Halal-TV, reaktioner?

Status
Ej öppen för fler svar.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Tillbaka till det som utgör problemet alltså. Hålla käft om vad man tycker och tänker för att inte stöta sig med nån. Typiskt svennigt..
Eller kan du ju ha tillräckligt med cujones för att stå för det!

Det konstiga är ju att det alltid är folk som gnäller på andra för att de ska vara PK som tar illa upp och som själv lägger ner en massa kraft på att visa upp sig som mer "generösa" än vad de är, eller, ännu värre, försöka få det att se ut som att det egentligen hadlar om omtanke med invandraren.

Jag beundrar den som kan säga "jag ogillar invandrare!" utan att komma med en massa snyft och ursäkter. Så för att samla ihop alla "patrioter" i en grupp så är det nog det jag stör mig mest på: Fegheten och omskrivningarna.
Ni ogillar invandre, letar efter artiklar, bloggar eller vad som helst för att stödja det men gråter så fort ni blir ifrågasatta och känner er förföljda av alla andra. Borde ge er en möjlighet att reflektera hur det kan vara att bli stämplad av andra och fundera hur det skulle vara att bl bemött med fördomar. Fast det är sällan ni tar den chansen.

Du får gärna tolka det som att vi sätter munkavle på dig, men det säger mer om dig än om mig. Man kan även använda sin sociala intelligens till att inse att ibland uppfattar folk oss på ett visst sätt för att vi har givit dem skäl till det. Du vet det på SH så populära orden "eget ansvar"!
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
"jag ogillar invandrare!"


Gör du?:D

Nej men skämt åsido. Klumpa inte ihop det till ordet "invandrare" då det är en jävla skillnad på olika grupper och det oftast är olika invandrargrupper som är mest fördomsfulla mot andra invandrargrupper. För att dom antagligen är tillåtna av samhället att säga vad dom tycker i sina hemländer.

Jag kommer alltid bra överens med sk invandrarkillar just därför att både jag och dom säger vad vi tänker och står för det. Senast i går kväll på gymmet diskuterade jag blattar och svennar med en sikh och en afrikan, och jag säger precis vad jag tycker utan att såra någon. Sikhen kallade dessutom afrikanen för n.e.g.e.r. Och hör och häpna: den ena hatar muslimer och bidragstagare och den andra tyckte Obama var falsk och inte "svart". Och dom säger detta öppet, okej? Dessutom driver dom med mig, på skoj, för att jag ibland är ende svensken där. Det gör dom därför att dom tycker det är jävligt skumt och onormalt eftersom vi är i Sverige.

Du verkar faktiskt inte veta vad du pratar om, precis som övriga svenskar som ska värna om alla invandrare och bara tycker synd om dom. Det är absolut svenskar som ni som jag har störst problem med(PK-vänster, hyperliberal osv.), inte invandrarna som debatterar för sin sak.

Jag är kritisk mot den stora invandringen, svenskfientligheten och bidragsberoendet men det är för den sakens skull inget personligt mot nån random person som kallas invandrare. Men man måste ju se det tragiska i när mer än hälften av alla i Nordstan inte är svenskar eller när alla möjliga krav ställs på värdlandet. Och om du har pratat med invandrarkillar så tycker dom samma sak och är helt konfunderade över hur svenskar kan låta det här fortgå.

Jag har sagt det förut, över hälfen av mina närmaste kompisar har föräldrar från forna Jugo, och om du hade lyssnat både på dom och deras föräldrar vad dom tycker om de senare årens invandrare och hur lata dom är så hade du rodnat. Jag håller inte med dom om allt men tycker det är en frisk fläkt att nån har lite åsikter istället för att lalla med den grå massan som du och övriga vänsterivrare här på SH.

Du vet inte ett skit.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag är kritisk mot den stora invandringen, svenskfientligheten och bidragsberoendet men det är för den sakens skull inget personligt mot nån random person som kallas invandrare. Men man måste ju se det tragiska i när mer än hälften av alla i Nordstan inte är svenskar eller när alla möjliga krav ställs på värdlandet.

