Ducati Streetfighter

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Köpte mitt begagnat tillsammans med lite annat smått och gott, av en kille som sålt sin hoj. Tror jag gav ca 8-9' för systemet om man räknar av dom andra prylarna.

Okej, ja det hade ju varit roligast att hitta begagnat, har lagt ut lite köpes annonser får se om man får nått napp!
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Om du köper ett Remussystem så tänk på att du inte får med en ECU som man får till exempelvis Termignoni. Antingen får man köpa en på Ebay eller mappa om i original-ECU:n. Så var det åtminstone för mej. Som tur var hade jag redan Termignoni-slipon, så jag behöll den ECU:n.
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Om du köper ett Remussystem så tänk på att du inte får med en ECU som man får till exempelvis Termignoni. Antingen får man köpa en på Ebay eller mappa om i original-ECU:n. Så var det åtminstone för mej. Som tur var hade jag redan Termignoni-slipon, så jag behöll den ECU:n.

Japp detta är jag medveten om, har redan pratat med christer i arboga om att mappa om
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Nu står det en Streetfighter i garaget och ett remus system på väg från tyskland. Luftfiter och mapp så kommer det bli bra tror jag.

Någon som använder eller har någon billigare lösning på stora luftintag? såg att de ville ha ca 600 dollar på Ebay för ett par i kolfiber.
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Ytterligare ett tips för Remus-systemet: Mitt kom utan dB-insats. Den brötar rätt bra så om du tänker åka bana med hojen så kan det vara en bra ide att beställa insatsen. Den gör ingen jätteskillnad, men man får väl åtminstone nån poäng för ett gott försök...
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ingen som provkört 848an ännu? Jag har inte släpat mig ner till claessons motor ännu..:p
 

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Streetfighter S
Jag tänkte höra ifall någon av er vet var jag kan få tag i Termignoni-stickers till mitt slip-on?
Av någon anledning saknas det klistermärken på mitt, hur kan det komma sig?
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag provkörde Streetfighter 848 igår! Grym hoj. Jag satt bra på den, ganska aggresiv körställning men ändå bekväm, iaf för mig 175cm lång.
Riktigt trevlig motor. Det enda negativa är väl att den saknar abs.. Hursomhelst är jag grymt sugen på att köpa en :)
 

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
i garaget
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Jag provkörde Streetfighter 848 igår! Grym hoj. Jag satt bra på den, ganska aggresiv körställning men ändå bekväm, iaf för mig 175cm lång.
Riktigt trevlig motor. Det enda negativa är väl att den saknar abs.. Hursomhelst är jag grymt sugen på att köpa en :)

Människan har klarat sig ända från stenåldern tills för bara några få år sedan, helt utan ABS. :tungan Gillar du hojen är det "bara" att slå till!

Själv har jag haft min (1098 då, inte 848) på mappning/bänkning hos Hypertrick-Tom för ett par veckor sedan. Återstår ett par kinkigheter att räta ut runt 2000 rpm för att den ska gå bra direkt från stillastående, men i övrigt blev den helt grym. Bänkade enligt Tom bättre än alla 1098:eek:r han har gjort tidigare :fakta:rock Återstår bara att få tid att köra också, nån som har koll på en bra körning på Kinnekulle/Mantorp eller Gelleråsen?
 

mange_e

Medlem
Gick med
4 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2011 BMW K1300R
K.I.A at Gelleråsen...

Nu när allt är klart med försäkringsbolag och sånt kan jag lika gärna lägga upp detta.

Jag var på min första bankörning med Fightern på Gelleråsen den 19 maj och hade sjukt kul! På sista passet gick jag tyvärr omkull och skrotade hojen. Låste upp framhjulet vid inbromsning för T1 och gick omkull. Vet inte riktigt vad som hände då det gick så snabbt, gick på broms och sen låg jag på backen och rullade. Innan jag ens hade slutat rulla kom tankarna "neeej jag har krashat hojen". Tror den gled ut mot bankanten där det högg till och den voltade ett par varv. Jag klarade mig som tur var väldigt bra men inte hojen...

En bild från själva körningen
1337456555_resized.jpg


och så här såg hojen ut efteråt
DSC_0077.jpg


DSC_0078.jpg


DSC_0079.jpg


DSC_0080.jpg


R.I.P Streetfighter :död

Får se om det blir en ny SF eller nått annat som nästa hoj
 
Last edited:

sportbike

Guest
Aha, jag trodde den blivit påkörd bakifrån när jag såg den.
Blev det lösen?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top