BMW S1000R (inte RR) - tråden!

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
jag känner att det kliar i plånboken. Kanske ska ta och dreva om min lite så jag får lite nyhojskänsla, så slipper jag lägga ut 40k detta året också ..
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Rätt sugen på att byta ut min sf848 mot en s1000r. Nån som har nått att tycka om ett byte? Bra/ dåligt? Kört ducatin 2 år nu och är lite sugen på nått nytt.:)
 

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
jo77ml
Hoj
14 BMW s1000r
Hatar julen men lite mindre i år då jag gav mig själv en röd s1000r i julklapp :)
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Två röda alltså. Jag tror jag köper en vit. Har ni fått någon försäkringsindikering?
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Två röda alltså. Jag tror jag köper en vit. Har ni fått någon försäkringsindikering?

Jag valde mellan rött och den vita, tycker inte den är så snygg i blått.
Ang försäkring så har jag bara kollat med bilsport & mc, kostar samma som min Sf848 knappt 13kkr hel/helår. Då är jag 24 och bor i växjö.
Är lite nyfiken på vad If kan ge för pris på märkesförsäkringen, går inte välja den i listan på deras hemsida ännu.

Jag läste nånstans att för att aktivera "Dynamic Pro" så måste man göra nått under sitsen.. Tror ni man måste göra det varje gång man vill byta till Dynamic Pro?
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Roligt att KTM:en hamnar i en helt annan klass enligt försäkringsbolagen när de i verkliga livet är nästan lika snabba :)
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Lite småsugen på en S1000R faktiskt. Synd på färgerna bara, tror att merparten av de som kommer att rulla på vägarna kommer att vara röda.

Hos Bilsport MC skulle jag få ge 5474:- för helförsäkring /helår för BMW'n. Lönar sig att bo i "skogen" ibland. Vet inte vad en 1290 Superduke R skulle kosta mig men såg någon indikation på 15-20K :gnissla

Funderade även på en Aprilia Tuono tidigare, samma försäkringskostnad där men jag tror BMW'n är en stabilare hoj i stort när det gäller ägande och dessutom lite billigare i inköp.

Sen vad det gäller Superduken så har jag alltid haft lite svårt för sport-tvinnar ljudmässigt, tycker de låter lite trötta av någon anledning. Radfyror kan jag uppleva som lite skrikiga så kanske Tuonon leder i detta (idag kör jag trecylindrigt :brynad)

BMW'n känns ändå som vettigaste köpet där man får mest för pengarna, men jag ska låta det jäsa lite. Och för att slänga mig med en gammal floskel, dessa i-landsproblem. :rolleyes:
 

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
jo77ml
Hoj
14 BMW s1000r
När jag kollade in SD så var man sugen men just detta med försäkringen gjorde att det var smålänningen i mig som fick bestämma.
För SD pris får jag ju s1000rr och en uppsättning däck så om dom 2 vore valet så alla dagar i veckan bmw.
För en pensionär som mig på 45 år blir det knappt 6000 här i ödemarken vilket är ungefär vad B-kingen kostade hos Bilsport mc.
Sedan så har jag bara provat som hastigast den gamla SD men kört en hel del med s1000rr och den fullkomligt älskar jag.
Jag är övertygad att jag är nöjd i mars när den kommer och de närmaste åren.
Vi går spännande tider till mötes bröder ;-)
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ni som har beställt en, har ni valt med både Sport paketet och Dynamic?
 

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
jo77ml
Hoj
14 BMW s1000r
Jag köpte till båda paketen.
Vi får ju dom i Mars och då behövs säkert handtagsvärmen :)
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Funderar starkt på att beställa den! kollade upp försäkring på bilsport och en halv hamnade på 8k och hel 12k. (29år boendes i Nacka)

Hade egentligen hellre köpt nya Superduken men den är ju svinigt mycket dyrare att försäkra.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Funderar starkt på att beställa den! kollade upp försäkring på bilsport och en halv hamnade på 8k och hel 12k. (29år boendes i Nacka)

Hade egentligen hellre köpt nya Superduken men den är ju svinigt mycket dyrare att försäkra.


Den här ger ju också ha begär precis som Tuonon! Va tror ni, är BMW-n en bättre hoj??

//Daniel
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Tounon är också intresant men om man ska ha ABS och TC på den så blir den dyrare än BMWn

Skiljer 10k listpris så det är försumbart. Det intressanta är andrahandsvärdet på tuono när man kan få en 2012 för 98k ny..... Tankvolym och abs är det som skiljer. BMW känns som mer värde men kanske mindre känsla då man inte har en v4a. Dom låter fint
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top