Fabbe o Lion - Vi är många som tänker på er!

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Den här låten, är en av många låtar som Fabbe skickade till mig och den får mig alltid att tänka på honom!
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/b-dfK4mwT3Y&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/b-dfK4mwT3Y&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Han hörde hemma här i Göteborg, han hörde hemma på hojen. Han va göteborgs maskot och kommer alltid att vara!

När vi va på GP i torsdags så stannade vi längst upp där vi brukar, men vi skulle köpa glass, och inte ville han gå de knappa 60 metrarna till kiosken på hörnan, han ville ta hojen dit... Sagt och gjort, jag minns att han glömde sin handske där inne och fick gå in och hämta den igen... när han kom ut sen så skrattade han åt mig för att jag va tvungen att leda runt hojen för jag inte kunde nå ner att vända den.... och sa " Det där får du fan öva på ;)" givetvis med ett leende....

:gråta :gråta
 

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
vif Fabbe,

Kände dig inte personligen men tack för svaren på mina inlägg, du var en vädligt hjälpsam person.
Tack även för ditt erbjudande att visa mig bra vägar i Göteborg, tyvärr hann jag aldrig träffa dig

// Teodor.
 

cassie

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vingåker
Hoj
cbr 600 -07
Det finns inga ord som kan beskriva sorgen i en sån här tragedi! Mina tankar går till anhöriga och nära vänner till killarna. Har själv mist nära vänner genom åren på detta sätt och höll på att mista min son förra sommaren. Tänker och känner med er nära och kära…………..

Vila i frid!
 

The Knight

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR /CBR1000RR-08/ CBR 1000RR-04/CBR 954-02/ CBR 900-99
Mina kära vänner Fabbe och Nino. Det känndes helt overkligt när jag fick höra om vad som hade hänt i lördags. Varje gång jag tänker på vad som har hänt känns de helt ofattbart och overkligt.
Min födelsedagsfest med er och de andra killarna förra lördagen känndes verkligen inte som den sista utan tvärt om. Va roligt vi hade!, och vi planerade vår resa till Gotland för att köra bana i en vecka den här sommaren.

Nino, Det va du som uppmuntrade mig till att ta mc körkortet och de var med dig som jag köpte min första hoj.
Vi åkte från jobbet till gymet varje dag för att träna. Nu fattar jag inte hur jag ska kunna gå dit utan dig. Du ställde alltid upp för mig när jag behövde hjälp med något problem. Du var en väldigt generös person.


Fabbe, du hade alltid tid för mig när jag behövde hjälp med hojen. Förra torsdagen planerade vi att åka ut och köra. Jag hade beställt däck för mina var dåliga, men jag hade inte tid att hämta de på honda. Då erbjöd du dig att hämta dem till mig så att vi kunde köra. Så i torsdags var jag ute och körde med er för sista gången. Du var en glad prick som alltid fick en på gott humör.

Tack för att jag fick äran att lära känna er, jag kommer aldrig att glömma er.
Tack till era famljer för att jag fick säga ett sista farväl av er på sahlgrenska sjukhus.

Ta hand om varndra nu och håll ett öga på oss som är ute och kör.
Hej då Fabbe och Nino
/Sashi
 
Last edited:

Brady-gänget

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-
Tack Fabian för värmen och glädjen som du spred här på kvällsskiftet.

Andra dan på jobbet och vi väntar fortfarande på att du skall komma inspringande med "pyjamasbyxor", pizza i handen och skinnstället vid fotknölarna. Snabbaste killen på skiftet...

Vi saknar dig enormt men du kommer alltid att finnas med oss i tankarna.

"Du stämplade alltid in för sent, men nu stämplade du ut alldeles för tidigt."

Vila i frid grabben!

