Halal-TV, reaktioner?

Status
Ej öppen för fler svar.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Hahahaha..
Sitter o kollar på Debatt med min lilla mormor och dom börjar prata om Halal-Tv och hela karussellen kring detta.

Efter att tag börjar islamska samfundets representant prata och han är bara allmänt trångsynt i sitt tankesätt (låter inte sin dotter simma på gymnastiken, vill ha ledigt på fredagar etc). Han vill dock framstå som en god medborgare och åberopar att han faktiskt jobbar lika hårt som alla andra :rolleyes: (på skånskarabisk brytning) och han jobbar som baijomadisinsk analitiker (biomedicinsk analytiker).

Mormodern som haft stroke och en massa problem på sista tiden och har lite problem att uttrycka sig ibland ville försäkra sig om att hon hört rätt och frågar: -vad sade han att han gjorde? Bomber? :förvirrad-liten-ulltottsmormor

Hahahahaahahaahahaah det var så jävla bra timing på frågan att jag dog av skratt..och jag skrattar fortfarande.
Mormor...du är bäst!! Jag älskar dig! :yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Någon som såg programmet på SVT1 där det försökte diskuteras runt Carl Hamilton och Halal-TV?

Det är ju inte konstigt att det inte går att få ut något konstruktivt av att diskutera mellan grupperna... ja GRUPPERNA... det är inte EN grupp, eller ett svenskt folk som "debatterar". Utan det är två som går ihop och försöker säga sitt och kräva sin respekt.

Alla ska ha respekt, men det här börjar bli löjligt.

Vad som sas från den muslimska pappan... som inte ville att sin dotter ska behöva vara med och simma bland andra pojkar. Alltså snälla. Det är ju hjärntvättning från tidig ålder att killar är farliga, orena och våldtäktsmän. Men har de det problem i muslimska länder, ja kanske deras lagar är bra för deras egna skydd.

Men snälla, vi är i Sverige... vi har rent badvatten förutom piss och svett. Men det är minst lika mycket piss och svett i ett vatten med bara tjejer.

Och när jag hörde hur han sa "vi har försökt hyra badbassängen för att endast tjejerna ska simma", höll ju få skratthicka eller nått. Fattar han inte hur stört det låter... ?

Det är det här vi prompt vill integrera i det svenska samhället? Det VILL JU INTE INTEGRERA... !..?

Vi ska inte behöva se ett Sverige anpassa sig efter dessa behov att tjejer och killar ska delas upp så de inte kan simma tillsammans... eller som det var nära på att även muslimer ansöker om att få "ledigt" på fredagar för att kunna be i 1-2 timmar i en kyrka.

De (tokmuslimerna som inte viker ett hår i fel riktning) verkar ha väldiga problem med Sverige...
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
Jag håller med dig Swedie, tänkte blogga om det, men då blir man väl kallad rasist.. Jösses är allt jag kan säga, och tycka att jag bor i en rätt så bra stad. Förstår om det är annorlunda i Södertälje än här i lilla Khåla.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
seså, ta det inte så allvarligt utan försök skratta åt det istället. det kallas för humor och titta, nu bjuder jag på ett sådant inslag:

[YOUTUBE-ID]DTa8aVMEffA[/YOUTUBE-ID]

sedär, det var ju inte så svårt, eller hur?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Läs denna gubbes blogg-inlägg:
http://blogg.aftonbladet.se/24983/perma/996957

Han har en del anskrämliga citeringar från islamister.

They bite the hand which feeds them
Skrivetav ISD 25 oktober 2008, klockan 22:59

West has recieved a lot of refugees from muslim countries because of the violence created by muslims there among other desgraces they create to each other.

Now, here, living in a wonderful country like Sweden, they say that their helpers(people who feed them) are individualist and materialist. They bite the hand which feeds them!

To them, western people are nothing. Western cultures are 'den sekulära västkulturen är en historisk parentes.'

You are feeding snakes!!!

