Fabbe o Lion - Vi är många som tänker på er!

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jag har svårt att sätta mina känslor på pränt här men jag vill säga att jag tänker på er, och era anhöriga i denna sorgliga stund.

Vila i frid.
 

S.Noring

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen, Ingen, Ingen
Vila i frid grabbar, Jag tror att Fabbe var hemmahörande i Norrköping
när han var yngre, närmare bestämt mina hemtrakter Navestad, känner
igen din bild så himla väl att jag kan bara inte ha fel, tragist är det allefall, mina tankar går till er alla nära o kära

Mvh Robban Svensson, Emnir Altun, Metin Altun, Tomas Altun// Norrköping


FAbian är född och uppvuxen i Centrala Göteborg.

/mvh Hans Bror
 

Holme

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1
jag kan inte påstå att jag kände Fabian, men jag körde några gånger med honom förra sommaren, kommer speciellt ihåg ett tillfälle då vi stannade o fika vid vattnet i Trollhättan efter att kört bl.a. Stenungsund-Lilla Edet-vägen, då satt jag brevid Fabian på kajkanten.........och jag har blivit oerhört berörd av vad som hänt...många tidigare gånger har jag ju läst om att personer har omkommit i samband med mc-olyckor, men nu jag känner nästan skam över hur det bara runnit av mig, och jag har inte brytt mig särskilt...men nu,när det va en person man kände till, hade träffat,pratat med...så känner jag verkligen hur nära det känns på något sätt, kunde lika gärna varit jag själv..

...mina tankar går till Fabians föräldrar och andra närstående. jag lider verkligen med dem o detta tar upp stora delar av min tankeverksamhet...

snälla!..kör försiktigt i sommar

//Holme
 

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Rikets värn i väst
Hoj
Drömmer om CB1000R
Har varken träffat Fabbe eller Lion. Bilden jag har fått av Fabbe från hans inlägg här på forumet är att han var en glad schysst kille som alltid ställde upp om någon behövde hjälp. Lion har jag inte riktigt fått något intryck av, men att döma av folks inlägg här som har träffat honom så verkar han vara en lika reko kille som Fabbe.
Om jag inte minns helt fel så var Fabbe en av de första "profilerna" som jag började känna igen efter ett litet tags surfande här på forumet, och såg verkligen fram emot att få träffa honom på GP vid någon samkörning i göteborg till sommaren.
Riktigt tråkigt det som hände, mina tankar går till Fabbe och Lions familjer och andra närstående.

Tror att ni kommer hålla ett vakandes öga på oss när vi är ute och åker och hoppas att ni har det bra där ni är nu.
Vila i frid
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Oehört tråkigt:( Vila i frid grabbar!

Mina varmaste tankar går till familj o vänner!
 

rockagill

Våren är här!
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
GSXR 750, 2 minimotosar och jetski =)
Livet kan ändras på en sekund, helt utan förvarning och där står man helt chockad och vet inte vad man skall göra. Det finns inte ord för sådana här olyckor.
Vila i frid. Mina tankar går så klart till er killar men också till era anhöriga som måste gå igenom detta. Tänker på er.
 

Stonycape

Riding in the wind forever freeee...
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
VFR800-02
Min älskade kusin. Du var som min egen son, vi gjorde allt ihop. Du var med mig på mina resor runt i europa, i sverige, överallt.. Jag var med dig när du köpte din första motorcykel i Jönköping. Nu är allt bara tomt.. Tack alla ni som skrivit här i lunden, det värmer otroligt, även tack till alla er som kom i kortege till olycksplatsen, helt fantastiskt.

“Stop all the clocks, cut off the telephone,
Prevent the dog from barking with a juicy bone,
Silence the pianos and with muffled drum
Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead
Scribbling on the sky the message He Is Dead,
Put crepe bows round the white necks of the public doves,
Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my North, my South, my East and West,
My working week and my Sunday rest,
My noon, my midnight, my talk, my song;
I thought that love would last for ever: I was wrong.

The stars are not wanted now: put out every one
Pack up the moon and dismantle the sun
Pour away the ocean and sweep up the wood.
For nothing now can ever come to any good.”
W. H. Auden

Avslutar med en bild från Berlin 14:e Juni 2003. Vi åkte blades runt hela berlin o drack öl på en ljuvlig uteservering.
 

Bifogat

  • Junior.jpg
    Junior.jpg
    163.2 KB · Visningar: 556
Last edited:

_teSSan_

Guest
Jag kände varken Fabbe eller Lion, men jag vill sända mina varmaste tankar till deras familjer och vänner. Jag vet alltför väl hur ni känner er, och jag lider med er. All min egen sorg dras upp igen när något sånt här händer, man kan aldrig riktigt förlika sig med det som har hänt.

Ta hand om varandra nu. :(
 

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
Jag kände inte killarna men jag har tänkt på detta som skett oehört mycket.
Svårt att inse hur skört livet är...
Ända sedan jag läste om olyckan har jag haft en klump i magen och lusten på att köra hoj finns inte just nu. Det har vart riktigt fint hojväder men hojen har fått stå i garaget... Det är inte dags än.
Känns som tiden har stannat.

Var rädd om era nära och kära!

Tankar går till deras nära och kära.

Vi ses
 

SmacK

Sparar på framdäcket!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ready to RACE!
Vila i frid, tänker på er båda två!

