Den helautomatiska toaletten.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag har alltid undrat hur vi kan vara så primitiva att torka oss med papper när vi skiter.
Vi har uppfunnit saker för allt men vad gäller vår toalett så är vi ytterst lite vassare än neandertalaren som torkade sig med löv.

Jag är sugen på en sån mugg, frågan är bara vad kostar dom och vad ska man tänka på. Marknaden är ju som sagt helt outforskad.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Har du brallorna innanför ringen när du skiter? Trodde det var common practise att ha de utanför, men det kanske bara är jag som är konstig....
Syftade snarare på att en stråle med tryck nog att rengöra underredet borde ha tryck nog att hamna utanför toaletten om man positionerat ändalykten lite olyckligt...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag är tveksam, lika lite som uppskvätt dassvatten skulle jag vilja ha bajsvatten rinnande nedför skinkorna, bara för att sedan torkas fast med en hårfön...

Men det skulle vara kul att prova på en sådan där jävla kletskit som bara kan genereras av extrema mängder öl blandat med en halvröten kebebrulle med härsken sås.

Ni vet, den sorten där man måste mellanspola för att inte få översvämning av pappersstopp i vattenlåset.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Jag är tveksam, lika lite som uppskvätt dassvatten skulle jag vilja ha bajsvatten rinnande nedför skinkorna, bara för att sedan torkas fast med en hårfön...

Men det skulle vara kul att prova på en sådan där jävla kletskit som bara kan genereras av extrema mängder öl blandat med en halvröten kebebrulle med härsken sås.

Ni vet, den sorten där man måste mellanspola för att inte få översvämning av pappersstopp i vattenlåset.

Du är medvetten om att vårt toavatten är lika rent som kranvattnet, då det kommer från samma vattenledning...
Det är inte så att vattnet som sprutas upp i arslet på dig tas från skålen du precis skitit i, det är juh från vattenbehållaren som kommer direkt från vattenledningen.

Sen kan man juh undra hur skeva vi i det här landet är, som spolar toaletterna med färskt dricksvatten...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du är medvetten om att vårt toavatten är lika rent som kranvattnet, då det kommer från samma vattenledning...
Det är inte så att vattnet som sprutas upp i arslet på dig tas från skålen du precis skitit i, det är juh från vattenbehållaren som kommer direkt från vattenledningen.

Sen kan man juh undra hur skeva vi i det här landet är, som spolar toaletterna med färskt dricksvatten...

Fan, jag kanske är unik, för jag brukar ta tillfället i akt och pissa när jag ändå sitter.

Gör det mig till feminin.:va

Vi har ju inte brist på vatten direkt.....
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Na fy fan. Jag har lite toafobi och tankar pa att det skulle spolas vatten fran toaletten fran nagon javla arm som skjuts ut inifran toan lockar INTE.

Na jag tror jag kor pa med papper och med grundligare rengoring vid morgon duschen.
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag har alltid undrat hur vi kan vara så primitiva att torka oss med papper när vi skiter.
Vi har uppfunnit saker för allt men vad gäller vår toalett så är vi ytterst lite vassare än neandertalaren som torkade sig med löv.

Jag är sugen på en sån mugg, frågan är bara vad kostar dom och vad ska man tänka på. Marknaden är ju som sagt helt outforskad.

Marknaden är inte outforskad. Köp en från Ebay, du måste ha ett 220/230v uttag i badrummet, sen kopplar du in den på inkommande vatten (sätter en T-koppling) Sen är det klart för användning ;)

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trk...1.A0.Xwashlet&_nkw=washlet&_sacat=0&_from=R40

Priserna börjar på ca 1200kr och uppåt.
 
Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Fan, jag kanske är unik, för jag brukar ta tillfället i akt och pissa när jag ändå sitter.

Gör det mig till feminin.:va

Vi har ju inte brist på vatten direkt.....

Det är som en annan toalettring du sätter på din befintliga toalett. Den har en egen ingång för inkommande vatten och delar det ej med toaletten. Och du kan pissa och göra vad du vill, det är som en arm som fälls ut när du trycker på underspolning. Den rengörs både före och efter besök. Sen har jag sett att du även kan bli tvättad framtill och att det fanns en massageknapp. Man kommer ju aldrig vilja gå från muggen. Frugan kommer stå och stampa utanför värre än vad hon gör idag när man sitter och läser SH på muggen. :rock:tuttar:D

/Try
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jag är tveksam, lika lite som uppskvätt dassvatten skulle jag vilja ha bajsvatten rinnande nedför skinkorna, bara för att sedan torkas fast med en hårfön...

