Frågor man aldrig vågar ställa

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Varför fastnar tuggumi på allt utom på tänderna?... Funderade på det när jag skulle få bort tuggumi som hamnat på ett bord i pianolack..
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Varför fastnar tuggumi på allt utom på tänderna?... Funderade på det när jag skulle få bort tuggumi som hamnat på ett bord i pianolack..

Antar att det beror på att man är så slemmig i munnen. Det fastnar ju inte på tungan eller i gommen heller.

Prova att ta i ett tuggummi med blöta händer, då fastnar det säkert inte heller.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Fråga 1 är Teo's fråga egentligen, men den har väckt även min undran:

Varför är alla däggdjur mer eller mindre befriade från behåring vid kroppsöppningarna, medans människor allt som oftast har ett koncentrat av frisyr på alla ställen där nån typ av klägg skall anlända eller lämna kroppen? :va


Fråga 2:
Varför står alltid kärringar ivägen. Har de nedsatt periferiseende eller skiter de helt enkelt högaktningsfullt i att de befinner sig i ett samhälle med andra människor som oxå vill komma fram i rulltrappan från tunnelbanan och komma hem nångång det här decenniet? Är det Prins Valiant-frisyren som avskärmar dom från omvärlden?


Edit: Insåg nu att jag skrivit i fel tråd. Det här är ju inga frågor som man inte vågar ställa. Skitsamma, de är viktiga så de får stå kvar.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fråga 2:
Varför står alltid kärringar ivägen. Har de nedsatt periferiseende eller skiter de helt enkelt högaktningsfullt i att de befinner sig i ett samhälle med andra människor som oxå vill komma fram i rulltrappan från tunnelbanan och komma hem nångång det här decenniet? Är det Prins Valiant-frisyren som avskärmar dom från omvärlden?


Edit: Insåg nu att jag skrivit i fel tråd. Det här är ju inga frågor som man inte vågar ställa. Skitsamma, de är viktiga så de får stå kvar.

Sämre rumsuppfattning
 
Last edited:

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Om totalvikten på en motorcykel är 230kg och den välter. Hur mycket av den vikten lyfter jag då för att få den upprätt igen?

50%? 30%? eller vad? :va
 

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Ort
Bushen
Hoj
Honda VTR1000F -06
Om totalvikten på en motorcykel är 230kg och den välter. Hur mycket av den vikten lyfter jag då för att få den upprätt igen?

50%? 30%? eller vad? :va

Beror på vinkeln. Exakt hur funktionen ser ut går inte att säga då massan är ojämnt fördelad etc. men den borde grovt sett vara proportionell mot ½*cosinus av vinkeln mot marken. Eftersom mer av tyngden ligger lågt har du ytterligare någon faktor <1 där också.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Om totalvikten på en motorcykel är 230kg och den välter. Hur mycket av den vikten lyfter jag då för att få den upprätt igen?

50%? 30%? eller vad? :va

Det beror massor på viktfördelning, var du lyfter & avståndet mellan lyftpungten tyngdpungten & marken.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Fråga 1 är Teo's fråga egentligen, men den har väckt även min undran:

Varför är alla däggdjur mer eller mindre befriade från behåring vid kroppsöppningarna, medans människor allt som oftast har ett koncentrat av frisyr på alla ställen där nån typ av klägg skall anlända eller lämna kroppen? :va


Fråga 2:
Varför står alltid kärringar ivägen. Har de nedsatt periferiseende eller skiter de helt enkelt högaktningsfullt i att de befinner sig i ett samhälle med andra människor som oxå vill komma fram i rulltrappan från tunnelbanan och komma hem nångång det här decenniet? Är det Prins Valiant-frisyren som avskärmar dom från omvärlden?


Edit: Insåg nu att jag skrivit i fel tråd. Det här är ju inga frågor som man inte vågar ställa. Skitsamma, de är viktiga så de får stå kvar.

Det är ju logiskt - avel.

Håriga brudar dog ut - vem vill borra en apa:D:tuttar.
Sen me det kvarvarande håret - endast dom som tvätta bort kånkelbärena fick ligga så där gjorde det ingen skada.
Dom småhåriga exemplaeran av honorna fick ligga

Djur är ju inte så bra och tvätta bort kånkelbär så dom me hår och tillhörande kånkelbär i tvåan har inte fått avla sig.

Va fan logiskt:D
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Fråga 1 är Teo's fråga egentligen, men den har väckt även min undran:

Varför är alla däggdjur mer eller mindre befriade från behåring vid kroppsöppningarna, medans människor allt som oftast har ett koncentrat av frisyr på alla ställen där nån typ av klägg skall anlända eller lämna kroppen? :va


Fråga 2:
Varför står alltid kärringar ivägen. Har de nedsatt periferiseende eller skiter de helt enkelt högaktningsfullt i att de befinner sig i ett samhälle med andra människor som oxå vill komma fram i rulltrappan från tunnelbanan och komma hem nångång det här decenniet? Är det Prins Valiant-frisyren som avskärmar dom från omvärlden?


Edit: Insåg nu att jag skrivit i fel tråd. Det här är ju inga frågor som man inte vågar ställa. Skitsamma, de är viktiga så de får stå kvar.

1. Vi är fartvindskylda=dagtidsjägare

2. Dom är av naturen egoistiska och orkar inte ens spela i ett sammanhang där dom inte har något att vinna på det.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Varför envisas folk med att det heter "skar mig"?

Jag har alltid sagt och kommer troligen alltid säga "skärde mig"

Jag skärde tomater, jag skärde mig... jag skar tomater, jag skar mig...

(råkade skära mig i fingret med en slö jävla matkniv idag när jag diskade... inga emo-problem här inte hehe)



lite en morot, flera morötter, en kanot, flera kanötter :hihi
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Varför envisas folk med att det heter "skar mig"?

Jag har alltid sagt och kommer troligen alltid säga "skärde mig"

Jag skärde tomater, jag skärde mig... jag skar tomater, jag skar mig...

(råkade skära mig i fingret med en slö jävla matkniv idag när jag diskade... inga emo-problem här inte hehe)



lite en morot, flera morötter, en kanot, flera kanötter :hihi

Skära, skar, skurit. :lågstadiegrammatik
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Varför envisas folk med att det heter "skar mig"?

Jag har alltid sagt och kommer troligen alltid säga "skärde mig"

Jag skärde tomater, jag skärde mig... jag skar tomater, jag skar mig...

(råkade skära mig i fingret med en slö jävla matkniv idag när jag diskade... inga emo-problem här inte hehe)

Skulle du stå i mitt kök och säga att du skärde något så skulle du få en örfil :mad:
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Varför blir man sur i buken dagen efter att ha druckit Smirnoff Ice eller redbull-vodka?
 

sportbike

Guest
Ibland ringer nån kompis och frågar om jag vill följa med ut och åka, dom är några stycken som ska ta en "rejäl sväng."
När alla tankat och klätt på sig, tittar dom på mig och säger: -"vart ska vi"

Varför gör dom det, varenda gång?
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top