Dr.Bike har lämnat oss

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Även om Pia och Patrik har återgett den dystra prognos som var att vänta för P-A efter sin stroke, så känns det ändå svårt att förstå att den besannats när jag idag kom hem från en tredagars resa och såg att det nu fanns en tråd i Minneslunden. Att P-A dödförklarats.

Bland P-A:s mest utmärkande egenskaper tycker jag var den stora generositeten med sig själv och sin egen tid. Att hjälpa andra. Tex den förbehållslösa hjälp han gett många här på forumet utan syfte till egen ekonomisk vinning. Både i verkligheten såväl som genom teknisk assistans här på forumet.

P-A:s generositet med sig själv tycker jag också speglas väl i de blodgivartrådar där P-A ofta tog initiativet. Där han sporrade andra SH:are att också lämna blod. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=154330

Ej heller blev jag förvånad när jag i den första tråden läste att P-A anmält sig till donation. http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4670743&postcount=110

Det kan hävdas att de som ständigt hjälper andra i själva verket enbart gör detta för att själva bli sedda och uppskattade. Men det är en förklaring som haltar i P-A:s fall. Det var ett stort mått människokärlek som var den huvudsakliga drivkällan för P-A. Det är jag övertygad om.

Tack för alla stunder vi träffats på körningar och i mitt garage P-A. Jag hann tyvärr aldrig se ditt garage/verkstad, trots att vi båda försökte. Skulden för att det inte hann bli av är helt och hållet min, jag är ngt av en enstöring jämfört med dig P-A.

Dock hann vi göra en tur med min träbåt, tillsammans med din Pia och andra av våra vänner. Det var roligt och uppsluppet som vanligt.

Din vandring är nu avslutad i förtid Per-Arne. En obegriplig orättvisa. Inte minst för din älskade Pia i vars sorg jag känner stort deltagande.

Jag hälsar dig farväl.

Kramar
Jörgen
 

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Träffade DR Bike en gång på gelleråsen i somras. Lika trevlig i verkligheten som här på forumet,
Han har hjälpt mej flera gånger med smarta tips så jag kunde fixa till hojen via pm o.sv. med ett som verkade äkta intresse !
Jag en helt okänd fick åtnjuta all den närmast personliga hjälp,
Det tackar jag för.

Tragiskt att detta hänt !

Tobbe
 

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Motala
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Vila i frid & gör några åttor i himlen :gråta
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
HAr inte träffat P-A personligen men några pm med mycket trevligt bemötande och humor.
Kom hem från semestern och får läsa detta fy vad det känns hemskt.

Tankarna går till anhöriga och vänner vilka jag misstänker att det finns många.

R.I.P Doktorn
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jag sällar mig till kören som hyllar Dr.Bike. Träffade dig inte irl, men mkt kontakt på sporthoj.com och senast utbytte vi underbara historier om Italienare och saker som kan gå knas i deras land. Du missade aldrig att önska God Jul, Glad midsomma osv... Du hade tid till mig som du aldrig ens träffat. Ett stort hjärta som nu tyvärr slutat slå.
Mina djupaste kondoleanser till familjen. Jag ska ska fortsätta att göra allt kul som vi pratade om. NU! Det var vi överens om, Göra saker nu...
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Vila i frid Per-Arne, aka DrBike.
Mina tankar går till familjen.

En trevlig och en mycket hjälpsam man må jag säga.
Motorcykel kollektivet har tappat ännu en mycket omtyckt person.
Hoppas du har det bra där du är nu.

/ Kristian
 

scorpion

IDioT
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Gälleråsen
Hoj
1997 Honda CBR600F
Jag kan inte säga att jag kände Dr.Biek men jag skrev ett snabbmeddelande till honom och frågade varför tvåan på min CBR rasslade när jag växlade upp, jag fick då hans telefon-nummer så jag kunde ringa honom för konsultation och eventuell lösning på bekymret, det agerandet tycker ju i alla fall jag var beundransvärt.
Tankar går till berörda vänner och familj.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Vi var inte närmaste vänner, men vi träffades ett par gånger per år. Oavsett om det var ösregn på sviestad och du stod där i regnet med en sylvester på huvudet eller om det var sol på gotland ring så hade du alltid tid, för alla. Stor vänlighet och värme alltid.

Du var en speciell person som lämnar ett särskilt tomrum efter dig.

Våra varmaste tankar till familj och vänner.

Marcus & Lillan
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Märkligt detta, att känna sorg över någon som man aldrig träffat på riktigt. I sanning en förlust för omvärlden, tack för allt doktorn.
 

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
Trodde inte det var sant när jag såg tråden, känns förjävligt.
Har aldrig träffat dig personligen men fått ett riktigt bra intryck. Att du var älskad, respekterad och kommer bli saknad det nog ingen som tvivlar på efter att ha läst alla inlägg.

Tack för allt.

Jonas.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Sporthoj har blivit en stor personlighet fattigare. Redan saknad av många. Träffade aldrig Dr.Bike i verkligheten, men önskar att jag gjort det. Har genom sina inlägg framstått som en väldigt fin människa som gärna delade med sig av sina kunskaper och erfarenheter osjälviskt. Delar sorgen med alla hans anhöriga och vänner i denna svåra stund. Vila i frid.
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
Faaan vad ledsamt.

P-A var min läromästare i ämnet. Lärde känna honom via CHCS och hann hälsa på honom och Pia ett antal gånger nere i Bålsta. P-A hjälpte mig igenom min första renovering av en caféracerhonda och portade den så den gick som tusan.

En fantastisk människa och vän har gått ur tiden och jag kommer att sakna honom.

Per Roswall
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top