Dagens bild

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Blev klara, nästan i tid 10,00 på fredag. Precis öppnat köpcentrat. Kungsmässan.
MC "mindre" UTSTÄLLNING. 9 dagar. Lördag 9/3 till och med Söndagen 19/3

View attachment 496043

För en Norrbottning befinner jag mig just nu i princip i Kungsbacka, hade väldigt gärna kommit och tittat men schemat för Skyttiadens Riksfinal i luftgevärsskytte i Kinna är för späckat.

Dock så ökade ju suget att åka hoj hit ner där jag en kusin och en moster. Vi får väl se om det blir av och om man då kanske kan beställa en egen guidat tur bland motorcyklarna och kanske även träffa Tmax500.

Känns lite surt att vara så nära men sakna tid, dock har jag 16 personer till att ta hänsyn till där motorcykel intresset inte kanske är lika hög som hos mig. Dock delar jag intresset för skytte med dessa personer. Vi har som sagt åkt 140 mil enkel väg för att skjuta 40 skott luftgevär med våra barn och dom från Gällivare vi reser tillsammans med runt 155 mil.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Łj
Man blir ju sugen på att prova korsa kvarken på TW
View attachment 496111View attachment 496106


Härliga bilder!
En Beachbike måste vara i sitt rätta element där.

Vänner i Finland brukar tråckla sig över till Åland de år det går att göra så. Det finns en så inspirerande bild på en KTM som står ute på isen. Det är bara vitt vitt vitt i fonden, och i nedre hörnet syns GPSen - bara blått blått blått med ett spår och den röda positionspilen.

Det kittlar i magen bara man ser fotot.

So, go for it! Antar att man måste norr om nordligaste isrännan för att försöka. Är det Luleå...?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det blev buss X3 från Marklandsgatan till Särö Center och från Särö Center buss 720 till Hållplatsen Kungsmässan i Kungsbacka. Och där mittemot busshållplatsen låg Kungsmässan ingång 6 och innanför igång 6 var Tony's SBK ! Så jag slapp irra runt i Kungsmässan.
Häftigt att i lite mer lugn och ro än på MC-mässorna kolla på SBK-hojarna och deras historia. Tack Tony.
 

Bifogat

  • 20240311-Honda-SP1-Tonys-sbk-Kungsmässan-2.jpg
    20240311-Honda-SP1-Tonys-sbk-Kungsmässan-2.jpg
    235.8 KB · Visningar: 21
  • 20240311-Ducati-851-Tricolor-Tonys-sbk-Kungsmässan.jpg
    20240311-Ducati-851-Tricolor-Tonys-sbk-Kungsmässan.jpg
    219.8 KB · Visningar: 19
  • 20240311-Aprilia-RSV-R-SP-Tonys-sbk-Kungsmässan.jpg
    20240311-Aprilia-RSV-R-SP-Tonys-sbk-Kungsmässan.jpg
    224.9 KB · Visningar: 21
  • 20240311-Tonys-och-intresserade-Kungsmässan.jpg
    20240311-Tonys-och-intresserade-Kungsmässan.jpg
    203 KB · Visningar: 22
  • 20240311-Honda-SP1-Tonys-sbk-Kungsmässan.jpg
    20240311-Honda-SP1-Tonys-sbk-Kungsmässan.jpg
    139.5 KB · Visningar: 22
Last edited:

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Det blev buss X3 från Marklandsgatan till Särö Center och från Särö Center buss 720 till Hållplatsen Kungsmässan i Kungsbacka. Och där mittemot busshållplatsen låg Kungsmässan ingång 6 och innanför Tony's SBK ! Häftigt att i lite mer lugn och ro än på MC-mässorna kolla på SBK-hojarna och deras historia. Tack Tony.
Står han där hela tiden? Lite roligare än att vandra runt där ensam (misstänker att det är inhägnat om han inte är där)
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Łj



Härliga bilder!
En Beachbike måste vara i sitt rätta element där.

Vänner i Finland brukar tråckla sig över till Åland de år det går att göra så. Det finns en så inspirerande bild på en KTM som står ute på isen. Det är bara vitt vitt vitt i fonden, och i nedre hörnet syns GPSen - bara blått blått blått med ett spår och den röda positionspilen.

Det kittlar i magen bara man ser fotot.

So, go for it! Antar att man måste norr om nordligaste isrännan för att försöka. Är det Luleå...?
Här utanför Umeå ligger isen bara några hundra meter ut nu , utanför det är farleden där båten kör över till Vasa
På 50-talet kunde dom ibland köra bil över från Umeå till Vasa på dans
Är rätt nära från Holmöns södra spets till yttersta delen av Vasa skärgård , 3mil drygt tror jag



 

Bifogat

  • IMG_1259.jpeg
    IMG_1259.jpeg
    408.7 KB · Visningar: 12

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Står han där hela tiden? Lite roligare än att vandra runt där ensam (misstänker att det är inhägnat om han inte är där)
Vet inte om Tony är där alltid
men du kan lugnt vandra runt själv (som jag gjorde igår)
för om Tony är där är det är alltid någon / några där som vill snacka med Tony !
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top