Ducati Streetfighter

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Någon som ska sälja sin Streetfighter S ?.
Gärna med termigioni och annat lull-lull.
Isåfall skicka pm.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Hur går det för er alla med en Streetfighter? Jag antar att vi är unika och har knappt eller rättare sagt, INGA problem med hojen eftersom det skrivs så lite i tråden? :fakta

Fixat några nya smarta uppgraderingar eller ändrat nån inställning ni rekommenderar?

Eller tom kört en premiärtur? :)
 
Last edited:

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Tagit av kapellet, kopplat bort batteriladdaren och varmkört första gången sen slutet på september eller så. Men ingen premiärtur, den får vänta nån månad, minst.

Inga uppgraderingar har blivit gjorda (svårt att göra om kapellet varit på hela vintern), inte ens mappningen som jag hade planerat för vintern. Men däremot håller jag på att sälja lite överblivna delar och på så sätt göra andra SF-ägare glada. Förutom mappningen är jag faktiskt nöjd med hojen som den är nu. Visst skulle man kunna tänka sej mer kolfiber, men det är ju bara kosmetiskt...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tagit av kapellet, kopplat bort batteriladdaren och varmkört första gången sen slutet på september eller så. Men ingen premiärtur, den får vänta nån månad, minst.

Inga uppgraderingar har blivit gjorda (svårt att göra om kapellet varit på hela vintern), inte ens mappningen som jag hade planerat för vintern. Men däremot håller jag på att sälja lite överblivna delar och på så sätt göra andra SF-ägare glada. Förutom mappningen är jag faktiskt nöjd med hojen som den är nu. Visst skulle man kunna tänka sej mer kolfiber, men det är ju bara kosmetiskt...

Okej, att mappa hojen är nått man verkligen skulle vilja göra! Skulle vara riktigt nice att få dit ett helsystem + en pc. Men det är jävligt dyrt! :D har själv aldrig lämnat in nån av mina hojar för mappning men det är verkligen nått man vill göra. Kom på en sak jag undrar över, jag har ju en SF -09 och har sätt det finns olika sorters PC's. Vilken bör man isf fixa? Är det så att tex en PC5 är anpassad för nyare hojar medans en PC3 är anpassad för dom med annan/äldre elektronik?
 

mange_e

Medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2011 BMW K1300R
Hur går det för er alla med en Streetfighter? Jag antar att vi är unika och har knappt eller rättare sagt, INGA problem med hojen eftersom det skrivs så lite i tråden? :fakta

Fixat några nya smarta uppgraderingar eller ändrat nån inställning ni rekommenderar?

Eller tom kört en premiärtur? :)

Var nere i garaget och monterade dit Rizoma blinkers fram i lördags för att match de som sitter bak... Nu är det bara att invänta läge för premiärturen!

:banana
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Var nere i garaget och monterade dit Rizoma blinkers fram i lördags för att match de som sitter bak... Nu är det bara att invänta läge för premiärturen!

:banana

Grymt!! fixade precis: $(KGrHqRHJBUE63VVIkriBO4Co6ybNg~~60_35.JPG täcker för det halvfula gråa tanklocket som är standard. har haft det på min förra hoj och det blir faktiskt MYCKET snyggt, man blir förvånad faktiskt hur bra det blir! :)

Sen ska jag fixa när jag får in min lön sen kylarskydden uppe och nere från evotech. Nya speglar samt att byta ut plåtskyddet vid höger häl till ett i karbon är tanken. Sen får det vara nog för i år!! :yoparty
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Okej, att mappa hojen är nått man verkligen skulle vilja göra! Skulle vara riktigt nice att få dit ett helsystem + en pc. Men det är jävligt dyrt! :D har själv aldrig lämnat in nån av mina hojar för mappning men det är verkligen nått man vill göra. Kom på en sak jag undrar över, jag har ju en SF -09 och har sätt det finns olika sorters PC's. Vilken bör man isf fixa? Är det så att tex en PC5 är anpassad för nyare hojar medans en PC3 är anpassad för dom med annan/äldre elektronik?

