Dagbokstråden

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jaha då har man fått brottats med en Gixxer som hoppade på en. :skrämd
Höll på att mecka o dorna med Gixxern som står utan bakhjul på depåstödet, hade precis satt dit en packrulle bak och skulle upp på hojen och provsitta. När man kommit upp på hojen så glider den av depåstödet och börja tippa åt vänster, försöker sätta ner foten men det är lite för långt till golvet så hojen tippar i slowmotion med mig på och när den drösat i backen så ligger jag där med benet under hojen.
Fan också! Nu ligger jag där med 200 kg hoj på benet. Börjar göra lite ont så jag försöker dra bort benet, chi fick jag, foten ligger fastklämd under svingen som står på golvet ,övre delen av svingen börjar nu göra sig påmind då den börjar skära in i smalbenet, hojen ligger så långt upp på benet så jag kan bara sätta mig upp halvvägs. Försöker lyfta hojen men den trycker bara mer på benet och foten då. Provar några gånger men men hela hojens tyngd hamnar på foten då. Provar att lyfta liggandes några gånger men det händer inte så mycket. Lägger mig på golvet och kikar omkring om jag kan hitta något att ta hjälp ifrån, men allt ligger så långt bort, ligger kvar en stund och samlar krafter, har väl legat där ca en halvtimme. Sätter mig upp så långt jag kommer, nu får det bära eller brista, och tar i för kung o fosterland å dra på trisse va ont det gör när jag med all kraft får upp hojen så mycket att jag får under det andra benet och kan hjälpa till att stötta hojen så jag kan dra bort foten.

Skador på hojen: En till spricka i kåpan att lägga till alla andra.
På mig: Ett redigt jack frampå smalbenet, lite uppsvullet, och lite ont.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jaha då har man fått brottats med en Gixxer som hoppade på en. :skrämd
Höll på att mecka o dorna med Gixxern som står utan bakhjul på depåstödet, hade precis satt dit en packrulle bak och skulle upp på hojen och provsitta. När man kommit upp på hojen så glider den av depåstödet och börja tippa åt vänster, försöker sätta ner foten men det är lite för långt till golvet så hojen tippar i slowmotion med mig på och när den drösat i backen så ligger jag där med benet under hojen.
Fan också! Nu ligger jag där med 200 kg hoj på benet. Börjar göra lite ont så jag försöker dra bort benet, chi fick jag, foten ligger fastklämd under svingen som står på golvet ,övre delen av svingen börjar nu göra sig påmind då den börjar skära in i smalbenet, hojen ligger så långt upp på benet så jag kan bara sätta mig upp halvvägs. Försöker lyfta hojen men den trycker bara mer på benet och foten då. Provar några gånger men men hela hojens tyngd hamnar på foten då. Provar att lyfta liggandes några gånger men det händer inte så mycket. Lägger mig på golvet och kikar omkring om jag kan hitta något att ta hjälp ifrån, men allt ligger så långt bort, ligger kvar en stund och samlar krafter, har väl legat där ca en halvtimme. Sätter mig upp så långt jag kommer, nu får det bära eller brista, och tar i för kung o fosterland å dra på trisse va ont det gör när jag med all kraft får upp hojen så mycket att jag får under det andra benet och kan hjälpa till att stötta hojen så jag kan dra bort foten.

Skador på hojen: En till spricka i kåpan att lägga till alla andra.
På mig: Ett redigt jack frampå smalbenet, lite uppsvullet, och lite ont.

Så där ja, nu blev den billig:tummenupp Sånt där man inte tänker på, du kom undan nästan enbart med blotta förskräckelsen.