Jag har sagt det förut, över hälfen av mina närmaste kompisar har föräldrar från forna Jugo, och om du hade lyssnat både på dom och deras föräldrar vad dom tycker om de senare årens invandrare och hur lata dom är så hade du rodnat. Jag håller inte med dom om allt men tycker det är en frisk fläkt att nån har lite åsikter istället för att lalla med den grå massan som du och övriga vänsterivrare här på SH.

Du vet inte ett skit.
Vad trevligt att du är kompis med invandrare, om än jag inte fattar vad det har med saken att göra??

Superbra om du står för vad du tycker, det var liksom tanken med mitt inlägg! Nu är bara nästa steg att acceptera att jag inte behöver hålla med dig och att det inte gör mig till mindre vetande!

Men visst har du rätt: Det är så synd om oss svenskar! Önskar inte du också att du kunde få vara invandrare i Sverige!?
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Vad trevligt att du är kompis med invandrare, om än jag inte fattar vad det har med saken att göra??

Vafalls!

Har du aldrig hört den klassiska frasen innan för argumentationsförsvar:

- "Jag är inte rasist, men...* " (insättesvalfritt argument, vanligast är dock kompis med en invandrare)

:)
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Men visst har du rätt: Det är så synd om oss svenskar! Önskar inte du också att du kunde få vara invandrare i Sverige!?

Jo, när det kommer till att få uttrycka sina åsikter gör jag faktiskt det. Jag kan slå vad om att du aldrig har försökt rätta en invandrare som har yttrat fördomsfulla eller kontroversiella åsikter. Det är ju "halal" såklart. Inga problem för en kurd att kalla en somalier för negerjävel liksom.

Vad gäller att jag nämner icke etniskt svenska kompisar är för att lägga lite legitimitet och substans bakom vad jag säger. Mao, jag vet vad jag pratar om medan ni mångkulturivrare oftast aldrig ens känner nån invandrare utan bara rent allmänt är mjäkiga och tycker synd om allt och alla.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Något jag funderat lite på är följande:

När svenskar åker utomlands anpassar vi oss väldigt ofta (inte alltid, men ofta som sagt) till sederna i landet vi besöker. Detta gäller till stor del företagsledare, som "måste" göra det för att få igenom affärer, politiker, men även många turister försöker vara artiga och respektfulla mot landets kultur och invånare. (Detta gäller väl kanske mest då vi åker utanför Europas gränser, där skillnaderna i kultur kan vara större, men även på närmare håll, där kindpussar ges då man hälsar på varandra i till exempel Frankrike och Ryssland.)

När vi tar emot besökare i Sverige, i egenskap av företagsledare, politiker och "vanliga" invånare försöker vi även då anamma deras seder, för att visa oss artiga, respektfulla och världsvana.

Ett exempel är, då vi hade japaner på företagsbesök. När representanter från Sverige var hos dem blev de bjudna på Sushi och gick på Karaoke-bar. När de var hos oss blev de bjudna på Sushi och vi gick till ett uteställe med Karaoke. :3freak

Vi verkar med andra ord till stor del anpassa oss till allt och alla i alla möjliga situationer. Bra eller dåligt? Självklart bra, men dåligt på så sätt att vår egen kultur (som förvisso är under ständig utveckling, precis som bonny skrev) utarmas och förringas till något sämre än den kanske faktiskt är?

Notering: Med seder menar jag inte sådana saker som stening, harakiri, hedersmord, att man bör ha vapen med sig överallt för att skjuta i luften och så vidare. Jag menar mer sådana saker som maträtter, etikett då man äter, hälsningar, hur man bör tilltala varandra och så vidare.
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Det var värst vad mycket invandrar- och speciellt islam-snack det var här!

Men det verkar vara tunt med muslimer.