Du kan mappa ECU:n som sitter i, och slipper då köpa en PC om jag har förstått detta rätt...
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Nu verkar det som det löser sig och att det i slutet av veckan kommer stå en SF igaraget istället för 1098:an dock saknar jag ju ljudet då 1098 hade slipon. Nu skulle man vilja ha lite tips på ett mysigt system till SF:en?
ingen som har nått begagnat man kan köpa?
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Nu verkar det som det löser sig och att det i slutet av veckan kommer stå en SF igaraget istället för 1098:an dock saknar jag ju ljudet då 1098 hade slipon. Nu skulle man vilja ha lite tips på ett mysigt system till SF:en?
ingen som har nått begagnat man kan köpa?

Tyvärr vet jag ingen med ett beggat slipon. Själv har jag Termi slipons med tillhörande filter och ecu. Skall ge 6% mer hp effekt har jag läst. Rätt dyrt är det men det är det väll värt.. :brynad Blir riktigt fint ljud!
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Tyvärr vet jag ingen med ett beggat slipon. Själv har jag Termi slipons med tillhörande filter och ecu. Skall ge 6% mer hp effekt har jag läst. Rätt dyrt är det men det är det väll värt.. :brynad Blir riktigt fint ljud!

Ja det e ju det snyggaste, men så himla dyrt...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ja det e ju det snyggaste, men så himla dyrt...

Hade jag kört med nått annat skulle det vara Akras dubbelpipor. Lite billigare, runt 1200 dollars på ebay. Men då är det utan filter och ecu, samt att Termis + Ducati är ju som du säkert vet du då har en 1098 nu, ren kärlek och nått man verkligen vill ha! :)
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Hade jag kört med nått annat skulle det vara Akras dubbelpipor. Lite billigare, runt 1200 dollars på ebay. Men då är det utan filter och ecu, samt att Termis + Ducati är ju som du säkert vet du då har en 1098 nu, ren kärlek och nått man verkligen vill ha! :)

Hittade att remus säljer ett helsystem för 1900 dollar på ebay, en dämpare men såg ganska snyggt ut tyckte jag... lite skillnad på termis helsystem för 3300 dollar!
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Hittade att remus säljer ett helsystem för 1900 dollar på ebay, en dämpare men såg ganska snyggt ut tyckte jag... lite skillnad på termis helsystem för 3300 dollar!

Vet faktiskt inget alls om just Remus. Men det kanske är ett prisvärt alternativ. :) Kör på det du känner för, det är din hoj! Lägg upp bilder på den sen så man får se lite på skönheten!
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Jag har Remus helsystem på min SFS. I mina ögon ser hojen bättre ut med bara en ljuddämpare, men det är ju upp till var och en. En bonus med Remus är att dragningen av röret blir något bättre vid häger fotpinne. En nackdel är att värmeskölden på samma ställe inte direkt gör sitt jobb med nån större bravur, jag lyckades smälta högerstöveln en del förra säsongen. Det ska inte vara nått problem att fixa till ett lite längre värmeskydd som fungerar bättre, men jag köpte avgasbandage istället, och än så länge fungerar det fint.
5958583391_c354a13dd1_o.jpg
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Jag har Remus helsystem på min SFS. I mina ögon ser hojen bättre ut med bara en ljuddämpare, men det är ju upp till var och en. En bonus med Remus är att dragningen av röret blir något bättre vid häger fotpinne. En nackdel är att värmeskölden på samma ställe inte direkt gör sitt jobb med nån större bravur, jag lyckades smälta högerstöveln en del förra säsongen. Det ska inte vara nått problem att fixa till ett lite längre värmeskydd som fungerar bättre, men jag köpte avgasbandage istället, och än så länge fungerar det fint.
View attachment 356953

Jag håller nog med dig, den ser nog bättre ut med en dämpare.
Var köpte du ditt? Vad gav du?
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Jag håller nog med dig, den ser nog bättre ut med en dämpare.
Var köpte du ditt? Vad gav du?

Köpte mitt begagnat tillsammans med lite annat smått och gott, av en kille som sålt sin hoj. Tror jag gav ca 8-9' för systemet om man räknar av dom andra prylarna.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top