Dr.Bike har lämnat oss

lazarus

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Laverda 750s-01
Vart tog du vägen?

Saknad är du.
Inte bra.

Jag svär,mina tårar rinner.

Återföds eller tillbaks.

Du saknas
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Fruktansvärt, jag har så svårt att tro det. Det påminner om hur bräckligt livet är. Vila i frid.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Är man ofin om man frågar hur gamal "doktorn" blev?

R.I.P. "Doktorn".

P-A blev endast 44 år gammal.

En liten annekdot angående "doktors titeln" så var det så att P-A hängt lite i dragracingdepåer, nicket Dr.Bike betyder egentligen Drag Bike berättade han för mig.
Men som vi alla vet så passade Doktor betydligt bättre.

Läser du detta Pia så ska jag försöka ringa dig idag, vet bara inte hur jag ska kunna prata.
Jag klarar av att stålsätta mig på jobbet men det finns ingen möjlighet att göra det när jag ska prata med dig.
Allt vi har att prata om, saker att reda ut med hojar och saker som är hans som står här...
Inget vi behöver flytta på, men vill att du ska veta vad som är P-As saker här...

Du får gärna ringa mig om du vill.
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Ofattbart. Helt ofattbart. Det finns en klyscha som säger: Lev som om den här dagen vore din sista. Skulle vi leva annorlunda om vi visste att just den här dagen vore den sista? Förmodligen. PA's stroke är i alla fall en väckarklocka för mig att ta vara på livet, vad som helst kan hända, när som helst. Jag saknar honom mycket.

Många tankar till alla PA lämnade kvar här, särskilt till Pia.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Få, om någon, har gett så många, så mycket hjälp här på SH. Det är min bild av Dr Bike. Träffade dej aldrig personligen, men det känns ändå som en stor, stor förlust. Och då ska vi inte tala om förlusten det innebär för hans familj. Mina tankar går till Er. Ni har förlorat en hjälpsam, snäll, uppskattad kille med ett stort hjärta.

Ha det så gott det går i denna stund och må doktorn vila i frid.
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Finner inga vettiga ord...så ung, så omtyckt...så sorgligt

Tankarna går till anhöriga.

V.i.f.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Vila i frid.

Alla bör tänka på att man man lever så kort stund och är död så länge . .
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Fruktansvärt ledsamt att höra. Jag kände inte honom personligen men vi har snackats vid medan han krängt av och på däck åt mig på ett antal bandagar. Han verkade vara en riktigt juste kille som kunde det mesta om hojar.

Hans inlägg har på SH har också varit både kul och insiktsfulla (inte minst hans status som "oljeguru") med bett och ironi men aldrig så de har gått till personangrepp. Inte helt vanligt numera tyvärr....

Tankarna går till familj, anhöriga och till nära vänner som dig Nursey. Jag är säker på att det är många som kommer att sakna Per-Arne djupt.
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Vila i frid.

Hann bara byta några ord med dig den handfull gånger vi sprang på varann i korridorerna på jobbet. Senast veckan innan detta hände. Såg dig mest ila förbi mitt fönster när du gena mellan husen på väg upp till ditt rum.
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Har försökt undvika tråden ända sen jag såg den igår, blev rejält nedslagen i skorna, vill verkligen inte inse, vill inte ta farväl ännu.
Träffade PA första gången för 2 år sedan när jag hade problem med min gamla honda, sedan dess har han hjälpt mig med alla tänkbara hojbekymmer, face to face, via pm, mail, sms och telefon, han har alltid ställt upp när man bett om hjälp, tack!
PA lämnar ett enormt tomrum efter sig hos mig och här på sh men mina tankar går så klart till familjen.
Man blir så abrupt påmind om hur skört, oberäkneligt och orättvist livet är när sånt här händer.
Vila i frid Pa och hoppas vi en dag ses i hojhimlen!
/Adam
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top