Tror bilden är ifrån 2006. (Jag och Lion)

/Lars
 

Bifogat

  • garage.jpg
    garage.jpg
    36.6 KB · Visningar: 728

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Det är inte många som sett det, ett fåtal har dock. Snyggare kille i tjejstringisar som Fabbe hade på ett impulsparty finns inte. Han bjöd alltid på sig själv till fullo.
Och när ni påtalar det där leendet så påminns man även om man inte tänkt på det, han log alltid och var glad.....mycket man inte tänker på när man tar saker för givet. En liten inblick i att kanske njuta så mycket av livet och av varandras sällskap varje dag, för det krävs bara ett ögonblick för att allt skall vändas upp och ner.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Vila i frid grabbar. Hoppas ni får fortsätta åka på fina vägar där ni är nu!

Jag har aldrig träffat vare sig Fabbe eller Lion "på riktigt". Däremot har jag pratat med Fabian både via PM här på forumet och på telefon. Intrycket man fick av honom på telefon var, precis som så många andra skriver, att han var en väldigt gladlynt och trevlig kille. Dessutom hade jag inga som helst problem att förstå vad han sa på telefon, fast att han var från Götet :) Vi pratade och skämtade glatt om olika dialekter och om hur lätt hänt det kan vara ibland att man missförstår varandra pga just dialekter.

Fabian var en kille som jag har pratat med och kunde sätta en röst till bilder jag sett på honom. Jag hade ett hum om vem han var helt enkelt.

Till Fabians far och broder som skrivit här i tråden vill jag framföra mina varmaste kondoleanser. Jag beklagar verkligen eran förlust! På sätt och vis tycker jag det är roligt/bra att ni nu sett alla, för er, okända människor som faktiskt bryr sig. Det gör er garanterat inte mindre ledsna, men kanske en aning mer stolta över er familjemedlem iaf :)

Jag beklagar naturligtvis även sorgen till Fabbes och Lions nära vänner som inte har det lätt heller nu!
Har själv förlorat en barndomskamrat (i cancer) och vet hur det känns att förlora en nära vän.

/Jimmy från Stockholm
 

Stonycape

Riding in the wind forever freeee...
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Borås
Hoj
VFR800-02
Som på denna bild vill jag komma ihåg dig, så som på denna bild tror jag du vill bli ihågkommen. Vår första tur på din första motorcykel. Jag visade dig vägarna som du senare skulle komma att åka gång på gång, vägarna runt lygnern.


För mig var du en ljusgestalt
i nattens tid upprunnen,
vid morgonen försvunnen,
jag minns dig som en stjärna,
en saga, en sång.

Gustaf Fröding
 

Bifogat

  • Junior2.jpg
    Junior2.jpg
    186.4 KB · Visningar: 502

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Fan, Fabbe...

Nu har jag suttit ute vid olycksplatsen i princip hela kvällen, och hur länge jag än sitter där, så kommer du inte komma tillbaks. Jag önskar verkligen att jag kunde få hit dig igen, jag saknar dig så jävla mycket så det finns inga ord för det. Hur ska vi som är kvar ta oss igenom den här sommaren som "skulle bli bättre än 2006"

Jag kommer sitta och vänta på dig varje lördag och söndags körning, och alltid hoppas att du ska komma... och du kommer aldrig mer komma dit....
Detta känns så fruktansvärt så det är helt ofattbart, jag önskar att jag hade ringt dig på morgonen när du hade skrivit till mig på msn.

Jag kommer alltid att minnas våra sista glassar på Göta Platsen, jag kommer alltid minnas din tejpade och spacklade CBR 600, och jag kommer alltid att minnas hur du strålade av lycka varje gång solen sken....

Jag kommer aldrig att glömma dig, min älskade vänn, aldrig, aldrig, aldrig...

Vänta på mig där uppe, och håll ihop du och Nino!
:gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta
 

S.Noring

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen, Ingen, Ingen
Vila i frid grabbar. Hoppas ni får fortsätta åka på fina vägar där ni är nu!

Jag har aldrig träffat vare sig Fabbe eller Lion "på riktigt". Däremot har jag pratat med Fabian både via PM här på forumet och på telefon. Intrycket man fick av honom på telefon var, precis som så många andra skriver, att han var en väldigt gladlynt och trevlig kille. Dessutom hade jag inga som helst problem att förstå vad han sa på telefon, fast att han var från Götet :) Vi pratade och skämtade glatt om olika dialekter och om hur lätt hänt det kan vara ibland att man missförstår varandra pga just dialekter.

Fabian var en kille som jag har pratat med och kunde sätta en röst till bilder jag sett på honom. Jag hade ett hum om vem han var helt enkelt.

Till Fabians far och broder som skrivit här i tråden vill jag framföra mina varmaste kondoleanser. Jag beklagar verkligen eran förlust! På sätt och vis tycker jag det är roligt/bra att ni nu sett alla, för er, okända människor som faktiskt bryr sig. Det gör er garanterat inte mindre ledsna, men kanske en aning mer stolta över er familjemedlem iaf :)

Jag beklagar naturligtvis även sorgen till Fabbes och Lions nära vänner som inte har det lätt heller nu!
Har själv förlorat en barndomskamrat (i cancer) och vet hur det känns att förlora en nära vän.

/Jimmy från Stockholm

Jag kan inte mer än tacka. Det värmer en hel del att läsa allas fina inlägg. Tro mig.. dom hjälper en i sorgen... tack än en gång

/brodern
 

erst

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Oslo
Hoj
Mmm!
Kände inte grabbarna, men känner stor sorg för vänner och anhöriga. Detta var tung läsning, mkt rörande.

Vila i frid!

Kör försiktigt på vägarna i sommar!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top