Mässingsbrickor kanske ?
Många brickor blir det, fult blir det också!
Varför skulle det inte funka med brickor? Varenda banjobult jag har sett har haft en bricka på vardera sidan om banjon, både i bromssystem och kopplingar.Aa, vad fan. För lång menade jag. Men jag hittar inga kortare. Några brickor skulle inte funka då det är tryck i systemet så det funkar absolut inte. Jag köpte hela huvucylindern och slangen av en kille här på sporthoj. Slangen är ganska normal, jag använder den till min originalhuvudcylinder utan problem.
Jag kom på att det kanske är så att man använder en koppling utan banjobult på apriliorna. Så att slangen sitter skruvad rakt i huvudcylinder som på en del bilar? Nån som vet?
Kan du inte bara kapa lite på bulten?
Du har fått dom alternativ som finns, men inget duger, ska vi gemensamt leka Uri Geller så att dina grejer passar med varandra av sig själv? Är det bara tre varv gängat i pumpen så går det bara att skruva i något tre varv, oavsett vad du har för banjobult, så länge den inte är för kort. Det är inga våldsamma krafter i kopplingen, vi snackar hoj här, du ska inte bogsera ett godståg i den där bulten.Det sitter redan kopparbrickor där, de är rätt tunna och gör ingen skillnad. Jag vill inte kapa bulten då det blir så lite gängor kvar att skruva i. Det måste finnas nån annan lösning då jag har svårt att tänka mig att banjobulten hänger i tre gängvarv orginal på dessa hojar?
Varför skulle det inte funka med brickor? Varenda banjobult jag har sett har haft en bricka på vardera sidan om banjon, både i bromssystem och kopplingar.
för kort? är det bara jag som tycker skruven ser för lång ut
Alternativen är ju bara bonnmek, inget jag vill syssla med, kapa och lägga många brickor i ett hydrauliskt system . Men jag kollade på ebay igår och tror att jag har hittat problemet, originalslangens banjoanslutning verkar vara mycket tjockare än vad den är på den slang jag fick med, säkert dubbelt så tjock, så problemet ligger nog där, som Storfot tipsade om. Får inhandla en annan slang helt enkelt.
Stenegärd på Gränsö idag
Idag, den 18 juni, startar ... |
|
Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves
Honda presenterar 16 custom... |
|
KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales
KTM har presenterat en helt... |
|
Sherco 2025 – Första intrycket.
Fotograf: Dan Gustavsson (G... |
|
Shercos nya enduroprogram för 2025!
Igår kväll presenterades Sh... |
|
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
|
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
|
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
|
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
|
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |