Ducati Streetfighter

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ser ut som att den uppdaterade Streetfightern får en icke nedtrimmad 1198-motor på rediga 170 hästar.
Läckt skärmdump från Ducatis hemsida.
 

Bifogat

  • Ducce_!.jpg
    Ducce_!.jpg
    57.5 KB · Visningar: 174

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Salut!

Tjena på er SF fellas!
En till Duc SF ägare ansluter sig!

Hade en Duc monster 796 tidigare och tycker att den här passar mig som är 182cm mkt bättre!!! Monstern var för liten.
Förvånansvärt bra bränsleförbrukning precis som de säger i flesta rescensionerna. Det tycker jag man kan skryta med idag ;)
(för övrigt säger ju det en del om verkningsgraden i motorn)

Jag har läst igenom hela tråden nu och hittade inget om drevbyte!

Det är 15kuggar fram och 38 bak, Precis som det är på en 1098/1198.
Jag funderar på att byta till 14 fram eller lämna den på 15 och byta till 40-41 bak. Jag tror att det är den billigaste och enklaste vägen till mer acceleration. Ska man byta bakdrevet får man även lägga pengar på en ny kedja.

Mina antaganden: Med större drev bak kan man rulla iväg utan att behöva varva på för mkt vilket gör hojen direkt mjukare och enklare att köra i stadstrafik. Det blir mindre ryckig körning och du håller lägre varvtal. Innebär dock att du får växla tidigare.

Finns det någon som har erfarenhet av dessa antaganden och om de stämmer?
 

sportbike

Guest
Enklast är att byta framdrevet till ett med 14 tänder, det motsvarar ungefär ett 3 kugg större bakdrev, men du behöver inte byta kedja/förlänga den om du byter framdrev.
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Enklast är att byta framdrevet till ett med 14 tänder, det motsvarar ungefär ett 3 kugg större bakdrev, men du behöver inte byta kedja/förlänga den om du byter framdrev.

Då är det tveklöst bäst att byta framdrevet! :) Tack för svaret
 
Last edited:

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Har en fråga om jämförelse mellan en 1098 och en streetfighter.

Åker en 1098 idag, men lite sugen på att ev. byta mot en streetfighter men söker efter anledningar till att göra det eller inte? Någon som har lite komentarer?
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Har en fråga om jämförelse mellan en 1098 och en streetfighter.

Åker en 1098 idag, men lite sugen på att ev. byta mot en streetfighter men söker efter anledningar till att göra det eller inte? Någon som har lite komentarer?

Jag tycker personligen att nakna hojar är snyggare samt att streetfightern är något skönare att köra. Folk har tourat på den utan problem. Finns en riktigt bra rescension på youtube som ger en bra helhetsbild av hojen.

del 1
http://www.youtube.com/watch?v=udniZGARyQY
del2
http://www.youtube.com/watch?v=Kc5cDKhiGLQ

Sist kan jag tillägga att det blir billigare att äga en streetfighter försäkringsmässigt.
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Jag tycker personligen att nakna hojar är snyggare samt att streetfightern är något skönare att köra. Folk har tourat på den utan problem. Finns en riktigt bra rescension på youtube som ger en bra helhetsbild av hojen.



Sist kan jag tillägga att det blir billigare att äga en streetfighter försäkringsmässigt.



Jo det e ju försäkringsmässigt jag tänker, kunna ha hojen på ställd hela sommaren och kunna använda den mer. Men verkar va svårt att få bra inbytespris på min hoj, Har mailat alla firmor i sverige som har -10 -11 streetfighter ståendes antingen nya eller demo hojar.

Har fått 2 erbjudande men inget som är helt klockrent!

men även 1098 funkar som touringhoj, första resan va 38 mil med 2 kortare stopp :yoparty

Så nu efter 300 mil så bara jag e helt ducati frälst!
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Jo det e ju försäkringsmässigt jag tänker, kunna ha hojen på ställd hela sommaren och kunna använda den mer. Men verkar va svårt att få bra inbytespris på min hoj, Har mailat alla firmor i sverige som har -10 -11 streetfighter ståendes antingen nya eller demo hojar.