Jag tror jag testar att konvertera till Islam lite.


Xxxxxx skrev:
Börjat få reaktioner på att det roliga är över, och jag vill be dig sluta med citaten från och med nu.

xxxxxxxxx skrev:
Försök lugna dig lite ett tag,fått många klagomål på dina inlägg.

XxXxXxXx skrev:
Kan du lägga ner dina jävla korancitat eller vad fan det är för nåt? Jävla muppjävel

Nehej, det var inte så poppis att vara muslim här inte.
Jag känner mig lite kränkt faktisk.
Jag får nog ta och kolla med Muftin om han har någon bra fatwa.

Eller också får jag testa att konvertera till inskränkt borgarbracka.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Nehej, det var inte så poppis att vara muslim här inte.
Jag känner mig lite kränkt faktisk.
Jag får nog ta och kolla med Muftin om han har någon bra fatwa.

Eller också får jag testa att konvertera till inskränkt borgarbracka.

Någon bemödar sig med lite intelligent humor och alla lågintelligenta små fittor gråter som småflickor för att de inte förstår det roliga.

"Buhuu, om det inte står :borra eller chey förstår vi inte det roliga..."

Jag tycker att Bostongurkan borde få skriva vad han vill, och de som lider av Neanderthalis Humoris Majoris kan väl klicka på ignoreknappen?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Någon bemödar sig med lite intelligent humor och alla lågintelligenta små fittor gråter som småflickor för att de inte förstår det roliga.

"Buhuu, om det inte står :borra eller chey förstår vi inte det roliga..."

Jag tycker att Bostongurkan borde få skriva vad han vill, och de som lider av Neanderthalis Humoris Majoris kan väl klicka på ignoreknappen?

Just så! Dessutom är det av yttersta vikt att komplettera inlägget med färgglada huvudfotingar för att göra det hela begripligt. Hur skall man annars veta om det är skämt, allvar eller ironi? Nu väntar vi med spänning på vad Åkesson i gurktappning skall tillföra, risken för banning torde väl decimeras, go berserk, CucumberJimmie!


Tycker ändå det var imponerande av en alldeles nybakad muslim, att hitta i sammanhanget så passande citat!

Inlägget var ju inte riktat till dig, Kuritas, men håller med. Vilken krumelur skall jag välja för att förtydliga detta?
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Nehej, det var inte så poppis att vara muslim här inte.
Jag känner mig lite kränkt faktisk.
Jag får nog ta och kolla med Muftin om han har någon bra fatwa.

Eller också får jag testa att konvertera till inskränkt borgarbracka.

Jag tyckte det var asroligt, mera mera! :yoparty

Topic: Om bara ett program heter Halal-TV, är all annan tv haram då eller? :va
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Någon bemödar sig med lite intelligent humor och alla lågintelligenta små fittor gråter som småflickor för att de inte förstår det roliga.

"Buhuu, om det inte står :borra eller chey förstår vi inte det roliga..."

Jag tycker att Bostongurkan borde få skriva vad han vill, och de som lider av Neanderthalis Humoris Majoris kan väl klicka på ignoreknappen?

Just så! Dessutom är det av yttersta vikt att komplettera inlägget med färgglada huvudfotingar för att göra det hela begripligt. Hur skall man annars veta om det är skämt, allvar eller ironi? Nu väntar vi med spänning på vad Åkesson i gurktappning skall tillföra, risken för banning torde väl decimeras, go berserk, CucumberJimmie!


Tycker ändå det var imponerande av en alldeles nybakad muslim, att hitta i sammanhanget så passande citat!

Inlägget var ju inte riktat till dig, Kuritas, men håller med. Vilken krumelur skall jag välja för att förtydliga detta?

Jag tyckte det var asroligt, mera mera! :yoparty

Topic: Om bara ett program heter Halal-TV, är all annan tv haram då eller? :va

Nja, det verkar säkrast att ligga lite lågt ett tag.

