Gran Premio d'Italia TIM

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Lider med Rossi :( även med Redding som verkade ha bra race pace men som ånyo drabbas av tekniska problem.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
tråkig raacing . jojuste!
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Brutalt sista varv av MM och Lorenzo!:tummenupp
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
That's why I watch MotoGP! :banana

Lorre, Marc tack för show'en! :Bugar
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Jösses vad Yamahan går! Blir inte tydligare än sista kurvan ut på start/mål. Även om Marc hade bättre ingång och spår blir han omkörd som det var olika klasser.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Gissar att den var till mig så jag svarar...

Gapet i detta fallet blev ju för att Rossi föll bort. Knappast pga Lorenzos fenomenala körning och utklassning.

Det sa jag inte. Men min reflektion av det hela är att förra årets "tråkiga" racing har lett upp till att detta årets racing är bra mycket roligare. Dels pga ändringar men också pga att toppförarna gör allt för att inte släppa iväg lorre.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jösses vad Yamahan går! Blir inte tydligare än sista kurvan ut på start/mål. Även om Marc hade bättre ingång och spår blir han omkörd som det var olika klasser.

Han blev ju omkörd för att hans framhjul lyfte och antiwheelie kicka in och saktade ner hojen.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Det vet jag inte varför den inte gjorde. Men honda har ju haft problem med att deras motor är för aggresiv och svår att mästra.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Hur lyckad de klanta till omstarten så här? Tyckte de att det var en bra plan att sätta ett fönster på 60 sek? Som gjort för kaos. Undrar vad som händer i omstarten med så många från depån...

De förare som tvingades bort från griden vid den första omstarten missade det fönster då pitlane är öppen för sightingvarv till griden. Vid "quick restart" i Moto2 / Moto3 gäller sextio sekunder och det vet alla om. Ett flertal förare - däribland Rins och Nakagami - tvekade med däckvalet in i det sista, blev försenade och åkte ut från pitlane efter att detta sextio sekundes fönster var över (de åkte alltså ut från pitlane trots rött ljus). Därför hänvisades de till start från pitlane. Då pitlane blev full av en massa folk som gjort likadant beslutades det - av säkerhetsskäl - om ytterligare en omstart med dessa regelbrytare längst bak på griden.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Jo jag håller inte på lorenzo men jag skulle inte vilja vara utan honom för han höjer nivån på mgp med sina utklassningar.

Han visade idag varför han är en vinnare, fast alla såg väl att han fick hjälp av marques... Rossifansens buande är otroligt osportsligt.

Edit:Frågan är om det inte är en teammiss då Rossi också sprängde sin motor.
 
Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Han visade idag varför han är en vinnare, fast alla såg väl att han fick hjälp av marques... Rossifansens buande är otroligt osportsligt.

Edit:Frågan är om det inte är en teammiss då Rossi också sprängde sin motor.

Ja man undrar ju. Båda såg ju ut exakt likadant. Dvs som en saab 9-5 med trasig turbo.
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Jämn produktionskvalitet på yammorna. Pajade nästan precis samtidigt. ��
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Känner mig som ungen på julafton som du fick det största paketet men visade sig vara en stickad tröja...

Visst gjorde MM det bra men sålänge han inte ledde i sista böj var det kört med tanke på hans problem ut ur böj.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Han visade idag varför han är en vinnare, fast alla såg väl att han fick hjälp av marques... Rossifansens buande är otroligt osportsligt.

Edit:Frågan är om det inte är en teammiss då Rossi också sprängde sin motor.

Wow, din dator verkar skit tråkig. Extremt partisk och försöker trycka ner alla andra datorer som inte tycker som den istället för att lyfta fram det den själv gillar. Riktig surkart.

Hoppas blixten har ihjäl den snart så du får köpa en ny med mer positiv energi.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top