Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
nu jävlar ska det kunna gå att bromsa :yoparty

Renoveringssats till bromspumpen, goodridgebromsslangskit, EBC HH Belägg och rengörning och smörjning av bromskolvarna.

Då är det bara att krEnga på kåpor och däck kvar. Sen blir det mappning och flyttning av fotpinnarna, men det blir senare när jag kan köra.

O jag som trodde man körde sporthoj för att gasa, inte bromsa:tungan
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
nu jävlar ska det kunna gå att bromsa :yoparty

Renoveringssats till bromspumpen, goodridgebromsslangskit, EBC HH Belägg och rengörning och smörjning av bromskolvarna.

Då är det bara att krEnga på kåpor och däck kvar. Sen blir det mappning och flyttning av fotpinnarna, men det blir senare när jag kan köra.

Visst fan... Flyttning av fotpinnar skulle vi ju ha ett snack om du och jag... Det får vi ta på någon fika här framöver!
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
O jag som trodde man körde sporthoj för att gasa, inte bromsa:tungan

Jojo, men sist på bromsen vinner ju, då gäller det ha bra grejor, så att man inte blir först ute i sanden :D

Visst fan... Flyttning av fotpinnar skulle vi ju ha ett snack om du och jag... Det får vi ta på någon fika här framöver!

Javisst, självklart!
 
Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Fasen... Idag lyckades till och med jag komma ut på vårbete. Det blev en lugn tur upp till svärisarna i Skinnskatteberg. Shit vad fort det går när man vrider på gasen! :skrämd :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Efter lite härliga vårturer med italienskan...så inser man att hon lär vara kvar i stallet. :fakta :banana

Sicken skönhet det är... :tuttar
 

Bifogat

  • wet_1098_2.jpg
    wet_1098_2.jpg
    229.9 KB · Visningar: 45

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Efter lite härliga vårturer med italienskan...så inser man att hon lär vara kvar i stallet. :fakta :banana

Sicken skönhet det är... :tuttar

Om du trots allt får lite tvekningar, så är det ju bara att starta den :kär
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Om du trots allt får lite tvekningar, så är det ju bara att starta den :kär

Var ut och kollade på framtidens uber-hjuls-åkare idag:tummenuppFilmer kommer upp i Geggtråden:) Som även intresserade fäderna mycket..

Det var sådant "ryt" i maskinerna, rena rovdjuren:)
 

Bifogat

  • orion.jpg
    orion.jpg
    246.3 KB · Visningar: 39
  • korven o gabor2.jpg
    korven o gabor2.jpg
    225.9 KB · Visningar: 42
  • 2 småcrossar.jpg
    2 småcrossar.jpg
    245.7 KB · Visningar: 39
  • snöleopard2.jpg
    snöleopard2.jpg
    237.8 KB · Visningar: 38
  • tiger3.jpg
    tiger3.jpg
    235.4 KB · Visningar: 36

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Haha :D

Jag skulle vilja se herr sportis åka runt till diversa fik på en inreggad :yopartyfiddy

Tat lungt på domdär dödsmaskinerna, en herre på min går provade en sån.
Hans färd varade ca 5meter sen bröt han av sig benet. 6månader på kryckor hehe.

Kanske inte sportis som ska åka?
 
Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Hojen klar för säsongen

Hojen är färdig inför årets säsong och årets första lilla provtur är också avklarad, och Hej & Hå, vad hojskrället går. En del av förklaringen till att det känns så kan förstås vara pga att det vassaste jag kört på över 6 månader är vår V50 med sugmotor :D.

Imorrn bär det ivarjefall av till Gelleråsen för årets banpremiär. Vi får väl se hur det känns nu efter lång tid i ide. Planen är att ta det lungt, men det brukar ju vara lättare sagt än gjort.
 

Bifogat

  • Foto0045.jpg
    Foto0045.jpg
    266 KB · Visningar: 49

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Haha :D

Jag skulle vilja se herr sportis åka runt till diversa fik på en inreggad :yopartyfiddy

Tat lungt på domdär dödsmaskinerna, en herre på min går provade en sån.
Hans färd varade ca 5meter sen bröt han av sig benet. 6månader på kryckor hehe.

Kanske inte sportis som ska åka?

Jag pajade ett ben på en fiddy..menisk och haltade mer el mindre närmare 1 år:brinnerupNej, stora maskiner skall det vara!:tummenupp
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Hojen är färdig inför årets säsong och årets första lilla provtur är också avklarad, och Hej & Hå, vad hojskrället går. En del av förklaringen till att det känns så kan förstås vara pga att det vassaste jag kört på över 6 månader är vår V50 med sugmotor :D.

Imorrn bär det ivarjefall av till Gelleråsen för årets banpremiär. Vi får väl se hur det känns nu efter lång tid i ide. Planen är att ta det lungt, men det brukar ju vara lättare sagt än gjort.

Avrosta bör man nog som räserförare också, så ta det lite lungt i början.:tummenupp
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Påbörjade projekt "rensa baken" på hojen ikväll. Visade sig inte gå som på räls. Saknades kabelkopplingar i paketet som skall följa med, så det blev "hot wire" tills jag fått det handlat. Sen var passformen på plastbaken inte klockren... fick sätta mig och karva ur en bra bit av plasten för att ens ha en chans att få dit r*ven och få i orginalbultarna den skulle fästas med.

Nu sitter grejerna där, men jag ska gröpa ur lite mer plast så spänningarna i den minskar (risken för sprickor lär ju öka annars) och köpa kopplingar. Nu återstår att se hur kass passform det är på de övriga grejerna jag beställde från R&G Racing, hmm... ajaj! :va

Bild på färdig r*v:
 

Bifogat

  • DSC_0322_edit_800px.jpg
    DSC_0322_edit_800px.jpg
    131.9 KB · Visningar: 56

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Ser ju grymt mycket bättre ut Danne! :tummenupp

Konstigt dock att det ska vara så svårt att passa dit nya kåpdelar. Det var samma med min sade han jag köpte hojen av. Den kåpan har tyvärr spruckit lite runt bakljuset! :( Fast det är ju fortfarande bra mycket snyggare än orginal!
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Konstigt dock att det ska vara så svårt att passa dit nya kåpdelar. Det var samma med min sade han jag köpte hojen av. Den kåpan har tyvärr spruckit lite runt bakljuset! :( Fast det är ju fortfarande bra mycket snyggare än orginal!

Ja det mesta verkar vara väldigt grovhugget. Kollade även in passningen på det "Toe chain guard" jag köpte samtidigt. Där kommer jag behöva fila en del för att det ens sak gå på helt över fästena i svingen. Jaja, lite ska man ju ha att pyssla med :)
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Nu när våren kommer och hojlös som man vart i höstas så inhandlades en geggmoppe idag. Vart en -02ans yz250, gött det ska bli att få lukta som en moppepojke igen:hihi
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top