Fabbe o Lion - Vi är många som tänker på er!

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nino (Lion) på sin gamla R1, när vi körde på Kinnekulle för ett par år sen.
Till er som aldrig fick chansen att lära känna honom så kan jag säga att ni missat en av världens gladaste och trevligaste killar.

Aha, har kört ihop med honom en eller ett par gånger, men visste inte att det var han som var Lion förrän nu. Glad och trevlig kille.

V.I.F. :(
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Fan fan fan, mötte ju dem igår vid freeport, bilens dag, vi tittade på Matti Tepsa och stod och skojade när brandmännen klippte upp en bil. Första gången jag träffade Nino och andra gången jag träffade Fabbe. Första gången jag träffade Fabbe var när jag var på väg runt lygnern och såg honom, pinky zajtar och en till kille stå vid sidan av vägen, jag svängde in på den lilla grusplanen och fram till Fabbe, han började prata med mig som om vi hade kännt varandra hur länge som hälst. Sedan skulle vi mötas vi fiket på andra sidan, och vi körde åt var sitt håll, jag kom först och stod och väntade, sen satte vi oss vid ett bord och snackade, skojade, och zajtar dansade till och med :D

Igår Såg jag när de skulle åka ifrån freeport, så jag sprang över parkeringen och fram till Fabbe, snackade lite, fick till och med hjälpa honom att stoppa ner halskragen innanför stället vid nacken, och sa hejdå med en handskakning, idag känner jag att jag är extremt glad att jag han säga hejdå på riktigt, tyvärr så kommer jag aldrig att möta honom igen, men det känns ändå skönt.


Fan vad jag saknar lilla Fabbe, Nino har jag inte hunnit bygga någon uppfattning om men eftersom Fabbe tyckte om honom var han säkert en bra kille.

Var på olycksplatsen idag, med hela sporthojsgänget, det var bra för mig att komma ut dit och lägga dit några blommor.

Såg Fabbes röda "stöd-underlägg" från biltema, men lät det ligga kvar i gräset, känndes som att någon som kännde honom närmre skulle få hitta det och ha som ett litet minne.


Har någon snackat med Emil (Pinky)? Kommer ihåg att Fabbe sa till mig att han var i Italien.
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Några bilder från förra året, som Fabbe skickade till mig :tummenupp

Det är svårt att se hans leende utan att fälla några tårar.
 

Bifogat

  • fab2.JPG
    fab2.JPG
    57.7 KB · Visningar: 897
  • fab1.JPG
    fab1.JPG
    53.6 KB · Visningar: 448
  • DSC01232.JPG
    DSC01232.JPG
    115.4 KB · Visningar: 753
  • DSC01197.JPG
    DSC01197.JPG
    160.1 KB · Visningar: 650

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
:gråta
Otroligt sorgligt, mina tankar går till familj och vänner.
Träffade dem en stund innan det hände. Vi hade varit ute och kört många mil och det kändes som om det kunde hänt vem som helst av oss.

Vila i frid.

Lägger upp en bild jag tog när vi träffades på macken, inte ens en timma innan det hände.
 

Bifogat

  • Fabbe & Nino.JPG
    Fabbe & Nino.JPG
    96.6 KB · Visningar: 934

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Fick reda på det för nån timma sedan, kom precis hem.
Träffade Fabbe på festerna ibland. Beklagar verkligen, skänker en tanke och en tyst minut till dom bägge, deras familjer och nära.
/Peter
 

Dr.Bike

Guest
VA? Inte Fabbe nu oxå! Neeeeej!
En härlig prick jag lärde känna lite via nätet, och tjötat en del med på sistone, inte minst tekniska tips osv... ja bara häromdan!

:gråta

Fan.

Lion känner jag inte, men beklagar bägge två givetvis.
Säsongen kunde knappt börjat sämre känns det som.

Nu går jag ut i garaget och dönar på en tungmetall till deras minne!
*hatten av*


Dr.
 

tricky

Mmmmm Ducati
Gick med
30 Sep 2005
Ort
götebörg
Hoj
848
Fabbe och Nino.. farväl mina vänner. Vi har haft mycket roligt ihop både på och av hojen, och jag kommer att sakna er båda mycket.
Tårarna rinner när jag skriver detta och jag tänker på vilka goa och glada killar ni var.
Fabian ringde i fredags och ville ha med mej ut på lördan. Jag tyckte väl som vanligt att det var för tidigt, men hade ändå inte kunnat då hojen inte är klar.

Live fast die young.. -fan vilket slöseri.
Vila i frid nu mina vänner, ses snart igen.

Rikard
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Vila i frid grabbar!
Tog en runda i dag o körde extra lugnt.
De e tragiskt det som hänt mina tankar går till de anhöriga finns inte ord....
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Första ggn jag träffade Fabbe så hade han sin 600cc, han bodde då hos sin mamma i stan , kommer inte ihåg vad området heter, måsta ha varit 2004. Han hade inget KK då lille sprallige Fabbe. Skulle hjälpa honom med en mutter till svingen som inte ville lossna, så jag fixade det åt honom. Första ggn jag träffade honom och redan då tyckte jag om honom. Sen har vi setts ett antal ggr, och festen på natten i wcx lokaler som vi hade efter att vi skulle filma i Göta tunneln glömmer jag aldrig. Fabbe i stringtrosor glömmer man aldrig, det var en riktigt rolig kväll :)

Vila i frid Fabbe, och Nino jag kände inte dig men det samma gäller dig.
Det finns killar som tar hand om er nu.

Till anhöriga, låt ej tiden stanna för länge.

//Saso
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top