Dr.Bike har lämnat oss

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Det finns dock en tanke som slår mig framför alla andra: Dina insatser i oppinonsbildningen för byggandet av Viking Motor Park. Du tog fighten med miljötalibanerna i Enköping. Dina och andras insändare bidrog säkert till komunledningens positiva beslut. Tyvärr kommer du aldrig att få köra på din nya hemmabana. Fick jag bestämma skulle man resa en minnessten över dig vid denna anläggning. Det skulle vara något att samla pengar till.

/Ragge

Bra ide Ragge. En sån insamling är jag med på.:tummenupp
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Bra ide Ragge. En sån insamling är jag med på.:tummenupp


Om någon ordnar detta och lägger upp info om hur-när-var-vart å allt som man behöver veta kommer jag att bidra till detta - med gädje.

DrT
 

Mr_SunBear

Medlem
Gick med
11 Jan 2007
Ort
Västerås
Hoj
2hjulslös
Tråkigt det som hänt, min tankar går till anhöriga o PAs vänner.
Kände honom inte personligen men uppskattade hans inlägg här på SH väldigt mkt.

//B
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Har försökt att få ur mig några rader ända sedan tråden kom upp igår eftermiddag, men orden vill inte infinna sig...

Igår kväll fick ljusen som ungarna tände under earth hour (och ja P-A, jag vet att du skulle häcklat mig skoningslöst för deltagandet..;) ) lysa vidare under resten av kvällen för att världen blev lite fattigare igår.

Jag kommer att sakna att käfta med dig här på forumet, kommer sakna dina jul och födelsedagshälsningar i gästboken, men mest av allt kommer jag sakna skratten och häcklandet över en kopp risigt kaffe i Vaxholm eller på Sveavägen.

Sov gott, kompis. Tills vi möts igen...

/Håkan
 

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
....Det finns en klyscha som säger: Lev som om den här dagen vore din sista. Skulle vi leva annorlunda om vi visste att just den här dagen vore den sista? Förmodligen. PA's stroke är i alla fall en väckarklocka för mig att ta vara på livet, vad som helst kan hända, när som helst.....

Sant. Jag tillhör de som inte kände Dr. Bike men att döma av vad som skrivits så var det en person som faktiskt tog vara på livet och sina många vänner. Just därför förtjänade han många år till, men livet är som bekant sällan rättvist.......vila i frid.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Personligen känns det nästan respektlöst att skriva att man saknar en person man aldrig träffat. Men sällan har jag känt så stor beundran för en person, trots att jag aldrig träffade honom.

Hoppas Pia och resten av familjen som PA lämnar efter sig verkligen förstår och tar till sig att vi var många som kände/känner likadant.

Om någon startar en vettig insamling till en krans eller minnessten på lämpligt ställe är jag garanterat med.

Det är på G...återkommer!
 

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
Otroligt tragiskt att höra att PA har gått bort.
Fick tillfället att träffa honom när han hjälpte mig att byta packboxar samt justera in hela upphängningen av min motorcykel i sommras.
Fick ett otroligt positivt intryck av honom och hans kunnande.

Mina tankar går till familjen!.

//Joakim.J
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Sov så gott PA.

Den där fikan vi skulle ta nästa gång du kom till Karlskrona får bli vid ett annat tillfälle. Det var alltid lika roligt att träffa dig här nere när vi inte bara pratade hoj utan även vad för prylar du hade pillat på ombord på "mitt" fartyg.

Ikväll blir det en dyr whiskey ute i garaget och klappa lite på toppen till din ära.
 

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Täby
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Jag kände inte PA heller, men liksom många andra här på SH tyckte jag att han tillförde så oerhört mycket kunskap och att han alltid hade goda råd på lager om man undrade nåt. Jag har mycket respekt för hans kunnande och han lämnat ett stort hål efter sig. Jag kommer att sakna hans inlägg. Sporthoj utan Dr Bike blir helt klart fattigare. Vila i frid, doktorn, du är saknad av många. Jag tänker också på dina närmaste.

Per
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Denna text gavs till mig när min far gick bort -03.
Jag tycker personligen att den säger allt som behöver sägas......

Do not stand at my grave and weep
I am not here, I do not sleep
I am a thousand winds that blow,
I am the diamond glints on the snow,
I am the sun on ripened grain,
I am the gentle autumn rain.
When you awaken,
in the morning's hush,
I am the soft uplifting rush
Of quiet birds in circled flight,
I am the soft stars that shine at night.
Do not stand at my grave and weep,

I am not there, I did not die.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
De vart en jobbig natt på jobbet, när jag fick nyheten om att du somnat in.
Stod i natt och tittade på ditt nummer och önskade jag kunna ringa dej och prata med dej.

PA du är saknad vill inte helt tro detta än, kommer sakna pratstunderna och dina skämt. Dina råd när man frågade något, behövde inte ens vara hoj relaterat man visst att man fick ett bra svar eller så fick man minnsan höra att man inte tänkte rätt :)

Pia jag sänder all min tankar och styrka till dej.


// Kakan
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Kände inte Dr.Bike men har läst hans inlägg som besatt och har lärt mig mycket man annars inte hade haft en aning om, och kan tänka mig att de har hjälpt väldigt många hojåkare. Tack för kunskapen den kommer att leva och föras vidare länge länge.
Ha det bra i hojhimlen.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top