Café Racer Bygge - Kawasaki Z500

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Vi passade även på att prova ut allting med motorn i ramen. Den skall tas ur nu igen för lackering av ramen.

Mer bilder:
 

Bifogat

  • 020lammhult.jpg
    020lammhult.jpg
    231.3 KB · Visningar: 265
  • 026lammhult.jpg
    026lammhult.jpg
    139.7 KB · Visningar: 253
  • 025lammhult.jpg
    025lammhult.jpg
    163.3 KB · Visningar: 511
  • 024lammhult.jpg
    024lammhult.jpg
    156.5 KB · Visningar: 353
  • 023lammhult.jpg
    023lammhult.jpg
    131 KB · Visningar: 335
  • 021lammhult.jpg
    021lammhult.jpg
    165.8 KB · Visningar: 239

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Blir nog kalajsers det där!
Ser ut som att du kommer ha en hel del att jobba med gällande det "norska kromet" :)
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Blir nog kalajsers det där!
Ser ut som att du kommer ha en hel del att jobba med gällande det "norska kromet" :)

Hehe ja en hel del återstår och bara 9 veckor tills den måste vara klar för utställning. :)

Dämparna har fixats till och hela avgassystemet skall lackas svart och sedan lindas. Sen blir det en del putsande och lackande för att få bort all den sönderrostade kromen och de andra fläckarna. Men skam de som ger sig. :)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Bara att bita ihop och ösa på!
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
Hehe ja en hel del återstår och bara 9 veckor tills den måste vara klar för utställning. :)

Dämparna har fixats till och hela avgassystemet skall lackas svart och sedan lindas. Sen blir det en del putsande och lackande för att få bort all den sönderrostade kromen och de andra fläckarna. Men skam de som ger sig. :)

vad var detta skolarbete eller examensarbete? sitter själv me mitt examensarbete nu å underbart det hade vatt om jag kunnat bygga caferacer istället:D
 

mopack

Vice VD som student
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
1981 Kawasaki Z500 ( Cafe85 projekt)
CAD Teknik / MaskinTeknik på Halmstad Högskola.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hehe ja en hel del återstår och bara 9 veckor tills den måste vara klar för utställning. :)

Blir ju bra det där :tummenupp
Jag kommer och tittar på Utexpot! Var ju ett år sedan jag själv stod där och svarade på alla konstiga frågor... Ni kommer nog att få höra en del "När jag var ung..." osv osv
 

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
CAD Teknik / MaskinTeknik på Halmstad Högskola.

aha ok! själv var mitt program mer inriktad mot produktion annars hade jag LÄTT haft bygge av cafe racer som examensarbete :tummenupp men hur länge får ni hålla på med examensarbetet? vi har typ 10 veckor?:va
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Blir ju bra det där :tummenupp
Jag kommer och tittar på Utexpot! Var ju ett år sedan jag själv stod där och svarade på alla konstiga frågor... Ni kommer nog att få höra en del "När jag var ung..." osv osv

Kalas, du är så välkommen. :tummenupp

aha ok! själv var mitt program mer inriktad mot produktion annars hade jag LÄTT haft bygge av cafe racer som examensarbete :tummenupp men hur länge får ni hålla på med examensarbetet? vi har typ 10 veckor?:va

Vi har också 10 veckor ungefär. Men vi fuskade och startade redan i oktober. :)
 

mopack

Vice VD som student
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Halmstad
Hoj
1981 Kawasaki Z500 ( Cafe85 projekt)
Halloj!

En fråga till er här på Sporthoj, vi har nämligen lite skit i bensintanken (antagligen slipdamm). Vågar man skruva av kranen och fylla tanken med vatten? Eller ska man fylla med etanol för att rensa ut den? Tackar så mycket för tips o tricks :)
mvh
Alex
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Dags för en uppdatering här kanske. Vi har haft skit mycket att göra, rent ut sagt, för att få hojen klar till mässan. Den startades första gången i onsdags och bestyckningen är lite off. Men det skall fixas efter helgen tänkte vi.

Vi ska samtidigt passa på att tacka Halmstad-Gustavs i Halmstad för hjälpen med det sista el arbetet på hojen. Kom gärna förbi och titta på den i morgon om ni är i Halmstad. Vi står på utexpo i monter 25 å¨Halmstad Högskola.
 

Bifogat

  • IMG_2955.jpg
    IMG_2955.jpg
    247.9 KB · Visningar: 1,072
  • IMG_2959.jpg
    IMG_2959.jpg
    250.7 KB · Visningar: 664
  • IMG_2964.jpg
    IMG_2964.jpg
    246.6 KB · Visningar: 641
  • IMG_2967.jpg
    IMG_2967.jpg
    246.3 KB · Visningar: 1,346

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Fan vad fin den blev!
Men sänk lyset. Sådär hade jag monterat på mitt cafébygge, sänkte lyset och clippisarna typ 10cm och den blev jätte rå.

Ett annat tips är att sätta en liten stripe som skiljer det vita mot det svarta på tanken och cutsen. Typ 5mm bred, röd, gul, guld eller whatever, det blir effektfullt.

Tumme upp för bygget och slutresultatet
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
cool! ganska clean.. nästan en blandning mellan cafe och tracker :tummenupp
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Snygg som fasen :tummenupp Jag kommer förbi imorgon och tittar. Skäggig och antagligen med min lilla dotter på armen. Måste få henne intresserad av hojar :) Ses då!
 

boozty

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Skaraborg
Hoj
Jajjamen
Dags för en uppdatering här kanske. Vi har haft skit mycket att göra, rent ut sagt, för att få hojen klar till mässan. Den startades första gången i onsdags och bestyckningen är lite off. Men det skall fixas efter helgen tänkte vi.

Vi ska samtidigt passa på att tacka Halmstad-Gustavs i Halmstad för hjälpen med det sista el arbetet på hojen. Kom gärna förbi och titta på den i morgon om ni är i Halmstad. Vi står på utexpo i monter 25 å¨Halmstad Högskola.

:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Jättesnyggt:yoparty
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top