BMW S1000R (inte RR) - tråden!

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ska bli kul att se 2014 Streetfighter Shootout, med många nya (SD 1290, Duc 1200, Kawa Z1000 och BMW S100R) men också många äldre bra modeller som t ex Tuonon och Brutalen. Intressant att se vem som tar hem segern, det lär bli tajt.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Ska bli kul att se 2014 Streetfighter Shootout, med många nya (SD 1290, Duc 1200, Kawa Z1000 och BMW S100R) men också många äldre bra modeller som t ex Tuonon och Brutalen. Intressant att se vem som tar hem segern, det lär bli tajt.

Och FZ1 ska vi inte glömma
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Och FZ1 ska vi inte glömma

Njae, men en modell som slutat tillverkas känns väl inte så aktuell, även om den fortfarande tillhör kategorin. Dock borde väl iofs den stora Ducati Streetfightern beaktas i sammanhanget, den vann ju trots allt förra årets Shootout enligt bike Sverige.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Var just på mässan och dräglade på hojen! Var ännu bättre i verkligheten! Har nu bestämt mig för en vit:)
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Jag satt å dreglade över den matt blåa å pratade med en trevlig BMW kille. Verkar vara en trevlig hojj B-)

Blir att boka provkörning :-D dock så vart juh ktm 1290 något i hästväg
Men alldeles för dyr i försäkring denna är juh ett klipp :p

(å jag som nästan bestämt mig för äventyrshoj)

Bästa med mässaorna är att man önskar man vart miljonär :D
 

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
jo77ml
Hoj
14 BMW s1000r
Jag var också och kollade in vad man hade köpt..
Inte blev man besviken utan ännu gladare när man nu sett och klämt på den.
Var nästan så man kände vinddraget när man satt där och drömde sig bort till favoritvägen..
Det verkar som den sålt över förväntan enl bmw killarna redan innan den lanserats är det kö.
Lite crazy att det ska vara sånt drag innan man ens provat den på väg.
Inte bättre är man själv som späder på hysterin med att köpa den före man ens sett den...

Hoppas på en tidig vår..
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Det verkar som den sålt över förväntan enl bmw killarna redan innan den lanserats är det kö

Så säger alla säljare och partiska personer men dom vill aldrig berätta hur många så man bör ju ta det med en nypa salt. Har inte beställt en än så länge men efter mässan så är man sugen.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Det säger de för att spä på hypen och få in ännu fler beställningar från såna som behöver en push ("oj, om jag inte beställer nu, så kanske jag inte kan få en till nästa år")

Jag undrar om man kan ta av de fula spetsiga kåpbitarna på sidorna utan att påverka funktionen ..
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Kände och klämde på den isblåa på mässan i Göteborg, den står deffinitivt med på önskelistan inför sommaren.
 

Davenco

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2011, Kawasaki ER6-N
Fick precis e-mail från BMW märkesförsäkring vad premien skulle bli för mig och tänkte att det skulle vara intressant för er andra.

29år, körkort 1år, boendes i Göteborg = 23 439:- :va

S1000R går därmed fetbort som alternativ.
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
Fick precis e-mail från BMW märkesförsäkring vad premien skulle bli för mig och tänkte att det skulle vara intressant för er andra.

29år, körkort 1år, boendes i Göteborg = 23 439:- :va

S1000R går därmed fetbort som alternativ.

Härligt med storstads priser haft kortet sen 07 bor sthlm fyller den mogna åldern av 30 i år fick 20 000:-
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Fick precis e-mail från BMW märkesförsäkring vad premien skulle bli för mig och tänkte att det skulle vara intressant för er andra.

29år, körkort 1år, boendes i Göteborg = 23 439:- :va

S1000R går därmed fetbort som alternativ.

Tråkigt! Inte lätt när man bor i storstan.. Jag tänkte jag skulle ringa till If idag och kolla pris på märkesförsäkringen. Återkommer med pris..
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
29år bor i nacka och en halvförs skulle landa på 8000 hos bilsportmc. hel va väl runt 10-11 har jag för mig.
 

DjMusse

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
jo77ml
Hoj
14 BMW s1000r
45år och bor på landet.
Det landade på runt 6000kr med Bislport mc.

Tillbehör
Är det någon som har sett nån bra bild på "vindrunta sport" som finns med i bmw-katalogen?
Sedan så blir det nog ev tankväskan för sommarens små utflykter och åker man längre så får ryggan vara med.
Ha det där ute

//Musse
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Efter provkörningen i tidningen MC-folket så var det enligt deras information gällande försäkringar Svedea som var den billigaste. Lite märkligt med tanke på att IF innehar märkesförsäkringen med BMW. Detta gällde dock 30+/50+ i Stockholm respektive Visby som referensstäder och hel/hel som försäkringstyp. Har jag inte fel för mig så låg den för 30+ i storstad runt 9000:-/året hel/hel, en helt okej premie enligt mig med tanke på hur mycket motorcykel och effekt man får.
 

Davenco

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2011, Kawasaki ER6-N
45år och bor på landet.
Det landade på runt 6000kr med Bislport mc.

Tillbehör
Är det någon som har sett nån bra bild på "vindrunta sport" som finns med i bmw-katalogen?
Sedan så blir det nog ev tankväskan för sommarens små utflykter och åker man längre så får ryggan vara med.
Ha det där ute

//Musse

Jag kan inget annat än säga grattis :)
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Efter provkörningen i tidningen MC-folket så var det enligt deras information gällande försäkringar Svedea som var den billigaste. Lite märkligt med tanke på att IF innehar märkesförsäkringen med BMW. Detta gällde dock 30+/50+ i Stockholm respektive Visby som referensstäder och hel/hel som försäkringstyp. Har jag inte fel för mig så låg den för 30+ i storstad runt 9000:-/året hel/hel, en helt okej premie enligt mig med tanke på hur mycket motorcykel och effekt man får.

Det är inte Stockholm fast det står det. Mc-folket använder ett personnummer som tillhör zon20(eventuell kranskommun). Detta är info från svedea som kollade upp det när premien i mcfolket för 30+ i Stockholm var 60% mindre än vad jag fått, 31 år i Stockholm. Premien för 30+ i Stockholm med SMC rabatt är ca 14k och bilsport och mc var även den fel, ca 17k med SMC rabatt. Går inte lita på mc-folket, verkar inte ha koll på vad dom håller på med.

Från början fick jag 30k per år av svedea och det var samma som stod i bike. Dom har efter sin felklassning tagit sitt förnuft tillfånga och klassat om den så den är i hyfsad paritet till tuono som snudd på är identisk.
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top