Halal-TV, reaktioner?

Status
Ej öppen för fler svar.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Hahahaha..
Sitter o kollar på Debatt med min lilla mormor och dom börjar prata om Halal-Tv och hela karussellen kring detta.

Efter att tag börjar islamska samfundets representant prata och han är bara allmänt trångsynt i sitt tankesätt (låter inte sin dotter simma på gymnastiken, vill ha ledigt på fredagar etc). Han vill dock framstå som en god medborgare och åberopar att han faktiskt jobbar lika hårt som alla andra :rolleyes: (på skånskarabisk brytning) och han jobbar som baijomadisinsk analitiker (biomedicinsk analytiker).

Mormodern som haft stroke och en massa problem på sista tiden och har lite problem att uttrycka sig ibland ville försäkra sig om att hon hört rätt och frågar: -vad sade han att han gjorde? Bomber? :förvirrad-liten-ulltottsmormor

Hahahahaahahaahahaah det var så jävla bra timing på frågan att jag dog av skratt..och jag skrattar fortfarande.
Mormor...du är bäst!! Jag älskar dig! :yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Någon som såg programmet på SVT1 där det försökte diskuteras runt Carl Hamilton och Halal-TV?

Det är ju inte konstigt att det inte går att få ut något konstruktivt av att diskutera mellan grupperna... ja GRUPPERNA... det är inte EN grupp, eller ett svenskt folk som "debatterar". Utan det är två som går ihop och försöker säga sitt och kräva sin respekt.

Alla ska ha respekt, men det här börjar bli löjligt.

Vad som sas från den muslimska pappan... som inte ville att sin dotter ska behöva vara med och simma bland andra pojkar. Alltså snälla. Det är ju hjärntvättning från tidig ålder att killar är farliga, orena och våldtäktsmän. Men har de det problem i muslimska länder, ja kanske deras lagar är bra för deras egna skydd.