Själv vinkade jag av min hoj idag, kanske att man får se den till sommaren iaf, då den kommer att rulla i Västerås med omnejd. Sa åt köparen att joina på lite tisdags och onsdagsåka:tummenupp
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jaha då har man fått brottats med en Gixxer som hoppade på en. :skrämd
Höll på att mecka o dorna med Gixxern som står utan bakhjul på depåstödet, hade precis satt dit en packrulle bak och skulle upp på hojen och provsitta. När man kommit upp på hojen så glider den av depåstödet och börja tippa åt vänster, försöker sätta ner foten men det är lite för långt till golvet så hojen tippar i slowmotion med mig på och när den drösat i backen så ligger jag där med benet under hojen.
Fan också! Nu ligger jag där med 200 kg hoj på benet. Börjar göra lite ont så jag försöker dra bort benet, chi fick jag, foten ligger fastklämd under svingen som står på golvet ,övre delen av svingen börjar nu göra sig påmind då den börjar skära in i smalbenet, hojen ligger så långt upp på benet så jag kan bara sätta mig upp halvvägs. Försöker lyfta hojen men den trycker bara mer på benet och foten då. Provar några gånger men men hela hojens tyngd hamnar på foten då. Provar att lyfta liggandes några gånger men det händer inte så mycket. Lägger mig på golvet och kikar omkring om jag kan hitta något att ta hjälp ifrån, men allt ligger så långt bort, ligger kvar en stund och samlar krafter, har väl legat där ca en halvtimme. Sätter mig upp så långt jag kommer, nu får det bära eller brista, och tar i för kung o fosterland å dra på trisse va ont det gör när jag med all kraft får upp hojen så mycket att jag får under det andra benet och kan hjälpa till att stötta hojen så jag kan dra bort foten.

Skador på hojen: En till spricka i kåpan att lägga till alla andra.
På mig: Ett redigt jack frampå smalbenet, lite uppsvullet, och lite ont.

Skönt att du inte fick mer skador på kroppen, hojen är bara material :) Hatar det där ögonblicket som går i slowmotion när man har fattat att detta kommer gå åt helvete :D


Iaf, idag blev det körning i Svanå hos Busaturbo. Och fiifan va kul det var :D Tyvärr så fick jag punka bak rätt fort så jag hann precis få upp tempot lite innan jag fick bryta. Hann inte filma något heller.
Men ska fixa till nästa helg sen blir det åka av igen!
 

Bifogat

  • DSC00581.jpg
    DSC00581.jpg
    252.2 KB · Visningar: 69

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
usch, tycker det lät väldigt otäckt....tur att du kom undan ganska lindrigt ändå...
 

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Ort
Västmanland
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Vår?

Hojabstinensen stiger för varje dag och barmark är något man bara läser om i böckerna. Minnesbilden av torr och greppvänlig asfalt har sakta försvunnit och det enda jag tänker på varje dag är att det är de klumpiga snökängorna som skall snöras (eller snö-ras?) på fötterna innan man går till jobbet. :fakta

Gjorde ett besök på "RoligaMotorcykel" igår. Träffade Keno som jobbar där och som fick mig att dräggla över en ny Shoei XR-1100-hjälm, f-n f-n! Klart man måste ha en ny hjälm när det är ny säsong på gång. :va Passade på att grensla nya VFR1200:an. Letade efter nycklarna utan framgång, synd. Åkte hem med en klart större "To-Shop-Lista" än innan. :galen

Åkte och tvättade bilen som numera inte gick att märkesbestämma pga det tjocka skitlagret den ådragit sig. Vi pratar 5 mm brun dynga över hela bakdelen. :va Hade den varit en hoj hade farbror blå haffat mig diReCT! och påtalat att man ju f-n inte ens ser att där sitter en regskylt, än mindre att den har siffror och bokstäver inpräntat. Nu står de i garaget och väntar på att skitas ner rejält igen när snö börjar smälta på tisdag igen (+ grader). :galen

Årets lärdom och tips är att aldrig köpa en ny hoj sent på hösten (hann få ner 6 mil på mätaren) som sedan skall posera under ett skynke i garaget och plåga sin förare under istidens månader.

Första grussoparbilen, vart är du?!? :Bugar
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Mina plågor är inte så farliga, har köpt en hoj som jag inte sett röken av ännu....beror på lite arbete på hojen, servas, däckbyte, lyktinsatsbyte och regbesiktining. Men å andra sidan så är det inte farbart ialla fall, så den fattas mig ej ännu.

Skinnstället min fick sig en översyn hos skräddaren med lite byte av dragkedja samt att jag fick med mig en "lapp" menar då inte Norrländsk lapp, utan skinnlapp för att fixa till lite fint ett märke som släppt och var fult. Stövlar skulle man behöva fixa till snart oxå!