Är den sekulära västkulturen en historisk parentes?
http://www.islamiska.org/

Är det han säger rätt, eller är han bara överdrivet negativ mot muslimer?
(Jag hoppas ju att det inte är sant..., då det låter som att religionen inte ens accepterar västs existens... nära på...)
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Och när jag hörde hur han sa "vi har försökt hyra badbassängen för att endast tjejerna ska simma", höll ju få skratthicka eller nått. Fattar han inte hur stört det låter... ?

Det där är ju redan norm i vissa kommuner, att de har egna bad-tider.
Annars kan de dyka upp i träningsoveraller och när de inte fick bada i dem så anmälde de så klart badhuset för diskriminering. För man vet minsann sina rättigheter, det får man i Anhöriginvandring De Luxe Startpaket vad det verkar.
Jag såg några på Lidingö (av alla ställen) som badade i deras jävla lakan förra sommaren. Deras barn sprang runt och skräpade ner och stal under tiden, av oss otrogna. :lol
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Läs denna gubbes blogg-inlägg:
http://blogg.aftonbladet.se/24983/perma/996957

Han har en del anskrämliga citeringar från islamister.

Är det han säger rätt, eller är han bara överdrivet negativ mot muslimer?
(Jag hoppas ju att det inte är sant..., då det låter som att religionen inte ens accepterar västs existens... nära på...)

jag är väl medveten om att du kommer att bli sur och att jag riskerar att få detta borttagert men jag är nyfiken på hur du tänker när du skriver inlägget.
Jag ifrågasätter INTE din åsikt, men du är trots att högsta hönset på SH och har själv satt upp regler mot främlingsfientliga inlägg. Hur kan du upprätthålla den regeln om du skriver inlägg som detta? Hade du varit vem som helst så hade jag inte reagerat, men som huvudmoderator har du lite mer ansvar för hur tonen ser ut på SH än vad t.ex. jag har.

Jag vill påpeka att jag är väldigt noga med att inte brista i respekt här i inlägget och om du uppfattar att jag gör det ber jag om ursäkt, men jag är nyfiken på om du verkligen inte anser att detta inlägget kan uppfatta som ett "grönt ljus" för ännu extremare inlägg.

Som sagt: Jag påstår INTE att du är främligsfientlig, jag påstår inte att du har fel, jag hånar dig inte. Jag undrar väl mest om hur du ser på din roll och påverkan på forumet om vad som är ok och inte...
 
Last edited by a moderator:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag undrar väl mest om hur du ser på din roll och påverkan på forumet om vad som är ok och inte...


Jag undrar väl mest vad det är du syftar på? Han länkar till en blogg och säger att han eventuellt vill rösta på det 5-8:e största partiet i Sverige.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Läs denna gubbes blogg-inlägg:
http://blogg.aftonbladet.se/24983/perma/996957

Han har en del anskrämliga citeringar från islamister.

Är det han säger rätt, eller är han bara överdrivet negativ mot muslimer?
(Jag hoppas ju att det inte är sant..., då det låter som att religionen inte ens accepterar västs existens... nära på...)

kan inte du bara stänga den här tråden nu? det har var ju inlägget som gick över gränsen och du i egenskap av moderator och det ansvar etc etc som kommer med att vara moderator, visar bara att du egentligen inte tar jobbet på allvar eller bara är för dryg och intolerant för att förstå vad jobbet går ut på.

det handlar inte längre om en diskussion som tråden var avsedd för, utan snarare att visa sina sympatier för ett 'parti' som inte är rumsrent (och det är inte bara min personliga uppfattning utan, mer eller mindre, hela sveriges) och jag har inget emot att du röstar på dem, men sh är inte ett forum som ska tjäna som en underavdelning till sd eller på andra sätt, göra reklam för dem.

hela det här 'tugget' om islam/muslim-snacket, går inte heller att tas på allvar längre som det var i början med en meningsfull diskussion, utan går mest ut på effektfulla påhopp i form av att 'de kräver si och de gör så' och säger mest om de personer som yttrar sig i sådana ordalag och då framförallt du swedie som framförallt mest ska fungera som moderator och därmed se till att sådant här undviks.

det här var höjden av amatörism och sh förtjänar inte detta.

skärp till dig nu.
 
