Dagbokstråden

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Indian Scout 600cc -23
.......

Jag såg honom inte trots att jag passera igenom hans hood iofs med min snitthastighet i bostads områden så hördes jag nog bara ingen som kunde idenfiera ljudet bara hahaah..



Det är ju det som är det konstiga. Snurrar man i/runt stan så är det nästan större chans att man ser Challe än att man inte ser han. :D
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Första träningen avklarad utan större problem

Så var årets första träning avklarad. Träningen flöt igenom utan större fadäser, dock så tryckte motorn ur sig lite olja på kopplingssidan. Det måste åtgärdas innan nästa helgs tur till Anderstorp.
Hojen går riktigt bra. På rakan drog jag ifrån alla hojar som jag hade i närheten av mig vid utgången på depåkurvan. Så någon effekt verkar inte saknas. Så bänkoptimeringen känns värd pengarna just nu

Var nere och körde på fjolårets tider innan dagen var slut. Så till nästa träning så måste jag börja förbättra tiderna, smekmånadsperioden är över.

Anton å andra sidan såg till att förbättra sitt personbästa med 3 sekunder redan första träningen?!?!! Vad han än har gjort under vintern, så ska jag göra samma sak till nästa år :D.

Vi körde även lite startträning där jag ställdes upp mot 3 PRO SuperBike förare, där jag hade namn som Backlund och Nylund bredvid mig på linupen....
Jag var inte först in i första böj, men inte heller sist :tummenupp.
 

Bifogat

  • Foto0048.jpg
    Foto0048.jpg
    244.8 KB · Visningar: 44
  • IMG_1847.jpg
    IMG_1847.jpg
    241.3 KB · Visningar: 44
  • IMG_1852.jpg
    IMG_1852.jpg
    243 KB · Visningar: 47
  • IMG_1854.jpg
    IMG_1854.jpg
    240.7 KB · Visningar: 47
  • IMG_1860.jpg
    IMG_1860.jpg
    236.9 KB · Visningar: 53

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Så var årets första träning avklarad. Träningen flöt igenom utan större fadäser, dock så tryckte motorn ur sig lite olja på kopplingssidan. Det måste åtgärdas innan nästa helgs tur till Anderstorp.
Hojen går riktigt bra. På rakan drog jag ifrån alla hojar som jag hade i närheten av mig vid utgången på depåkurvan. Så någon effekt verkar inte saknas. Så bänkoptimeringen känns värd pengarna just nu

Var nere och körde på fjolårets tider innan dagen var slut. Så till nästa träning så måste jag börja förbättra tiderna, smekmånadsperioden är över.

Anton å andra sidan såg till att förbättra sitt personbästa med 3 sekunder redan första träningen?!?!! Vad han än har gjort under vintern, så ska jag göra samma sak till nästa år :D.

Vi körde även lite startträning där jag ställdes upp mot 3 PRO SuperBike förare, där jag hade namn som Backlund och Nylund bredvid mig på linupen....
Jag var inte först in i första böj, men inte heller sist :tummenupp.

Keep up the good work:tummenupp Nu börjar det klia i köråka på bana tarmen, mindre en månad kvar till första åka på Gelleråsen:banana
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Så var årets första träning avklarad. Träningen flöt igenom utan större fadäser, dock så tryckte motorn ur sig lite olja på kopplingssidan. Det måste åtgärdas innan nästa helgs tur till Anderstorp.
Hojen går riktigt bra. På rakan drog jag ifrån alla hojar som jag hade i närheten av mig vid utgången på depåkurvan. Så någon effekt verkar inte saknas. Så bänkoptimeringen känns värd pengarna just nu

Var nere och körde på fjolårets tider innan dagen var slut. Så till nästa träning så måste jag börja förbättra tiderna, smekmånadsperioden är över.

Anton å andra sidan såg till att förbättra sitt personbästa med 3 sekunder redan första träningen?!?!! Vad han än har gjort under vintern, så ska jag göra samma sak till nästa år :D.

Vi körde även lite startträning där jag ställdes upp mot 3 PRO SuperBike förare, där jag hade namn som Backlund och Nylund bredvid mig på linupen....
Jag var inte först in i första böj, men inte heller sist :tummenupp.

Vad fel det set ut med snöhögarna i bakgrunden!! Läste nyss att backlund tydligen åkt ner till 24h loppet för att köra samt att han vurpat och bröt handleden :(
 
Last edited by a moderator:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...ingen som ringt och kollat med Robban...man blir ju orolig. :(
 
Last edited by a moderator:

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
aRWe

Jag menade nog mer, någon lär ju känna någon som känner någon, etc. :)

Hej allihop!

Jag ska beskriva läget så gott jag förmår, sen skippar vi vidare spekulationer tills Robban svarat själv.

Det var Robban som ramlade av hojen ute på nya E18 sträckan.
Han är allvarligt skadad i kroppen men huvet är noggrant röntgat och ska vara helt å fungerande.

Gällande själva olyckan så väntar vi tills Robban har berättat va som hände, ingen vet 100% säkert och exakt hur det gick till.

När jag får mer besked om hur han mår så skriver jag igen.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Hej allihop!

Jag ska beskriva läget så gott jag förmår, sen skippar vi vidare spekulationer tills Robban svarat själv.

Det var Robban som ramlade av hojen ute på nya E18 sträckan.
Han är allvarligt skadad i kroppen men huvet är noggrant röntgat och ska vara helt å fungerande.

Gällande själva olyckan så väntar vi tills Robban har berättat va som hände, ingen vet 100% säkert och exakt hur det gick till.

När jag får mer besked om hur han mår så skriver jag igen.

Har träffat aRWE en gång bara, förra hösten när vi var ner på Bulten.

Synnerligen trevlig kille, hoppas verkligen jag får åka mer med honom, hälsa till honom att krya på sig. Säg att det var jag som åkte på den fula SRAD turbon.
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top