Men det skulle vara kul att prova på en sådan där jävla kletskit som bara kan genereras av extrema mängder öl blandat med en halvröten kebebrulle med härsken sås.

Ni vet, den sorten där man måste mellanspola för att inte få översvämning av pappersstopp i vattenlåset.

Hur sitter du? Nä det rinner inte längs med skinkorna men vi är ju byggda olika spissrövat som det heter här nere. Spissflabbad å spissrövad... är olika ting.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hur sitter du? Nä det rinner inte längs med skinkorna men vi är ju byggda olika spissrövat som det heter här nere. Spissflabbad å spissrövad... är olika ting.

Vi brukar säga att det mesta är delat, så även röven.

Men inte fan har ni rövhålet i höjd med skinkorna där nere, eller menar du att ni är utan rövaskåra?
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Vi brukar säga att det mesta är delat, så även röven.

Men inte fan har ni rövhålet i höjd med skinkorna där nere, eller menar du att ni är utan rövaskåra?

Jag är inte särskilt spissrövad nej. Då har man platta skinkor och får träsmak snabbt när man sitter.

På mig träffade strålen direkt i brunögat och det var bara en liten del runt som blev blöt.

Döm inte förräns du provat... japsen är fiffiga vet du!
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Jag är inte särskilt spissrövad nej. Då har man platta skinkor och får träsmak snabbt när man sitter.

På mig träffade strålen direkt i brunögat och det var bara en liten del runt som blev blöt.

Döm inte förräns du provat... japsen är fiffiga vet du!

En spissflabbad person är en stockholmare eller annan person som talar rikssvenska. De putar så sött med munnen (flabben) när de talar.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag är inte särskilt spissrövad nej. Då har man platta skinkor och får träsmak snabbt när man sitter.

På mig träffade strålen direkt i brunögat och det var bara en liten del runt som blev blöt.

Döm inte förräns du provat... japsen är fiffiga vet du!

Jodå, visst är dom fiffiga, bara att söka på Japansk porr, då har man svaret......
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
I findland kopplar man på en slang på kranen som man sedan spolar röven med efter man skitit, detta gör man även i många andra länder.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
I findland kopplar man på en slang på kranen som man sedan spolar röven med efter man skitit, detta gör man även i många andra länder.

Dom flesta på jorden använder väl tummen, så då måste ju det vara det absolut bästa systemet.:tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
I findland kopplar man på en slang på kranen som man sedan spolar röven med efter man skitit, detta gör man även i många andra länder.

Fast, man ska inte ha Finland som mätinstrument till annat än Vodkadrickande och bastubadande...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hej alla SH:are. Slängde ut en filmsnutt på fejjan på en helautomatisk toalett. Och det dröjde inte länge förrens alla kommenterade hur konstigt det var osv. Att de aldrig skulle kunna tänka sig att pröva skita på en sådan och låta tekniken tvätta dig i arslet för att sedan blåsa dig torr med en varm sommarvind.
---
I Asien är det ju nästan standard med dessa toaletter.

I de delar av Asien jag varit i fick man vara glad om det fanns något att sitta på över huvud taget. I många fall var det mest ett hål i golvet med ett par markeringar bredvid så man visste var man skulle placera fötterna för att inte missa bullseye.

Men jag antar att du syftar på mer tekniskt framstående länder i typ med Japan och liknande?
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
I de delar av Asien jag varit i fick man vara glad om det fanns något att sitta på över huvud taget. I många fall var det mest ett hål i golvet med ett par markeringar bredvid så man visste var man skulle placera fötterna för att inte missa bullseye.

Men jag antar att du syftar på mer tekniskt framstående länder i typ med Japan och liknande?


Jag syftade på medelklass -> såklart ;) För slummen i Asien så vill man ju inte lägga pengarna som ska gå till att överleva på en toalett. I Japan och Kina tex är den väldigt vanlig.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top