13 minus imorse..nu är det dock ljust fort på morgonen och allt längre på em och är solen framme så VÄRMER den med:)Väntar på dagsmejan skall komma:Bugar
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Rotsjön minimal aktivitet

Tänkte när det är så här fint väder och det lär vara skaplig is, så drog jag mig ut mot Banjoskogarna utanför Kolsva för att se isaktiviteten, bilar åka på ställ, hörvarviga hojar, ev Almgren hoppades jag få se där.

Döm om min förvåning då ingen is alls var upplogad:confused:Inte ens vägen ner mot sjön, det enda jag såg var någon som var ute med en skoter, det var allez.
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Tänkte när det är så här fint väder och det lär vara skaplig is, så drog jag mig ut mot Banjoskogarna utanför Kolsva för att se isaktiviteten, bilar åka på ställ, hörvarviga hojar, ev Almgren hoppades jag få se där.

Döm om min förvåning då ingen is alls var upplogad:confused:Inte ens vägen ner mot sjön, det enda jag såg var någon som var ute med en skoter, det var allez.

Vi var där för kanske 4-5 veckor, helt oplogat, 1 dm snö, 1 dm vatten. Och det blir ingen mer iskörning för mig iår. Finns helt enkelt ingen bana.
Ska lägga däcken på hyllan tills nästa år.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vi var där för kanske 4-5 veckor, helt oplogat, 1 dm snö, 1 dm vatten. Och det blir ingen mer iskörning för mig iår. Finns helt enkelt ingen bana.
Ska lägga däcken på hyllan tills nästa år.

Synd att ingen har förbarmat sig över det, det måste vara perfekt isförhållande med stark och tjock is! Ja det är ändå snart dags för sommarsulor på:tummenupp
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Synd att ingen har förbarmat sig över det, det måste vara perfekt isförhållande med stark och tjock is! Ja det är ändå snart dags för sommarsulor på:tummenupp

det är bra tjock is överallt nu. problemet är dubbelis och stöp
 

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Idag blev det riktigt premiär åk :D
Jag åkte på en vild yamaha dragstar och kompissen på en drz400.

Blir åka av i morrn med

*Trodde jag ja....
Massor med nysnö :/

*Idag vart det åka av igen :tuttar
Men de va lite jobbigt att ta sig ut för det va bara is vid garaget igen.
Kromsläde drifting ftw :yoparty
 
Last edited:

Insane87

SuperRetard
Gick med
7 Sep 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 625 -03
Haha..eftersom eldbladet står insnöat så fick man ta challe's motard på en bomb-repa runt huset... knäskrap hela vägen runt... VILL ÅKA HOJ VILL HA SOMMAR
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Motarden såld idag, det kliar i fingrarna på att köpa något nytt. Men det är ingen idé, tiden kommer inte att finnas för 2 hojar :(
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
nu jävlar ska det kunna gå att bromsa :yoparty

Renoveringssats till bromspumpen, goodridgebromsslangskit, EBC HH Belägg och rengörning och smörjning av bromskolvarna.

Då är det bara att krEnga på kåpor och däck kvar. Sen blir det mappning och flyttning av fotpinnarna, men det blir senare när jag kan köra.
 

Bifogat

  • DSC00646.jpg
    DSC00646.jpg
    241.4 KB · Visningar: 31
  • DSC00647.jpg
    DSC00647.jpg
    242.7 KB · Visningar: 32
  • DSC00648.jpg
    DSC00648.jpg
    232.8 KB · Visningar: 32
  • DSC00649.jpg
    DSC00649.jpg
    240.3 KB · Visningar: 32
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
nu jävlar ska det kunna gå att bromsa :yoparty

Renoveringssats till bromspumpen, goodridgebromsslangskit, EBC HH Belägg och rengörning och smörjning av bromskolvarna.

Då är det bara att krEnga på kåpor och däck kvar. Sen blir det mappning och flyttning av fotpinnarna, men det blir senare när jag kan köra.

aha, var det det du gjorde... du stog ju bara och sjöng mestadels.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top