Har fått 2 erbjudande men inget som är helt klockrent!

men även 1098 funkar som touringhoj, första resan va 38 mil med 2 kortare stopp :yoparty

Så nu efter 300 mil så bara jag e helt ducati frälst!

Det är rätt och inte så konstigt ;)

Sen är ju en multistrada 1200 helt sjukt billig att försäkra när den ändå har krafter som en 1198! Den går under offroad försäkring som på mig hamnar 5500 halvförsäkrat eller 7700 helförsäkrat! Samma gäller säkerligen dig som är gbgare.

Jag har funderat på om man ska byta till sig en sådan istället. Tror man kan ha riktigt kul med den både till resor, pendlande och ja,.. ren säsongsförlängning.

Får höra med Biscaya om de kan tänka sig att göra ett rimligt byte i sådana fall.

Har du hört med de om ditt eventuella byte?
 

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Ort
Täby Kyrkby
Hoj
KTM 1290 SDR
Det är rätt och inte så konstigt ;)

Sen är ju en multistrada 1200 helt sjukt billig att försäkra när den ändå har krafter som en 1198! Den går under offroad försäkring som på mig hamnar 5500 halvförsäkrat eller 7700 helförsäkrat! Samma gäller säkerligen dig som är gbgare.

Jag har funderat på om man ska byta till sig en sådan istället. Tror man kan ha riktigt kul med den både till resor, pendlande och ja,.. ren säsongsförlängning.

Får höra med Biscaya om de kan tänka sig att göra ett rimligt byte i sådana fall.

Har du hört med de om ditt eventuella byte?


Tänkte jag skulle boka in min service där, får väl passa på att fråga på byte då. De byten jag frågade på hade ju befintlig hoj på annons, Biscaya har ju inga beg streetfighters tyvärr och en ny 2012 är nog lite för mycket pengar tycker jag.

Men som det ser ut så får det bli 1098 en sesong till, fick så dåligt i inbyte på min hoj så kände att det va inte värt det.

Lägger väl ut en sälj annons i vår istället. Blir nog mer ekonomiskt.
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Mmm, en streetfighter S med termogoni helsystem och ecu är jag sugen på.
 

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Hovmantorp
Hoj
Ducati sportclassic S
Hej
Tänkte bara kolla om det finns någon här som är intresserad av en öhlins gaffel från en streetfighter??
Hör av er isåfall
 

srx600

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
staden
Hoj
Ducati Multistrada 1200s, Ducati Paul Smart LE
Helt rätt. Galet nöjd med min Multi 1200s. Med lite fix (ECU reflash) så har du 149 hk på slangen med Termi helsystem.... Jag betalar en släng över 300.-/mån helförsäkrat...

Det är rätt och inte så konstigt ;)

Sen är ju en multistrada 1200 helt sjukt billig att försäkra när den ändå har krafter som en 1198! Den går under offroad försäkring som på mig hamnar 5500 halvförsäkrat eller 7700 helförsäkrat! Samma gäller säkerligen dig som är gbgare.

Jag har funderat på om man ska byta till sig en sådan istället. Tror man kan ha riktigt kul med den både till resor, pendlande och ja,.. ren säsongsförlängning.

Får höra med Biscaya om de kan tänka sig att göra ett rimligt byte i sådana fall.

Har du hört med de om ditt eventuella byte?
 

hyland

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Östersund
Hoj
S1000rr -10
Sökes: SF eller Monster styre. Om de uppgifter jag har stämmer så sitter det ett Magura fatbar på dessa hojar !? och isf vill jag få tag på ett , någon som har ett liggandes ?
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Nja asså det sitter nog inget magura fatbar på en SF. Standardstyret är ju ett styre gjort av ducati med en speciell form för att få till en mer "sporthojig" känsla. Din källa har troligtvis fel. :krama

Ducati_Streetfighter_S_cockpit.jpg
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Sneglar lite på den nya 848 streetfightern.. fet fet FET vill ha. Hur är det med service på dessa hojar? Remmarna, ska dom bytas varje år eller hur är det?
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top