Frågor man aldrig vågar ställa

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ibland ringer nån kompis och frågar om jag vill följa med ut och åka, dom är några stycken som ska ta en "rejäl sväng."
När alla tankat och klätt på sig, tittar dom på mig och säger: -"vart ska vi"

Varför gör dom det, varenda gång?

Deras initiativsförmåga tar slut i och med att de tog initiativet till att plocka upp telefonen och ringa? :)

Så svårt kan det väl inte vara att bara svänga in på alla blåvitt skyltade vägar som ser roliga ut och se var man hamnar att man måste ringa någon för att de ska göra det? Hmm...
 

sportbike

Guest
Deras initiativsförmåga tar slut i och med att de tog initiativet till att plocka upp telefonen och ringa? :)

Så svårt kan det väl inte vara att bara svänga in på alla blåvitt skyltade vägar som ser roliga ut och se var man hamnar att man måste ringa någon för att de ska göra det? Hmm...

Precis, dessutom säger dom alltid "kör före du som hittar, men kör sakta så vi andra hinner med"
Vafan, ring en tjej om ni vill åka sakta :mad:
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Precis, dessutom säger dom alltid "kör före du som hittar, men kör sakta så vi andra hinner med"
Vafan, ring en tjej om ni vill åka sakta :mad:

När kommer du dyka upp med en lånad kromsläde och enbart ligga och puttra lagligt på 30 och 50 vägar och titta på naturen?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Precis, dessutom säger dom alltid "kör före du som hittar, men kör sakta så vi andra hinner med"
Vafan, ring en tjej om ni vill åka sakta :mad:

Haha, du kanske skulle ha kompisar som kör sporthoj och motards då istället för rullande gynekologstolar, kromslädar och som har "skinnställ" med fransar och reflexvästar :tungan
 

sportbike

Guest
Alla kör sporthoj för det ska bara va så.
Dock rätt skiftande kvalité på chaffisarna.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Deras initiativsförmåga tar slut i och med att de tog initiativet till att plocka upp telefonen och ringa? :)

Så svårt kan det väl inte vara att bara svänga in på alla blåvitt skyltade vägar som ser roliga ut och se var man hamnar att man måste ringa någon för att de ska göra det? Hmm...

Jag tror det har med det typiskt svenska att "alla ska få vara med och bestämma" att göra. Är det inte bestämt innan vem som ska ha hand om rundan verkar det som att ingen vill ta initiativet och bestämma på plats.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag tror det har med det typiskt svenska att "alla ska få vara med och bestämma" att göra. Är det inte bestämt innan vem som ska ha hand om rundan verkar det som att ingen vill ta initiativet och bestämma på plats.

Precis, och tar du initiativ eller lägger ett beslut, är du en typ och har översittarfasoner.:huvet
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Efter att ytterliggare en tjej lagt upp en bild på Facebook där hon hoppar så undrar jag helt enkelt: VARFÖR? :va

Varför tar tjejer bilder där de, gärna samtidigt som andra, hoppar? :va
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Efter att ytterliggare en tjej lagt upp en bild på Facebook där hon hoppar så undrar jag helt enkelt: VARFÖR? :va

Varför tar tjejer bilder där de, gärna samtidigt som andra, hoppar? :va

Tuttarna tyngs inte ned i den tillfälliga tyngdlösheten. :tuttar
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har en fråga som man aldrig riktigt vågar ställa (frågan ställs i nån film har jag för mig):

Vet utvecklingsstörda om att dom är utvecklingsstörda? Alltså sitter de hemma och tänker: "Shit vad utvecklingsstörd jag är!" ?
 

creare

Guest
Jag har en fråga som man aldrig riktigt vågar ställa (frågan ställs i nån film har jag för mig):

Vet utvecklingsstörda om att dom är utvecklingsstörda? Alltså sitter de hemma och tänker: "Shit vad utvecklingsstörd jag är!" ?

Tror det beror på hur pass utvecklingsstörd man är. En av mina närmsta vänners bror har en mindre diagnos av det och han är medveten om det. Dock inget han påpekar själv.

Det är det ju "det normala" för dem som haft diagnosen sen födsel. Snarare tankesättet; "shit vad alla andra är konstiga" isf.

Men helt klart en fråga man man aldrig vågar ställa för det är så pass känsligt:gnissla
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag har en fråga som man aldrig riktigt vågar ställa (frågan ställs i nån film har jag för mig):

Vet utvecklingsstörda om att dom är utvecklingsstörda? Alltså sitter de hemma och tänker: "Shit vad utvecklingsstörd jag är!" ?

Som creare sagt, beror ofta på hur pass utvecklingsstörd samt vilken diagnos. Ibland kan medvetenheten sträcka sig till att "jag är inte som alla andra, för att "förstå" omgivningen måste jag anpassa den lite". Vet med sig vilka begränsningar de har etc.
 

Romperstomper

Otrevligheter utdelas helt gratis
Gick med
21 Apr 2011
Ort
Härryda
Hoj
Ducati 1000 monster, 1690 HD stel grussprättare med fjädring i sadeln
När chefen är grinig så ställer man denna fråga alldeles för sällan " knullat sen du sket sist?".
Eller den totala karriärsharakirifrågan " så tanten har lingonveckan iochmed att du är ett superbt arsle idag. Och det har du varit sen i måndags". Foljes gärna upp med "nej, förresten det är din personlighet".
I det verkliga livet får man minst en på näsan, chefer blir oftast röda i hela huvet
och tjoar nåt om att man är otrevlig och att man ska va glad att man har jobb.
Jag älskar mellanchefer, stora egon ingen eller obefintlig ryggrad.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Är man vuxen när man börjar få hår på ryggen?

Jag vet inte vad jag ska svara på den frågan.

Hockeyfrilla.jpg
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Så enkelt kan det väl inte vara?
Jag hade väntat mig något respektingivande och historiskt..

Sånt här borde stå på Bmw:s hemsida, men icke!

Efter å blive nyfiken å googlat lite så är dom flesta överens om att M, i t.ex. M5 står för Motorsport. Medans M som t.ex M20 (motorerna) står för just motor =)

Google is youre friend;)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Efter å blive nyfiken å googlat lite så är dom flesta överens om att M, i t.ex. M5 står för Motorsport. Medans M som t.ex M20 (motorerna) står för just motor =)

Google is youre friend;)

Vem bryr sig om vad som står på bilen och vad det betyder, bara inte pizzan är kall när dom kommer med den.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Efter att ytterliggare en tjej lagt upp en bild på Facebook där hon hoppar så undrar jag helt enkelt: VARFÖR? :va

Varför tar tjejer bilder där de, gärna samtidigt som andra, hoppar? :va

Dom tycker väl det blir fräsiga bilder. Hoppbilderna är iaf massor bättre än den när dom sitter vid ett bord med en spegel på och med lite sådär djup och fundersam blick tittar ut i tomma intet.

Fast vi killar kanske inte är så mycket bättre egentligen. Särskilt inte vi som kör hoj. "Nu jävlar ska det laddas upp bakhjulsbilder! Jag alltså, kolla bara så cool jag är. Det är fan bara jag som kan det här."
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top