/Kvällsgänget
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
De här bilderna är från idag, runt kl: 18-19 någon gång... :gråta
 

Bifogat

  • 20080422(001).jpg
    20080422(001).jpg
    148.9 KB · Visningar: 366
  • 20080422(002).jpg
    20080422(002).jpg
    131.9 KB · Visningar: 330
  • 20080422.jpg
    20080422.jpg
    131.4 KB · Visningar: 252

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
De här bilderna är från idag, runt kl: 18-19 någon gång... :gråta

Mina 5 påskliljor uppe i högra hörnet har vissnat, du får gärna ta bort dom om du åker dit någon dag, så kör jag dit med nya blommor sen.

Åker nog dit imorgon runt 14:00-15:00 men om jag inte gör det så...
 
Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag kallas ofta "empatiskt oförmögen"..

Likväl läser jag denna tråd, gång på gång..
Bilderna etsar sig fast, klumpen i halsen bränner som barndomens nässlor..

Jag är 38 nu, men minns hur det kändes då..
Farten som berusade, polaren vid min sida..

Kände inte pojkarna, önskar att jag fått privilegiet..

Vad skriver man till de anhöriga..
Svårt.. Men våra tankar finns hos er ikväll och för alltid..


/ M
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Så fruktansvärt tragiskt!
Även om jag inte kände Fabbe och Lion personligen så hade man ändå bildat sig en uppfattning om att det var góa gubbar genom forumet. Sen har man ju sett dom ute på vägarna också.
Tankarna flyger kors och tvärs i huvudet och vill inte försvinna.
De flesta tänker nog att det kunde lika gärna ha hänt dom. Låt denna tragiska händelse bli en väckarklocka om att vi faktiskt är ganska ömtåliga ute i trafiken.

Vila i frid, Fabbe och Nino. Mina tankar är hos er samt era nära och kära...

:angel :angel
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Mina 5 påskliljor uppe i högra hörnet har vissnat, du får gärna ta bort dom om du åker dit någon dag, så kör jag dit med nya blommor sen.

Åker nog dit imorgon runt 14:00-15:00 men om jag inte gör det så...
Jag tog bort de ljusen som brunnit ut också, det kändes symboliskt fel att ha dem kvar...

Jag kommer förmodligen ut dit ungeför samma tid som du... oom jag kommer, jag är lite rädd att dem ska ha flyttat på Fabbes blommor redan och börjat köra sin maskin där.... och det vill jag inte se.... :gråta :gråta

För mig kommer det alltid vara där Fabbe ligger, och om än liten tröst så känns det faktiskt som att det är en ganska fin plats... om man tittar ut över dalen på andra sidan vägen, och himlen är blå som den har vart de här dagarna...

men ändå känns det fruktansvärt att vara där, samtidigt som det är lite skönt att "vara nära dom".

:gråta :gråta :gråta
 

Tall

Böjlig
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Numera Halmstad
Hoj
MV Agusta F4
Fruktansvärt!

Jag som så många andra läste ju i tidningen om olyckan och det första jag tänkte var "hoppas att det gick bra". Dagen efter läste man ju hur det hade gått. :huvet Hur många Hummers finns det i stan? Den gula för radio rix och den där svarta med bling-bling fälgarna väl?

Sak samma, jag känner mig bara allmänt illamående, tog bussen idag fast det är fint väder. Har ingen lust att köra hoj alls just nu...

Vila i frid grabbar!

:angel
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Kände ingen av dem men alltid lika tråkigt när sådant här händer...

V.I.F grabbar, de åker säkert båge redan där de nu är...


///Micke
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
och om än liten tröst så känns det faktiskt som att det är en ganska fin plats... om man tittar ut över dalen på andra sidan vägen, och himlen är blå som den har vart de här dagarna...

Nackdelen är väl att det luktar hästskit från den väldigt närbelägna gödselstacken, men det hade han nog bara skrattat åt.
 

MrKurd

FreedomFighter
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 748 R / VRSCDX Night Rod Special
Kunde inte låta bli, detta får vara mitt första inlägg här på sh.

Oftast när man läser trådarna så håller man med och behöver inte skriva så mkt själv, men denna gång måste jag personligen beklaga sorgen för Fabian och Lions olyckliga bortgång.

Respekt och omtanke till anhöriga.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top