Den helautomatiska toaletten.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Toan är väl japansk, det är japanska företag som har industrin.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
De satt en bide i ett hus vi bodde i under sena tonåren och trotts att de sjukaste idéerna testades i det huset så kom testa jag aldrig den..

Kan va för att vred man ett kvarts varv på kranen så slog vattenstålen i taket så tanken på att få den i röven va inte så frestande :skrämd
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Toan är väl japansk, det är japanska företag som har industrin.

Tycker mig se både Kinesiska och Koreanska företag som kränger dessa på Ebay. Toto (Japanskt) verkar vara originalet och det kostar ju där efter typ 4 ggr så mycket som de andra.

Men det skulle inte vara så roligt om toan gick amok, spolade Petter-Niklas med skållhett vatten tex för att sedan sätta grillmärken i röven på en ;) Då kanske man ångrade sig för att man köpte den Kinesiska kopian och inte det Japanska originalet :D Men vad vet jag? Det kanske är det som kallas exotiskt.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
De satt en bide i ett hus vi bodde i under sena tonåren och trotts att de sjukaste idéerna testades i det huset så kom testa jag aldrig den..

Kan va för att vred man ett kvarts varv på kranen så slog vattenstålen i taket så tanken på att få den i röven va inte så frestande :skrämd

Tarmspolning är något annat Prulle ^^:krama
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
En spissflabbad person är en stockholmare eller annan person som talar rikssvenska. De putar så sött med munnen (flabben) när de talar.

Eller är det en bonnläpp från skåne?
Som talar ett obegripligt språk och tror ett par nya gummistövlar är finskor.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Eller är det en bonnläpp från skåne?
Som talar ett obegripligt språk och tror ett par nya gummistövlar är finskor.

Finskor eller Finskor?

De ena paret brukar fungera till en kostym medans de andra brukar uppehålla sig på finlandsbåtarna och dricka kopiösa mängder alkohol :banana
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Helvete, en till pryl man vill ha. Vem är första försökskanin och beställer hem en kinakopia? :)
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Eller är det en bonnläpp från skåne?
Som talar ett obegripligt språk och tror ett par nya gummistövlar är finskor.

Nokia gjorde ju faktiskt gummistövlar!!! Gummistövlar... vi har väl för fasen träbottnar??!?

Nej, spissflabbad är samma som en upplänning eller stockholmare. Häll-örad är en fri-religös person, men det är nog inte ett skånskt uttryck väl?

Qwerty verkar vara båda delar?

Det finns mycket roligt för den språkintresserade.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nokia gjorde ju faktiskt gummistövlar!!! Gummistövlar... vi har väl för fasen träbottnar??!?

Nej, spissflabbad är samma som en upplänning eller stockholmare. Häll-örad är en fri-religös person, men det är nog inte ett skånskt uttryck väl?

Qwerty verkar vara båda delar?

Det finns mycket roligt för den språkintresserade.

Spissflabbad låter onekligen väldigt skånskt. som i vasstrutad på skånska.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Fast, man ska inte ha Finland som mätinstrument till annat än Vodkadrickande och bastubadande...

Fast just det där är en riktigt bra idé.
Gjorde en törn på finlandsfärja och det var riktigt smidigt när man var tvungen att attackbajsa lite när kistan strejkade.
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Flabba som i skratta är väl rätt vanligt söder om mälaren i princip? Sprungit på det lite överallt typ.

Flabb för mun och flabba för skratta är ju gamla ord. Dialekter och ordbruk följer ju inte landskapsgränserna.

Ordet grin och grina är ju med lustigt. I södra Sverige betyder ju att grina att skratta. Ett grin är ett leende. Norröver betyder det att gråta. Riktigt var gränsen går vet jag inte. Ordet finns ju även i engelskan där det väl betyder leende skratt. Det mesta av de fornnordiska orden i engelskan kom väl in via danskar och skåningar i York?

Grina betyder skratta även på danska, men jag vet inte om de använder ordet flabb. Det finns på Bornholm som gammeldags men i övriga Danmark?

Kul med ord och uttal. Ofta ligger ju skånskan ganska nära engelskan. Som skånskans rajn för regn (rain), eller dår för dörr (door).
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Flabb för mun och flabba för skratta är ju gamla ord. Dialekter och ordbruk följer ju inte landskapsgränserna.

Ordet grin och grina är ju med lustigt. I södra Sverige betyder ju att grina att skratta. Ett grin är ett leende. Norröver betyder det att gråta. Riktigt var gränsen går vet jag inte. Ordet finns ju även i engelskan där det väl betyder leende skratt. Det mesta av de fornnordiska orden i engelskan kom väl in via danskar och skåningar i York?

Grina betyder skratta även på danska, men jag vet inte om de använder ordet flabb. Det finns på Bornholm som gammeldags men i övriga Danmark?

Kul med ord och uttal. Ofta ligger ju skånskan ganska nära engelskan. Som skånskans rajn för regn (rain), eller dår för dörr (door).

Vill man dra på lite växlar är engelskan sprungen ur fornnordiskan via normanderna.

Vi kan tacka vikingarna för att inte världsspråket är franska.:banana
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Vill man dra på lite växlar är engelskan sprungen ur fornnordiskan via normanderna.

Vi kan tacka vikingarna för att inte världsspråket är franska.:banana

Normanderna var skåningar... det är alltså egentligen skånskan som är världsspråk? :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Normanderna var skåningar... det är alltså egentligen skånskan som är världsspråk? :)

Nja, jag skrev lite växlar....

Men det är inte hundra klarlagt var dom kom ifrån, mest troligt var dom en blandning av hallänningar och skåningar.

Mest hallänningar naturligtvis....
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Nja, jag skrev lite växlar....

Men det är inte hundra klarlagt var dom kom ifrån, mest troligt var dom en blandning av hallänningar och skåningar.

Mest hallänningar naturligtvis....

Rollo var förmodligen norrman. Men jag tror man vet att han samlade sina två flottor i Öresund. De var naturligtvis inte bara skåningar även om dessa säkert var flertaliga. Många skånska ortsnamn i Normandiet hursomhelst.

När kung Knut senare gifte sig med en normandisk prinsessa skedde deras brevväxling på danska.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
fan va mycket skitsnack det är i tråden då :rofl
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top