Bandag Falkenbergsbanan 24 augusti.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Magnus hur såg det ut på SMet? Tyckte det var ännu mer ambulanser där då (3?) men nu blir jag osäker. Frågan är således hade vi läkare och utbildad personal där då?

Kanske borde föreslå en regeländring till Svemo att man får inte släppa ut fordon på banan under tävling (träning?) som utger sig för att vara ambulanser om det inte finns någon minsta kravbild man ska uppfylla.

Så man inte pre-race blir lurad av en hög blå-gula bilar parkerade i depån. Då kan man ju lika gärna (nästan) åka i en V70, de är ju ändå rätt gott me plats för fossingarna i en ambulans. :D
På Sm var Ambulansservice från Anderstorp på plats med två läkare och ambulanssjuksköterskor. Dom bemannade sjukstugan, en ambulans och läkarbilen. Dom har full kompetens i akutsjukvård och jobbar med detta dagligen.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag har nog känt mig lite tryggare med två ambulanser på bandagar/onsdagskörningar än vad jag borde ha gjort. Jag (och många med mig) har faktiskt levt i den tron att ambulanspersonalen är fullutbildade med adekvat utrustning i bilarna. Nu låg killen faktiskt mer än 20 minuter innan landstingsambulansen kom. Jag snackade lite med ambulanspersonalen och de sa att de inte ens hade rätt att ge morfin/smärtstillande/sätta stödkrage.
Här är en till som blev förvånad!!!
Är det likadant på alla bandagar?

Om jag har missuppfattat får gärna någon rätta mig.
[/QUOTE]

Det var styrelsemöte idag och då tog jag upp detta. Då sades att ambulansen var bemannad med sjuksköterska som tog beslutet att låta den skadade ligga stilla utan förflyttning då det fanns risk för ryggskador, ett beslut som tydligen är praxis om inga andra livshotande skador finns.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top