BMW R75/6 CaféR

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Älvsjö
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Vackert. Har du någon plan för bakljus,nummerplåt samt nummerplåts bel? Håller själv på att försöka lura fram en lösning. Väldigt svårt att hitta på något som inte känns fult och klumpigt.
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Vackert. Har du någon plan för bakljus,nummerplåt samt nummerplåts bel? Håller själv på att försöka lura fram en lösning. Väldigt svårt att hitta på något som inte känns fult och klumpigt.

Jag har beställt ett litet LED bakljus från Tyskland som jag tänkt fästa under kutsen, förhoppningen är att det inte skall synas när det är släkt. Det är 53mm brett och 7mm högt
image.jpg

Nummerplåten hamnar nog till vänster om bakhjulet monterat på svingen, jag är medveten om att folk tycker det är för mycket bobber över det, men jag vill ha bakdelen ren. Nummerplåtsbelysningen kommer nog vara försänkt i bakdelen och lysa ner på plåten.
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Jag har beställt ett litet LED bakljus från Tyskland som jag tänkt fästa under kutsen, förhoppningen är att det inte skall synas när det är släkt. Det är 53mm brett och 7mm högt
View attachment 418111

Nummerplåten hamnar nog till vänster om bakhjulet monterat på svingen, jag är medveten om att folk tycker det är för mycket bobber över det, men jag vill ha bakdelen ren. Nummerplåtsbelysningen kommer nog vara försänkt i bakdelen och lysa ner på plåten.

Bygg En separat "modul" för regplåt och blinkers som med lätthet går att montera av o på, en för stil och en för det praktiska :)
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Nja, tror jag satsar på en permanent lösning som är laglig. Blinkersarnas placering är jag redan nöjd med.

Vägde nyss hojen: 178.5kg med alla vätskor och ca 5 liter soppa.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Blir som sagt kanon! :tummenupp
Vad är det för ljuddämpare? Låter bra :)
 

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Älvsjö
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Lustigt. Tror jag hade beställt ett likadant baklyse från Nccr . Tog 2v att få hem. Det är väldans litet. Står E4 på mitt , men är orolig att polis och besiktning kommer att klaga.
Kul att det löste sig med tanken.
Kämpa på
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Jag hade ju inte tänkt lägga något jobb på tanken innan första maj, men förra helgen bestämde jag mig för att fixa till den ändå.

Började med att försöka få bukt på alla fula bucklor
IMG_4792.jpg

Istället för att tokspackla till bucklan testade jag att svetsa fast en liten pinne
IMG_4793.jpg

Sedan drog jag ut bucklan.
IMG_4794.jpg

Fungerande över förväntan!
IMG_4795.jpg

Det fanns även en längre mucka där jag testade att göra ett verktyg som man punktar fast och sen använder krafthylsan som en draghammare
IMG_4740.jpg

Fick ut bucklan, dock lite ojämt, men det tar jag med spackel.
IMG_4742.jpg

Kunde inte låta bli att försöka mig på att få dit Ducati tanklocksinfästningen häller.
Började med att maskera upp vart gamla sitter
IMG_4787.jpg

Kapa!
IMG_4788.jpg
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Tänkte dela med mig av lite bilder ifrån eldragningen.

Blinkers monterat i framlykta
IMG_6561.jpg

IMG_6562.jpg

Den skarptsynte ser att hela M-uniten och laddregulatorn vridits 90 grader. Detta på grund av en miss från min sida då det krockade med kutsen!
IMG_6566.jpg

IMG_6565.jpg

Mini mini led bakljus! Hoppas verkligen kapten blå godkänner detta.
IMG_6571.jpg

IMG_6572.jpg

bild på tändningslåset M-lock
IMG_6575.jpg

IMG_6577.jpg
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Är så sjukt nöjd över hela gaffel montaget med bromsar och allt!

För den som inte är insatt så är framgaffel från en Aprilia RSV mille. Hjulaxeln special svarvad. Bromsoken är från en Ducati ST4 och är planade för att hamna bredare och inte krocka med ekrarna. Det sitter Kawasaki ZX9R bromskivor på special svarvade adaptrar för att passa original fälgen. Sen sitter hela paketet på en annan special svarvad axel i styrkronan för att passa i BMW ramen.
IMG_6579.jpg
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Idag har frugan hjälpt till med våtslipning av tank och kuts, våran 3 veckor gamla son var självklart med!
image.jpg

image.jpg

Fösta varvet basfärg med sprayburk
image.jpg

Efter 5 varv bas
image.jpg

3 lager 2k klarlack senare! Mycket nöjd med tanke på att jag inte är någon lackerare, jag håller till i ett dammigt garage och jag lackar med sprayburk. Lite damm fastnade dock, jag hoppas det går att våtslipa och polera bort senare!
image.jpg

image.jpg
 

bergstroem

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
BMW R75 -75
Snyggaste burklacken jag någonsin sett

Jag är riktigt imponerad över Spraxmax produkter! Förutom damm i lacken, vilket är inte är så konstigt så är resultatet mycket bra.

Har du förresten testat ditt bakljus utomhus i dagsljus? Syns det? Jag tror vi har exakt samma, vilket är ett kul sammanträffande och som du skriver är det galet litet. Min är också märkt med E4. Är din hoj besiktad i år? Det är inte min.
 

vitxr

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Älvsjö
Hoj
XR650R-02 DR650-92 R75/5-70
Jag är riktigt imponerad över Spraxmax produkter! Förutom damm i lacken, vilket är inte är så konstigt så är resultatet mycket bra.

Har du förresten testat ditt bakljus utomhus i dagsljus? Syns det? Jag tror vi har exakt samma, vilket är ett kul sammanträffande och som du skriver är det galet litet. Min är också märkt med E4. Är din hoj besiktad i år? Det är inte min.
Jag har åkt omkring lite i solskenet utan att någon har klagat. Det lyser lite klent så polisen lär ha åsikter.
Min är besiktigad förra året, så jag har ett år till nästa.
Så här ser det ut i solljus.
image.jpg
 

Andreas55

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2011
Ort
hemma
Hoj
Ny på väg
OM det nu är någon som utav konstig anledning vill bli av med en r75 eller liknande så är det bara att höra av sig. Lika om det skulle finnas en fin Honda cb500 eller 750. Men det är väl ingen som är så knäpp?:yoparty
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top