Fabbe o Lion - Vi är många som tänker på er!

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Jag vet inte var jag ska börja.
Igår natt läste jag en TT-notis om att 3 motorcyklister hade omkommit.. imorse läste jag snabbt på förstasidan på SH om RIP Fabbe och Lion, och trots att jag visste att Lion var Ninos nick förstod jag inte att det var den glada killen jag lärt känna genom Jouh som är borta... sen ringde Jouh mig och berättade.
Jag har hittills varit förskonad från dödsolyckor som drabbat människor jag verkligen känt och haft en någorlunda nära relation till, men denna gång träffades jag av "det kan inte vara sant"-känslan. Jag minns exakt när och var jag träffade Nino första gången, det var i GBG sommaren 2004 och jag hade tagit hojen till Borås för att hälsa på Jouh och då åkte vi en dag in till GBG och satt och fikade när vi stötte på Nino... då berättade han att han var jättesugen på att ta hojkortet och köpa en riktig sporthoj. Han älskade verkligen att köra hoj och blev skitduktig mycket fort.
Jag minns Nino som en otroligt sympatisk och glad kille, med varmt hjärta och som en mycket duktig motorcyklist, som inte alls var den som tog onödiga risker och körde med insidan.

Och så händer detta... man har ingen chans.
Jag träffade aldrig Fabbe, men jag tröstar mig med att grabbarna åtminstone inte var ensamma när det ofattbara inträffade.

Jag ska erkänna att även om jag förstår vad som har hänt intellektuellt, så har jag känslomässigt inte begripit att vi förlorat dig Ninib.

Till alla er i Gbg som idag åkte och hedrade grabbarna på olycksplatsen:
Lion och Fabbe är säkert glada att ha fått träffa er igen, från sina platser i himlen.

Det här får mig verkligen att fundera över om jag ska fortsätta köra hoj. Jag har grubblat i perioder, och idag hade jag tänkt premiärturen... och så detta.
Livet är så orättvist, två fina unga killar med livet framför sig... varför :( :(

Ni kommer finnas med i mina böner inatt och jag glömmer dig aldrig Ninib.

Karam
 

Landahl

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2007
Ort
Partille
Hoj
R6-00
Vila i frid, det är inte värt det, säljer Henne nu.....
Det skall inte behöva sluta så här, skänker mina tanka till erafamiljer, era vänner, kamrater, Hoj vänner.....
 

JonaZ

Finsmakare
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Mölndal
Hoj
2003 Suzuki GSX-R 1000
läste o hörde om olyckan idag på jobbet tänkte inte mer på det men kände att jag ville gå in här o se om det va nån man kände.Och så e det Fabbe som gått ifrån oss..fy faaaan finner inga ord när tårarna börjar rinna nu..har träffat han ex antal gånger alltid lika glad o sprallig..faaan inte han av alla trevliga o goa gubbar...
brukade kalla honom göteborgs maskot..Om man hörde en hoj på avenyn eller i stan under en fredagkväll så nog fan va det fabbe som nobbade spriten o körde hoj..man såg han alltid i stan om man satt o fikade..
Detta känns tungt...Inte han inte Fabbe......
Vila i frid kompis !!!
Jonaz
 

Mx_Josef

Wild west
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Majorna biaatch!
Hoj
Cbr600 och ch racing!
Va sjukt. Träffade dessa killar för fösta gången samma dag som dom dog. Hälsade på dom. Sedan drog dom iväg på sina hojjar. Läste tidingen idag och tänkte direkt på killarna jag träffat på dagen innan....

RIP // Josef
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Hur fan ska man somna nu då... :gråta

Och framför allt hur ska man orka vakna imorogon??
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nu sitter jag här och lyssnar på Tears in Heaven och tänker på Fabbe. Jag skulle bara vilja spola tillbaka tiden 34 timmar, så jag hade kunnat hålla kvar honom på parkeringen 15 sek till, så bilen hade hunnit svänga över vägen när dom kom :huvet


Fan fan fan:huvet
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Denna filmen är som ett minne av Fabbe och Nino som crashade ca 4 timmar efter klippet filmades, deras röster hörs i bakgrunden om man lyssnar noga.
Vid 01:30 börjar de diskutera hydralik.
Lyssna efter Fabbes skratt på slutet runt 02:04.
:gråta
[YOUTUBE-ID]UzTi5mBPgs8[/YOUTUBE-ID]
 

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Stenungsund
Hoj
merida
Fn!!

