GSX-R 1000 K7-tråden

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Hur mkt bromsvätska kan det tänkas gå åt om man byter till bromsarna och kopplingen. Jag har 0,5l hemma, räcker det?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Hur mkt bromsvätska kan det tänkas gå åt om man byter till bromsarna och kopplingen. Jag har 0,5l hemma, räcker det?
Det räcker nog inte, jag tycker alltid att det går åt en hel del även om man bara suger igenom systemen och inte behöver lufta extra.
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
I luftboxen, vid insuget, är det som en tratt där det sitter ett oljigt skumgummi filter som har en slang i botten som går ner till en ny burk. Vad är detta? Se bilder.

Och själva "sport"luftfiltret var grisigt som satan det med...
20211221_203236~2.jpg20211221_203259~2.jpg
 

Naken-Matte

Sporthojsnörd
Gick med
17 Feb 2021
Hoj
Kawasaki z900 -17
Hej, har en K7:a som gått ~7000 mil, kört hälften av det själv sen 2017. Enda jag gjort med kopplingen på denna är byte av hydraulolja 2 ggr. Har aldrig ens tagit isär kopplingen för inspektion. Har fungerat helt utan problem hitills. Då har jag ändå testat att köra 201 m med den någon gång. Jag gillar den hydrauliska kopplingen på dessa modeller. Tycker ingreppet är väl så bra som dem med vajerstyrd dito
Har bytit till koppling och frambroms, men hur kommer jag åt behållaren till bakbromsen? Har plockat bort sidokåpan och lyft upp tanken men det hjälper inte.
Måste jag plocka bort tanken helt och hållet? Känns ju skumt isf...
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Backspeglar på min hoj har tappat stinget och viker in sig vid farter över 80-90 km/timme. Fattar fasen inte hur man tightar upp dom. Är där amen fäster i kåpan. Har fått ta eltejp, men då går det inte att fälla in vid line-splitting.

Ngn som haft samma problem, lösning?
 

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Med min Gixxer och KTM
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Tydligen ett std fel jag är inne på nr två. Den glappar men viker sig inte..tror det är niten under plastlocket som är boven. Har inte kommit på hur jag tajtar till den.
Sorry att jag inte kunde hjälpa dig.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Backspeglar på min hoj har tappat stinget och viker in sig vid farter över 80-90 km/timme. Fattar fasen inte hur man tightar upp dom. Är där amen fäster i kåpan. Har fått ta eltejp, men då går det inte att fälla in vid line-splitting.

Ngn som haft samma problem, lösning?
Inte riktigt men behövde nya backspeglar till GSX1300R (original ca 3000kr från Holland fanns inte längre, produktion nedlagd)
Men från Aliexpress 2 st för mindre än 400 kr, moms och tull betald av Aliexpress.
Skulle ta 1 månad, det tog 2 veckor (kan gå lite långsammare just nu med Julklappssäsong)
Och dom klarar utan problem ca 150 km/h. Har inte kört fortare sedan dom kom....:rodnar
 

Ganooo

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2023
Hoj
Gsx-s 1000f
Hej någon som har koll på nm till ventilkåpan på en k5? Samt cct? Är det lönt att lägga lite rtv silicon i groparna så nya ventilkåpspackningen sätter sig ordentligt? Och även på nya packningen till cct?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top