Bandag Falkenbergsbanan 24 augusti.

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Tyvärr inte, funkisarna på banan är HÅRT ansträngda i augusti, men det blir en heldag iaf!:tummenupp

Bra bra :tummenupp. Men tänk om licenssnubbarna var villiga att ställa upp som flaggvakter halva lördagen (dvs 2 grupper flaggvakter), betala en symbolisk summa/halva medlemspengen exempelvis? Skulle det funka och ha 2 dagar då?

Jajamen, jag ställer upp som flaggvakt isf.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

WheelieWingård

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Hyltebruk
Hoj
Yamaha YZF R1 -03, Honda VFR RC36 -90
Helt suveränt, billigt dessutom både som medlem och icke! Nu hoppas vi på bra väder och en i övrigt kul och givande dag!
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Icke medlemar betalar?

Jag är imponerad över klubben att dom ror hem ett sådan evenemang som w&w Starkt jobbat?
 

WheelieWingård

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Hyltebruk
Hoj
Yamaha YZF R1 -03, Honda VFR RC36 -90
Icke medlemmar 800/förbokning, 1000 drop-in under förutsättning att de finns plats står det ovan..
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Aningen OT..............men det blev banåka idag med på Falkenbergsbanan - Lite väl mycket folk i medelgruppen (och för ojämn kunskap mellan åkarna) Dessutom varmt som helsike - Men så är det ibland när man får slå ihop grupper.

Gjorde en tavla (även om det slutade bra) ut på start-å-mål rakan drar jag järnet på tvåan och får ett bakhjulskast som kändes riktigt nasty. Killen bakom mig sa att det kastade rejält, synd att han inte filmade så man hade kunnat se vad man gjorde fel.


Nu är siktet inställt på nästa onsdag. Hoppas vädret blir något svalare
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Gjorde en tavla (även om det slutade bra) ut på start-å-mål rakan drar jag järnet på tvåan och får ett bakhjulskast som kändes riktigt nasty. Killen bakom mig sa att det kastade rejält, synd att han inte filmade så man hade kunnat se vad man gjorde fel.


Nu är siktet inställt på nästa onsdag. Hoppas vädret blir något svalare

Tvåan ut på start och mål låter läskigt, LÄTT att gasa loss den på så låg växel! Prova trean istället! Jag antar att vi har helt olika drevning men jag har femman där!!!
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Du har rätt Mozz, för låg växel och för mycket gas (dessutom i "A-läget" som gör hojen oerhört ryckig), och visst har vi olika drevning.......men också olika farter ut där

Gissar på att du håller 160 ut på femman - Jag håller kanske 80 :rodnar.........i eftersnacket i depån håller jag dock runt 100 knyck där :)
 

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Aningen OT..............men det blev banåka idag med på Falkenbergsbanan - Lite väl mycket folk i medelgruppen (och för ojämn kunskap mellan åkarna) Dessutom varmt som helsike - Men så är det ibland när man får slå ihop grupper.

Gjorde en tavla (även om det slutade bra) ut på start-å-mål rakan drar jag järnet på tvåan och får ett bakhjulskast som kändes riktigt nasty. Killen bakom mig sa att det kastade rejält, synd att han inte filmade så man hade kunnat se vad man gjorde fel.


Nu är siktet inställt på nästa onsdag. Hoppas vädret blir något svalare

Ja ojämn kunskap! Kände mig stundtals i vägen o några gjorde inte så snälla omkörningar....men men ger man sig in i leken så får man leken tåla! :tummenupp

Jag hade skitskoj o det är huvudsaken!:D
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Ja ojämn kunskap! Kände mig stundtals i vägen o några gjorde inte så snälla omkörningar....men men ger man sig in i leken så får man leken tåla! :tummenupp

Jag hade skitskoj o det är huvudsaken!:D

Det var INTE så jag menade :krama - mer att det blir bullrigt när man slår ihop den lugna gruppen med medelgruppen - Alltså vi är ju Rossi-replikor allihop i medelgruppen och kör som faaaaaen - Det går nog nästan snabbare där än i snabba/licens faktiskt :rolleyes:

Vi ses nästa onsdag Tottan :)
 

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Det var INTE så jag menade :krama - mer att det blir bullrigt när man slår ihop den lugna gruppen med medelgruppen - Alltså vi är ju Rossi-replikor allihop i medelgruppen och kör som faaaaaen - Det går nog nästan snabbare där än i snabba/licens faktiskt :rolleyes:

Vi ses nästa onsdag Tottan :)
Hihi kunde inte låta bli:rolleyes:
Japp det gör vi! O tack för all hjälp igår. :krama Uppskattas väldigt mycket att bli så väl omhändertagen när man är ensam tjej o känner sig ganska vilsen bland alla buffliga hojåkare som tydligen kallar sig för Rossi :D
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du har rätt Mozz, för låg växel och för mycket gas (dessutom i "A-läget" som gör hojen oerhört ryckig), och visst har vi olika drevning.......men också olika farter ut där

Gissar på att du håller 160 ut på femman - Jag håller kanske 80 :rodnar.........i eftersnacket i depån håller jag dock runt 100 knyck där :)

Hmmmm… det är nog lite mer än det också. På filmen här har jag 240 på mätaren men med den ändrade drevningen borde det bli ca 195 km/h. Kör 14/47.

https://www.youtube.com/watch?v=TDG6uT7Zhxk
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Ska man få nåt bekräftelsemail? Läste lösa rykten om att det var fullt!:confused:
Så jag undrar om jag har fått nån plats?:va
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top