Gran Premio d'Italia TIM

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Skruvade Yamaha upp effekten på sina motorer? Går det överhuvudtaget när de är plomberade?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Tack för info om att det var en standardprocedur för "Quick restart", jag uppfattade det som något de kom på i stunden.
Jag tycker fortfarande att det är att be om problem med ett så tight fönster. Det är inte på sådana missar man vill tjäna/förlora platser.
Om de körde mot rött så borde de väl kunna avvisa personerna i lugn och ro istället för att ställa upp alla och sedan börja gå runt och putta undan hojar. Det såg mer än rörigt ut.

Under en så kallad "quick restart" i Moto2 / Moto3 ska man göra ett sightingvarv och komma tillbaka till griden UTAN att slå av motorn på griden. Endast en mekaniker på griden som tar emot hojen och sedan pallrar sig därifrån omedelbart. Inga paraplyflickor. Ingen media. Inga vip-gäster som ska ta selfies framför förarna. Motorn igång under en kort väntan på uppvärmningsvarvet. En snabb och effektiv procedur så att det inte blir några förseningar i MotoGP's TV-schema...

Av denna orsak är pitlane endast öppen sextio sekunder. Tanken är att alla ska åka sitt sightingvarv ungefär samtidigt. Den som kommer först till griden ska inte behöva vänta på alla andra med motorn igång i flera minuter. Detta är rejshojar med små kylsystem som går varma på nolltid om kylaren inte får luftflöde.

Under det casino som uppstod då man började plocka förare av griden blev väntan nog så lång. Flera hojar började pissa kylvatten på griden innan man beslutade att göra en ny omstart.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Under en så kallad "quick restart" i Moto2 / Moto3 ska man göra ett sightingvarv och komma tillbaka till griden UTAN att slå av motorn på griden. Endast en mekaniker på griden som tar emot hojen och sedan pallrar sig därifrån omedelbart. Inga paraplyflickor. Ingen media. Inga vip-gäster som ska ta selfies framför förarna. Motorn igång under en kort väntan på uppvärmningsvarvet. En snabb och effektiv procedur så att det inte blir några förseningar i MotoGP's TV-schema...

Av denna orsak är pitlane endast öppen sextio sekunder. Tanken är att alla ska åka sitt sightingvarv ungefär samtidigt. Den som kommer först till griden ska inte behöva vänta på alla andra med motorn igång i flera minuter. Detta är rejshojar med små kylsystem som går varma på nolltid om kylaren inte får luftflöde.

Under det casino som uppstod då man började plocka förare av griden blev väntan nog så lång. Flera hojar började pissa kylvatten på griden innan man beslutade att göra en ny omstart.

Återigen, tack för dina förklaringar! Då är det uppenbart varför de har så kort fönster!
 

zeb_macahan01

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2016
Ytterliggare tecken på rossifansens lågnivå på Mugello, bränner Marques dockor. Banderoller med förolämpningar mot JL och MM

View attachment 430706

http://www.sportmediaset.mediaset.i...un-manichino-di-marquez_1099793-201602a.shtml
Helt ärligt...

Hade någon hängt och eldat Zlatandockor hade det blivit ett jävla liv, men detta flyger tillsammans med sjukt osportsligt buande under radarn..

Vart är Moto GP's supportar på väg?...

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tror ni media gjort större sak av det om man bränt VR46 dockor? :va

:tummenupp för att VR gick ut med att fansen skulle visa återhållsamhet.
Sedan verkar det inte riktigt ha gått in hos alla...
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Både Lorenzo och Rossi körde på sina 3:e motorer, de hade gått ungefär hälften så långt som 1:an och 2:an, Rossis hade dessutom gått kortare än Lorres när det hände. De hade inte heller ändrat något gällande motorerna inte ens nytt avgassystem, gissning från Rossis teamchef Silvano Galbusera är att det skulle kunna vara ett tillverkningsfel:
http://www.gpone.com/en/2016052426496/motogp/galbusera-broken-engine-just-bad-luck-for-vale.html

Här ser ni exakt vilka pass som vilken motor har använts för Lorre och Rossi:
https://twitter.com/matoxley/status/734417916473561088
https://twitter.com/matoxley/status/734418124817195008
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Ytterliggare tecken på rossifansens lågnivå på Mugello, bränner Marques dockor. Banderoller med förolämpningar mot JL och MM

View attachment 430706

http://www.sportmediaset.mediaset.i...un-manichino-di-marquez_1099793-201602a.shtml

Man blir helt matt. "Det är synd om människorna" som Strindberg skrev. Jag upplever supporterkulturen inom MotoGP som en något nedåtgående spiral för tillfället, det är minst sagt hätsk stämning såväl på plats som på de sociala forumen emellanåt. Har det alltid sett ut på detta vis eller har det eskalerat de senaste åren?
 

1002cc

Medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Downtown
Hoj
FZR 1k
For his part, Bautista - who had crashed heavily in morning warm-up and was therefore forced to race on his spare RS-GP - apologised for causing the incident that left Baz injured.

"In the warm-up lap the front brake felt strange, so I adjusted the lever before the start," said Bautista.

"When I got to the first turn I braked normally, but as I was leaning the bike into it I felt the wheel lock up and I crashed.

"I want to apologise to Baz and Miller, who I involuntarily involved in my crash."
 

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Ort
Nyköping
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Just det! Kraschen i starten....va det Bautista som återgått till fornstora dagar?

Stämmer bra.

"After the crash in the warm-up session I had to use the second bike for the race. In the warm-up lap the front brake felt strange, so I adjusted the lever before the start. When I got to the first turn I braked normally, but as I was leaning the bike into it I felt the wheel lock up and I crashed. First of all I want to apologise to Baz and Miller, who I involuntarily involved in my crash."
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top