Last edited by a moderator:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag fattar inte vad han frågar, om Swedie svarar då kommer jag bli förvirrad så jag vill verkligen inte känna mig utanför. Där av kontrollen.
Jag vet att jag sällan är tydlig men det handlar om barnuppfostran. Om jag inte vill att min son ska gå mot rött så hjälper det lite att säga det till honom, jag måste själv avstå från att gå mot rött.
Om man modererar ett forum där en av reglerna säger att man inte får skriva främlingsfientliga inlägg så bör man nog avstå från att själv publicera sådant som ens i vid bemärkelse kan leda folk till att bryta denna regel. Sedan kan man givetivs påstå att "Jag skriver inget främlingsfientligt direkt utan hänvisat bara till en blogg" men man kommer ju ändå inte ifrån frågan varför man nu tyckte att just den bloggen var så intressant att lyfta fram...

För övrigt är jag en av dem som iofs ogillar regeln om att man inte får skriva främligsfientliga inlägg. Folk har rätten att vara främligsfientliga och ge uttryck för det. (detta sista är delvis ett försök att fjäska för dig om du nu skulle bli moderator här!:tomten )
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag tyckte det var högst intressant vad han sa, och den biten jag vill ha kommentarer om var den texten jag tog ut... Jag undrar om det är ett verkligt citat från Islamsk tro?

Då jag absolut inte vill anses främlingsfientlig, så ändrar jag mitt inlägg så det blir mer tydligt på vad jag vill ha "svar" på och tar bort sista raden som kanske är för känslig...

Ni vill hellre diskutera rätten till en åsikt, än att diskutera ämnet.

EDIT: jag kan stänga tråden, inga problem. Men är inte det att fortsätta som det gjorts i så många år och låta problemet aldrig komma till ytan...?
 
Last edited:

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Kungsgården
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
........det handlar inte längre om en diskussion som tråden var avsedd för, utan snarare att visa sina sympatier för ett 'parti' som inte är rumsrent.....
När blir ett parti rumsrent? Är det när det passerar 4% spärren?
För övrigt kan jag inte se något rasistisk i Swedies inlägg.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
När blir ett parti rumsrent? Är det när det passerar 4% spärren?
För övrigt kan jag inte se något rasistisk i Swedies inlägg.
Det är så mycket enklre att kalla någon en rasist än att ta sig tiden och bevisa motsatsen. Så länge inte åsikten är en sådan som inte behöver "bevis" om motsatsen. Det är tråkigt att behöva bli kallad främlingsfientlig hela tiden.

Vi måste komma på ett nytt namn för vad det egentligen verkligen är... något i stilen "mån om sitt hemlands kultur och värderingar inte blir överkörda"-ord som inte betyder varken rasism, nazism eller främlingsfientlighet. För det är ju inte vad det är!

Arghh!!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag tyckte det var högst intressant vad han sa, och den biten jag vill ha kommentarer om var den texten jag tog ut... Jag undrar om det är ett verkligt citat från Islamsk tro?

Du hittar helt galna texter i bibeln med om du söker, där det står allt ifrån att de som jobbar på "vilodagen" skall dräpas till att det är synd att raka sig och klippa sig eller att man skall stena personer som svär...

Den stora frågan är hur du så okritiskt går igång på alla cylindrar av lösrykta citat från en blogg med en så extremt tydlig politisk/ideologisk agenda.

Det är lite som att plocka citat från en blogg som enbart listar galna saker/citat från kristna över hela världen och sedan säga att det är representativt för kristna.... Man tar några galna extremkristna från USA, kryddar med lite KKK, lägger till en nypa katoliker som heilar med nassarna, listar några galna missionärer i afrika, länkar in någon som försökt "piska djävulen" ur sin fru o.s.v. så har man efter någon dags arbete ett ganska skrämmande dokument över hur "galna kristna är"...

Sitter man och nyhetsbevakar och googlar tillräckligt kan man demonisera scoutrörelsen och få dem till samhällets fiende no1 om man så vill...

Men låter man dem som har en tydlig agenda hela tiden välja citat och artiklar åt en är man snart en lydig lakej.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top