Dagens bild

liorcifer

Medlem
Gick med
18 Feb 2023
Hoj
2022 kawasaki z900
Blev en sväng i lördags, soligt men blåsigt och jävligt kallt så stannade aldrig för något kort men slänger upp en bild från loggen som bevis :)
Börjar fundera på om inte handtagsvärmare kanske kunde vara något för det känns som att det är värst för fingrarna. Någon som testat det jämfört med uppvärmda handskar och har en åsikt?
 

Bifogat

  • Screenshot_20240422_082124_Rideology.jpg
    Screenshot_20240422_082124_Rideology.jpg
    313.2 KB · Visningar: 15

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Blev en sväng i lördags, soligt men blåsigt och jävligt kallt så stannade aldrig för något kort men slänger upp en bild från loggen som bevis :)
Börjar fundera på om inte handtagsvärmare kanske kunde vara något för det känns som att det är värst för fingrarna. Någon som testat det jämfört med uppvärmda handskar och har en åsikt?
Handtagsvärmare funkar, men utsida på handen blir ändå kall av fartvinden. Ett par bra isolerade (men inte nödvändigtvis eluppvärmda) handskar rekommenderas
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Blev en sväng i lördags, soligt men blåsigt och jävligt kallt så stannade aldrig för något kort men slänger upp en bild från loggen som bevis :)
Börjar fundera på om inte handtagsvärmare kanske kunde vara något för det känns som att det är värst för fingrarna. Någon som testat det jämfört med uppvärmda handskar och har en åsikt?
Handtagsvärme är även bra när det regnar på sommaren, man har ju vanligtvis tunnare handskar då och blir kall om fingrarna när det regnar.
 

liorcifer

Medlem
Gick med
18 Feb 2023
Hoj
2022 kawasaki z900
Handtagsvärmare funkar, men utsida på handen blir ändå kall av fartvinden. Ett par bra isolerade (men inte nödvändigtvis eluppvärmda) handskar rekommenderas

Handtagsvärme är även bra när det regnar på sommaren, man har ju vanligtvis tunnare handskar då och blir kall om fingrarna när det regnar.

Fördelen med en nakenhoj är ju att motorn är lättillgänglig så jag kunde böja mig fram och värma tassarna på den.
Men handtagsvärmare känns smidigare, ska ta och prova min fars hoj som har handtagsvärmare och kika på att uppgradera handskarna lite.

Tack för svaren och jag ber om ursäkt för allt off topic.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja, nu har jag varit iväg på jobb denna veckan, så jag har inga uppdaterade väderleksrapporter att bjuda på, men när jag tittar i bondepraktikan så ser jag att det var lite kyligt förra våren också:



IMG_20230403_080453_731.jpg

IMG_20230410_090440.jpg

IMG_20230417_063137_065.jpg




Dagens spaning gäller dock landets kärnvärden:

IMG_20240426_104923_301.jpg

"Börjar Gnosjöandan tappa taget?"

Diskutera i smågrupper.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ja, nu har jag varit iväg på jobb denna veckan, så jag har inga uppdaterade väderleksrapporter att bjuda på, men när jag tittar i bondepraktikan så ser jag att det var lite kyligt förra våren också:



View attachment 497752

View attachment 497751

View attachment 497750




Dagens spaning gäller dock landets kärnvärden:

View attachment 497753

"Börjar Gnosjöandan tappa taget?"

Diskutera i smågrupper.
Å, är det därifrån alla gnoer kommer ifrån!
(gnoa = hora, stockholmsuttryck 70'tal)
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Breaking news!
Vi har glädjen att meddela att Café Dunken numera är auktoriserad verkstad för allt.
Ja, ni läste rätt - ALLT.
Önskas service med stämpel, vilket kan vara viktigt ur garantisynpunkt, så går det att boka tid från och med nu, eftersom stämpel och diplom har anlänt från relevanta kontrollorgan.
Ange rabattkod ”tjällossning” så får ni en whiskey-cola medans ni väntar :fyllisar

Trevlig helg!

Stämpel.jpg
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Fördelen med en nakenhoj är ju att motorn är lättillgänglig så jag kunde böja mig fram och värma tassarna på den.
Men handtagsvärmare känns smidigare, ska ta och prova min fars hoj som har handtagsvärmare och kika på att uppgradera handskarna lite.

Tack för svaren och jag ber om ursäkt för allt off topic.
Handtagsvärmare och styrmuffar is da shit!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top