Café Racer Bygge - Kawasaki Z500

HerrMejsel

Blåblå
Gick med
24 May 2007
Ort
Stockholm/Köpenhamn
Hoj
Ninja ZX-636R '03
Fan vad fin den blev!
Men sänk lyset. Sådär hade jag monterat på mitt cafébygge, sänkte lyset och clippisarna typ 10cm och den blev jätte rå.

Ett annat tips är att sätta en liten stripe som skiljer det vita mot det svarta på tanken och cutsen. Typ 5mm bred, röd, gul, guld eller whatever, det blir effektfullt.

Tumme upp för bygget och slutresultatet

Håller med om både den lilla stripen och sänkningen/vinklingen av lyset, men oavsett så är det ett riktigt cleant och snyggt bygge! Stort hyll!
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Tack alla, det värmer! :)

Ljuset skall riktas om, helt riktigt. Vi har kämpat för att få den klar till utställning. Nu är det dags att få den genom besiktningen (vilket alltid är svårare när man kör med raka rör.) :)
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Snygg som fasen :tummenupp Jag kommer förbi imorgon och tittar. Skäggig och antagligen med min lilla dotter på armen. Måste få henne intresserad av hojar :) Ses då!

Roligt att du kom förbi idag! Jag skulle gärna vilja ta en titt på ditt legendariska bygge nån dag med när du har tid. :tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Roligt att du kom förbi idag! Jag skulle gärna vilja ta en titt på ditt legendariska bygge nån dag med när du har tid. :tummenupp

Det var skoj att ses och att se hojen! Jag har funderat många gånger på hur den skulle kunna se ut. Det har ju varit lite snålt med bilder sista tiden av förståeliga skäl... :) Men den tålde att tittas nära på! Blev en jäkla skillnad mot när ni köpte den... Snygg som fasen! :tummenupp
(Jag gjorde lite måttande med mitt nyligen kalibrerade ögonmått, och jag tyckte det såg ut som den skulle kunna få plats en liten turbo bakom framhjulet... :) )
Meniallafall, vi skulle nog kunna ordna en liten visning av min hoj om du vill! Bara PM:a om när och var så kan vi nog få ihop något. Om inte på vägarna så i mitt garage. Hinner inte köra så mycket nu för tiden pga. den där lilla tjejen som jag och frugan bar rundor på...
Hehe, legendarisk vetefasen, men pyser gör den iallafall :D
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Instämmer i skaran av lovord. Snygg! :tummenupp

Ner med framlyset en del bara och eventuellt en stripe för att få till lite mer effekt som nämnts tidigare. :)
 

mopack

Vice VD som student
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
1981 Kawasaki Z500 ( Cafe85 projekt)
Hejsan alla!

Tusen tack för alla fina ord. Anledningen till varför det inte uppdaterats med foto har varit pga att vi ville ha en liten *aha* upplevelse från folk i klassen samt familj och dylikt. Vi har jobbat stenhårt i 8 månader med den och det var riktigt roligt att få positiv feedback på utexpon, speciellt av legenden lahi själv :) Och jag kan inget annat än att hålla med angående turbon, vi får föra lite grupptryck på Diezel helt enkelt ;) Än en gång så säger vi tack till alla våra sponsorer samt alla er här på Sporthoj som har hjälpt till med råd och tips, utan er hade vi antagligen fortfarande suttit med en skruvmejsel i ena handen och en näve bultar i den andra :)
mvh / Alex
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Det var skoj att ses och att se hojen! Jag har funderat många gånger på hur den skulle kunna se ut. Det har ju varit lite snålt med bilder sista tiden av förståeliga skäl... :) Men den tålde att tittas nära på! Blev en jäkla skillnad mot när ni köpte den... Snygg som fasen! :tummenupp
(Jag gjorde lite måttande med mitt nyligen kalibrerade ögonmått, och jag tyckte det såg ut som den skulle kunna få plats en liten turbo bakom framhjulet... :) )
Meniallafall, vi skulle nog kunna ordna en liten visning av min hoj om du vill! Bara PM:a om när och var så kan vi nog få ihop något. Om inte på vägarna så i mitt garage. Hinner inte köra så mycket nu för tiden pga. den där lilla tjejen som jag och frugan bar rundor på...
Hehe, legendarisk vetefasen, men pyser gör den iallafall :D

Kör dessvärre inte mycket hoj just nu då SV:n har ett startproblem som jag inte har haft tid att kolla över. Ska iväg med hunden före operation imorgon men sen har man ju en del ledigt. Kanske kan svänga förbi ditt garage någon gång, hade varit uppskattat helt klart. Jag slänger iväg ett PM när hunden hämtat sig från operationen.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Kör dessvärre inte mycket hoj just nu då SV:n har ett startproblem som jag inte har haft tid att kolla över. Ska iväg med hunden före operation imorgon men sen har man ju en del ledigt. Kanske kan svänga förbi ditt garage någon gång, hade varit uppskattat helt klart. Jag slänger iväg ett PM när hunden hämtat sig från operationen.

Ja, bara hojta till! Hoppas det går fint med vovven :) Jag bor precis utanför Halmstad. 5 minuter från Eurostop.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top