Det kanske är lika bra att testa att konvertera lite till blivande
Hon-kan-ju-ändå-inte-vara-sämre-än-den-vi-har-nu......väl?-statsminister!


"De dåliga politikerna, det är sådana som aldrig kommer ut ifrån det här
huset, till exempel, och som pratar på ett sådant sätt så att "vanliga",
inom situationstecken, folk inte förstår."
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Jag skiter i om jag förstår vad dom säger, ja dom skulle tillome få tala rövarspråk, så länge dom gör nåt vettigt. Hellre politiker som fattar kloka beslut än politiker som spenderar all tid i soffprogram och talar med bönder på bönders vis.

Tycker för övrigt att Mona ska konfrontera sina fördomar mot "vanligt" folk..
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Det är så mycket enklre att kalla någon en rasist än att ta sig tiden och bevisa motsatsen. Så länge inte åsikten är en sådan som inte behöver "bevis" om motsatsen. Det är tråkigt att behöva bli kallad främlingsfientlig hela tiden.

Vi måste komma på ett nytt namn för vad det egentligen verkligen är... något i stilen "mån om sitt hemlands kultur och värderingar inte blir överkörda"-ord som inte betyder varken rasism, nazism eller främlingsfientlighet. För det är ju inte vad det är!

Arghh!!
Liberal nationalism kallas det. Men det handlar snarare om att framhäva fördelarna med sin egen nation, inte att kritisera andra nationer. Och eftersom du inte stannar där utan istället kritiserar medlemmarna i dessa utomstående nationer så är det borderline till främlingsfientlighet. Men jag förstår inte heller vad du tycker är problematiskt med det. Främlingsfientlighet är inte straffbart. Det är inte "fel". Det är bara ett uttryck för vissa människors intolerans och/eller okunskap. Precis som böghat. Glidarhojshat. Skaldjurshat.

Och när jag hörde hur han sa "vi har försökt hyra badbassängen för att endast tjejerna ska simma", höll ju få skratthicka eller nått. Fattar han inte hur stört det låter... ?
Ungefär lika stört som att "vanliga svenska" ungdomar i grundskolan badar separat, tjejer för sig och killar för sig, om det finns någon som inte vill ha "mixade" simlektioner. Vari ligger skillnaden menar du?

Tillbaka till det som utgör problemet alltså. Hålla käft om vad man tycker och tänker för att inte stöta sig med nån. Typiskt svennigt..
DET är den yttersta kärnan i svensk kultur och har varit anledningen till att vårt land utvecklades så smutt som det gjorde under 1800/1900-talet.

Jag har sagt det förut, över hälfen av mina närmaste kompisar har föräldrar från forna Jugo, och om du hade lyssnat både på dom och deras föräldrar vad dom tycker om de senare årens invandrare och hur lata dom är så hade du rodnat. Jag håller inte med dom om allt men tycker det är en frisk fläkt att nån har lite åsikter istället för att lalla med den grå massan som du och övriga vänsterivrare här på SH.

Du vet inte ett skit.
Så du menar att alla som kom med den stora invandringsströmmen under 90-talet från balkan "integrerades" på en månad, fixade jobb och inte tog ett enda socialbidrag? Haha. Den var bra. Det var först under början av 2000-talet som den situationen började ordna upp sig helt. Nu är det en ny massinvandring och även om vi har en ny faktor, religion, så tror jag att vi runt 2015 kommer att ha "löst" även denna invandringsvåg. Det är lätt att glömma var man kommer ifrån.

Vi verkar med andra ord till stor del anpassa oss till allt och alla i alla möjliga situationer. Bra eller dåligt? Självklart bra, men dåligt på så sätt att vår egen kultur (som förvisso är under ständig utveckling, precis som bonny skrev) utarmas och förringas till något sämre än den kanske faktiskt är?
Precis som jag skrev tidigare så är den här samförståndstanken själva fundamentet i den svenska kulturen. Så på den fronten är det intet nytt.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top