R.I.P


Träffat båda gossarna ett par ggr,i fjol och innan... mötts upp i Stenungsund och kört med ett par mil då å då...

sist vi sågs hade Fabbe fått punka på sin nya Gix vid stora höga ( Statoil)

trodde inte det skulle vara sista gången!

Otroligt trevliga Killar..... ...


Sörjer med anhöriga och Vänner .. jag vet hur alla Känner! av egen erfarenhet......
 
Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Vila i frid grabbar!
Bara träffat Fabbe ett par gånger förra säsongen me Robertzon när han showa på gp verkade vara en glad o trevlig prick, Lion har jag bara sett o skakat tass me på ngn sh körning. Tänker på dom o alla inblandade nära o kära. Ta det vackert där ute bland bilarna.
Kram Joakim
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Hade en flaska sprit kvar hemma sedan några veckor tillbaka, ville spara till ett specielt tillfälle. Det känndes som att nu var ett bra tillfälle, när jag sitter här och lyssnar på Tears in Heaven och tänker på Fabbe. Har druckit de ca 20 cl som fanns kvar och det känns lite snurrigt. Jag skulle bara vilja spola tillbaka tiden 34 timmar, så jag hade kunnat hålla kvar honom på parkeringen 15 sek till, så bilen hade hunnit svänga över vägen när dom kom :huvet


Fan fan fan:huvet

Det är sånt som är de värsta tankarna, man säger till sig själv om jag bara hade gjort si och så, så hade det inte hänt. Kan var ganska farligt eftersom man på ett sätt lägger skulden på sig själv för det som har hänt. Finns inget du kunde ha gjort som skulle räddat livet på FAbbe och Nino.
Hela deras dag var full av händelser som ledde fram till den sista, förutbestämt eller ren otur, det kan man inte svara på. Men ingen visste vad som skulle hända ju.

Om du tänker så, så försök att prata med någon om det, annars kan man sluta som mig. Jag har lätt för att lägga skulden på mig själv för både min lillerbrors död och Timmys död, fastän jag vet att jag inte kunde gjort något åt det eftersom jag inte visste vad som skulle hända.

Ett ex. samma dag som Timmy dog fick jag hans mobiltelefon eftersom jag hade tjatat om den. Jag raderade bakgrundsbilden som var på Timmys hoj.
Ett par timmar senare var han död, jag är numera livrädd för att radera bilder i min telefon som är på människor, trots att jag vet att det inte kunde haft med en sån sak att göra, men hjärnan drar knäppa slutsatser till slut.

Hela deras dag föranleddes av många händelser, hade dom kört saktare när de drog från Freeport kanske dom hade klarat sig, eller så kanske dom hade gasat ikapp tiden. Hade nån tatt en pissepaus på tappen hade dom klarat sig.
Hade en sedel vart seg att få i bensinautomaten hade dom klarat sig.

Eller kanske inte, ingen kunde hjälpa att det här hände iaf. Det tråkiga är att det hände och med dödlig utgång :(

Såg ju fram emot att dra GBG challenge i år med Fabbe, nu när jag äntligen rullat ut R1:an ur garaget.

TA väl om varann allihop.....

//S
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Har ingen anknytning till killarna på så vis att jag träffat dom eller så. Tycker bara att det känns rätt surealistiskt att för nånn vecka sen sitta på Gixxer K7 tråden läsa inlägg och kolla på en video som Fabbe laddat upp där dom spelar ljuv musik ur sina pipor för att nu vara borta för alltid..

Vila i frid :(
 

twix

Memory of Shoya Tomizawa
Gick med
20 Jul 2007
Ort
värnamo
Hoj
hojlös
känner ej killarna tårarna rinner då jag läser detta. vila i frid tankar går till anhöriga o vänner
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Tråkigt.
Mina tankar går till Lions och Fabbes anhöriga.
Jag kände ingen av dem.
Inte mer än det jag läst i forumet.
Men jag vet att figuren i Fabbes bild knatade på som om inget var omöjligt.

Hälsningar Robert.
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top