GSX-R 1000 K7-tråden

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
tror jag pynta 12000 med montering o mappning.... fan va tungt det var att åka hem med originalsystemen och katten i väskan...

Ljuddämpare pc bänk sportfilter 20 tusen spänn men fick ner det till 18 för att jag köpte hojen där för ett par månader sen, ska jag bara köra ljuddämpare bara eller köra hela skiten? är det stor skillnad med en riktig mappning och är det ett bra pris eller ett överpris?
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Har nu insett att hojen står mest och kommer där med sälja min K7a. Har endast gått 340 mil.... Lägger ut den snart när våren kommer. Har nu växt upp och fått familj, men in sport dröm har bytt skepnad. idag skrev jag kontrakt på en Lamborghini Gallardo istället:tummenupp Lite sämre 0-100 men gör istället 320+... Nu kan frugan åka med och regn klaras av med bravur.
 

Robz

Guest
Ljuddämpare pc bänk sportfilter 20 tusen spänn men fick ner det till 18 för att jag köpte hojen där för ett par månader sen, ska jag bara köra ljuddämpare bara eller köra hela skiten? är det stor skillnad med en riktig mappning och är det ett bra pris eller ett överpris?
Inklusive mappning är det nog rätt pris.... ring gärna Motorsport i L-a för att jämföra - hälsar du från mig blir det möjligen dyrare :D eller billigare!
http://www.motorsport.ms/
 
Last edited:

Robz

Guest
Har nu insett att hojen står mest och kommer där med sälja min K7a. Har endast gått 340 mil.... Lägger ut den snart när våren kommer. Har nu växt upp och fått familj, men in sport dröm har bytt skepnad. idag skrev jag kontrakt på en Lamborghini Gallardo istället:tummenupp Lite sämre 0-100 men gör istället 320+... Nu kan frugan åka med och regn klaras av med bravur.
Been there... behöll hoj o skaffade Impreza STi istället... En koppling till en Gallardo (iaf Orange :D) kostar 80 000:fakta - Imprezan ger mervärde... lätt. Såvida inte man bara vill showwa med en supersportbil á lá Enzo...... låter som du kommer ha en Gixx till sensommaren igen :krama
 

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Skåne
Hoj
BMW s1000rr
Har nu insett att hojen står mest och kommer där med sälja min K7a. Har endast gått 340 mil.... Lägger ut den snart när våren kommer. Har nu växt upp och fått familj, men in sport dröm har bytt skepnad. idag skrev jag kontrakt på en Lamborghini Gallardo istället:tummenupp Lite sämre 0-100 men gör istället 320+... Nu kan frugan åka med och regn klaras av med bravur.

Lamborghini va fan! skiter folk pengar på denna tråd??:D
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har nu insett att hojen står mest och kommer där med sälja min K7a. Har endast gått 340 mil.... Lägger ut den snart när våren kommer. Har nu växt upp och fått familj, men in sport dröm har bytt skepnad. idag skrev jag kontrakt på en Lamborghini Gallardo istället:tummenupp Lite sämre 0-100 men gör istället 320+... Nu kan frugan åka med och regn klaras av med bravur.

För någon som också gillar sportbilar.. Vad har du gjort med Gallardon för att få upp den i 320+? Det är ju ungefär där polarens gamla LP640 drog ur..
 

Nilegård P.

Gurre
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Superduke -08 & KTM 525 EXC/ Motard
Sälja k7...

Har nu insett att hojen står mest och kommer där med sälja min K7a. Har endast gått 340 mil.... Lägger ut den snart när våren kommer. Har nu växt upp och fått familj, men in sport dröm har bytt skepnad. idag skrev jag kontrakt på en Lamborghini Gallardo istället:tummenupp Lite sämre 0-100 men gör istället 320+... Nu kan frugan åka med och regn klaras av med bravur.

Hej output!

Är på jakt efter en k7:a, vad ska du ha för din?

Mvh
Fredrick
 

Nicotin

Guest
Innan samma gamla disskution kommer igång igen ang uppmätt bakhjulseffekt så gäller förljande..:mattias

* effekt diffar massor på olika bänkar
* däck,kedja osv osv osv osv osv osv osv osv.......spelar också roll...


mina 5öre..:tummenupp :fakta
 
Last edited:

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Märkte du någon stor skillnad efter mappningen på topp och mellanreg och hur mycket vikt tappade hojen?

Om du byter till ett yoshi tri-oval halvsystem så tappar hojen ca 7kg iom att katten tas bort + dom 2 startraketerna.

Och ja man märker direkt skillnad i mellanregistret genom att bara byta till yoshi pipan, utan mappning osv. Sen att den mår lite bättre av öppnare luftfilter o en mappning säger sig självt. :yoparty
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Om du byter till ett yoshi tri-oval halvsystem så tappar hojen ca 7kg iom att katten tas bort + dom 2 startraketerna.

Och ja man märker direkt skillnad i mellanregistret genom att bara byta till yoshi pipan, utan mappning osv. Sen att den mår lite bättre av öppnare luftfilter o en mappning säger sig självt. :yoparty

Jag vill också ha sån där pipa och rör som sitter lägre än de allra flesta. Har Yoshi helsystem (TRS) nu, ganska stor burk som sitter med brant vinkel uppåt (fäste i skjutspinnen). Kan man tweaka det där själv på nåt sätt, eller är det ett helt annat rör/dämpare som behövs?

Nån som vill byta? Mitt är dyrt iaf (har jag hört!) :rock
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Finns det något sätt att ordna så att det inte bli så sjukt fult utan katalysator på K7/K8? Om man nu vill ta bort den..
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top