är villiga att gå i graven för att försvara licensiering. Det enda anledningen till det här beteendet är för att de undertrycker sitt självvärde. Det är bara med ett undertryckt självvärde en fårskalle kan tycka att ett tillstånd är något absolut nödvändigt och att alla som anser något annat är kommunister/vegetarianer eller något annat jävla tjafs. Det fanns till och med ett inlägg ovan där någon excplicit, bokstavligen, utan några som helst tvivel i meningsuppbygnaden, uttrycte att rätten att köra en bil inte är en rättighet. Det här är en mycket sjuk person (saknar balanserat sinne, obalans i Neocortex, den övre delen av hjärnan). Jag skiter i om personen tar illa upp. Det är ett faktum.

Kan någon vettig själ förklara vad han menar, och vad som händer här:va
 

Braxen75

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
1990, Yamaha FZR1000. -89 Honda Dominator nx650 (såld)
J
Huruvida du tror att jag är ett troll får stå för dig. De flesta olyckar KAN INTE förutses långt innan de sker. Det är ett så löjligt påstående, för om det vore sant så hade olycksfrekvensen varit på noll redan - för vilken frisk person vill medvetet generera en olycka om den kan undvikas och enligt dig förutses?

Det folk inte fattar är att försiktighetsåtgärder och potentialer inte har ett minsta lilla pilleskvatt med en olycka att göra - varför? För att det är en OLYCKA! Det är ingenting DU kan påverka. Har det aldrig smällt i 30 km/h? Lustigt, för häromdagen såg jag en bil köra in i en annan bil bakifrån vid ett övergångsställe. Skulle den här försiktighetsåtgärden i form av låg hastighet ha undvikit olyckan? Tydligen bevisades motsatsen.

Och ditt tillstånd från staten som tillåter dig att du förflyttar din kropp har absolut INGENTING med olyckan att göra; det har aldrig funnits något sådant samband historiskt, det finns inget sådant samband idag och det kommer aldrig att existera något sådant samband i framtiden heller.


Ja tydligen har du inte genomfört en körkortsutbildning...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...De flesta har inget självvärde eftersom de aldrig blivit tränade i att ta fram det. Jag har det...
Ubermensch? Nyfiken fråga - vem har, I Dina ögon, rätt att döma Dig? Vilken rätt har Du, i Dina ögon, att döma medmänniskor?

...Alla här inne anser att en licens är fullt berättigat och fullt moraliskt eftersom de anser att en licens står över deras självvärde. Det här är vad de tror på. ...Det är därför de är beredda att gå i graven för saker som licens, "lagen" och kultur, just för att det är det de tror på. Men de vet egentligen ingenting... de tror bara.
Beredd att gå i graven...? Kan Du förstå att detta uttryck just nu, med Din sista post i åtanke, passar bäst in på Dig?

...Det spelar ingen som helst roll vad licensen går ut på. I det här fallet är det en licens för att köra bil eller motorcykel. Det hade kunnat vara en operationslicens för att med kirurgiska metoder operera en lever. Och nu kickar programmeringen igång direkt hos de som läser det här... så NEJ, jag säger inte att det är rättfärdigt att operera en lever utan vare sig kunskap, skicklighet, färdighet eller erfarenhet. Jag säger att du sätter ditt självvärde under ett ideal och du undertrycker ditt egna värde när du försvarar licensiering och tillstånd från en inbillad överhet. Och nästa fråga blir enligt den programmerade individen: "kaos skulle uppstå om det inte var så..." *suck*...
Så vad Du säger är egentligen att jag borde t ex kunna operera levern på Dig? Om jag bara satte mitt "självvärde rätt"? För varför skulle det annars vara rätt av mig att riskera livet på Dig i ena fallet (på en hoj) men inte i det andra (med kniven)?

Ur detta formar folk miljoner argument för varför licensiering är rättfärdig. Faktum är att de slåss för det, de är villiga att gå i graven för att försvara licensiering. Det enda anledningen till det här beteendet är för att de undertrycker sitt självvärde. Det är bara med ett undertryckt självvärde en fårskalle kan tycka att ett tillstånd är något absolut nödvändigt och att alla som anser något annat är kommunister/vegetarianer eller något annat jävla tjafs. Det fanns till och med ett inlägg ovan där någon excplicit, bokstavligen, utan några som helst tvivel i meningsuppbygnaden, uttrycte att rätten att köra en bil inte är en rättighet. Det här är en mycket sjuk person (saknar balanserat sinne, obalans i Neocortex, den övre delen av hjärnan). Jag skiter i om personen tar illa upp. Det är ett faktum.
På vilket sätt skulle bilkörning vara en rättighet? Anser Du att t ex Mattias Flink hade ett starkt självvärde och rätt i sin handling? Om inte - var domen mot honom rättfärdig?

Nu blev ju allt så mycket klarare...:3freak

...Jag är långt ovanför din nivå. Det är bara hönshjärnor här inne. Hej då.
Ubermensch. Men ändå äntligen ett potentiellt, möjligt rätt. Innan Du försvinner kan vi väl komma överens som två saker?
1 - Skaffa aldrig hoj, det är nog inte Din grej.
2 - Skaffa aldrig vapenlicens...

Hej då :hej
 
Last edited:

Braxen75

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
1990, Yamaha FZR1000. -89 Honda Dominator nx650 (såld)
Det finns inget mer verkningslöst än en körkortsutbildning för bil eller motorcykel. Men folk vill inte höra det.



Ja visst ja du tror ju inte på statestik....
Men logiskt tänkande förordade ju du... Utbildning hur man kan undvika olyckor = mindre chans att man råkar ut för en olycka.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det som är nästan mest fascinerande och förundrande är att mitt i detta crescendo av narcissism och respektlöshet mot sina medmänniskor så är det dock inte ok att döda djur, äta dem och använda deras skinn.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Som vegetarian är det oerhört viktigt att äta rätt för att hjärnan skall fungera normalt.

Fett behövs för stresshantering och brist på vitamin B12 (som endast finns i animaliska produkter) orsakar psykos och mani.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Åter till ämnet - hur var nu Din fråga igen, Ricken? Eller anser Du den besvarad? :)
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Angående den ursprungliga frågan;

Är inte det där med om att anmäla eller inte lite överspelat nu??? :7peta

Det här är ju inte direkt något slutet forum. Hamnade ofta här när jag googlade innan jag blev medlem.
Minst en medlem är polis. Skulle lindrigt sagt bli väldigt förvånad om han är den ende...

Någon som har fler fina idéer på lagar som man kan strunta i? :7peta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå trådtiteln så kan jag inte hålla mig längre...
Man ska Agera R. Såklart.
:crash
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top