Båt-tråden

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Mycket fin båt du har och enkelmontage är klart bättre ur dom flesta synvinklarna utom då manövrering vid bryggan.

Du har inte funderat på

Nja jag gillar ju att åka utomskärs så en sjöduglig båt är prio 1. Kommer köra vidare på dubbemotorer nu. Den går sjukt fint och snålt med dessa så jag har mjuknat.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Marginellt skulle jag tro men ska ge mig på det med hade jag tänkt.

Utan överladdning är ju förbättringspotentialen inte lika stor men i takt med att man byter grejer och bygger om borde där finnas en del att göra. Båtmotorer är ju tacksamma att mappa då de går på mer konstant varvtal/trottelöppning än Mc motorer.....
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nja jag gillar ju att åka utomskärs så en sjöduglig båt är prio 1. Kommer köra vidare på dubbemotorer nu. Den går sjukt fint och snålt med dessa så jag har mjuknat.

Dubbelmontage gör ju att man kan åka hem när ena pajat :tummenupp även om det går sakta. :huvet

Du sa att du körde på Kanan. Jag bor på Ängsholmen mitt emot Sollenkroka brygga så det är ju mina hemmavatten.:tummenupp


Håll med om att med vattenjet och en roaster tail över bryggan framför seglarhotellet så kunde det bli en del "wet t-shirts" :D

Har en kompis som bytte 2xAD41 (2x200hk) i sin Smuggler till 1xD6(475 hk) gav ungefär 10 knop och mindre än halva förbrukningen och han kör djävligt mycke så investeringen var betalad på ett halvår ungefär. Diesel och inte en racer men i alla fall.
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
2 liter/distans i blandad körning med överslag åt fullgas och throttlande under flygturer måste anses som bra för en 3,1 tons båt med dubbla bigblocks...

Ja det var faktiskt riktigt snålt. Har för mig att farsan gamla Flipper 760 med penta våtta tog 1,6 när man körde lugnt. Den gjorde iofs 33 knop som är ganska bra för en familjebåt.

Har kollat lite efter något litet och snabbt men alla hobbys man har är ju sommarhobbys förutom enduron så jag vete fan om man skulle hinna nyttja den. Sen är ju allt sånt lite roligare i Sthlm. Här finns det inget att åka till.
 

Tom_Blge

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Borlänge
Hoj
R1
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Över 10l/mil? :skrämd

Jag brukar toppa upp min 10l tank vartannat år i värsta fall.

getfile.aspx

Äntligen en bild på din båt! Visste inte att du seglade H-båt! Den ser ju fin ut!
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nån som är sugen på ett riktigt vinterprojekt?

DSC_0031-4.jpg
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Det enda som skiljer mig från att äga denna är mycket pengar.
RupTech 32 undrar vad en sådan kostar.
 

Bifogat

  • RupTech 32.jpg
    RupTech 32.jpg
    29.7 KB · Visningar: 536

dahlgren

#4982
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Enskede
Hoj
ZX7R
Nån som är sugen på ett riktigt vinterprojekt?

Pettersson va? Sån har/är jag och en polare riktigt sugna på att skaffa. Men vi är inte dummare än att vi förstår att vi aldrig kommer ha tid med den...
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top