Auto Motor & Sport har ett upprop - Bojkotta bilbabes!

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Äh låt brudarna göra som dom själva vill på en bilmässa. Det flesta av dom får ju ett par tusen och kan ha kul för dom stålarna, deras val. Sex säljer. Det är ju inte som med prostitution där det inte alltid är frivilligt.

Skulle jag få erbjudandet att åla över en bil/hoj så skulle jag göra det... Men ingen vill ha en lönnfet ful snubbe repa deras fina bil.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
En retorisk fråga. Hur ofta har man inte hört tjejer motivera utvik med att det var för ett gott ändamål eller att det rörde sig om smakfulla bilder?

Vad är egentligen skillnaden om någon ung tjej tycker att det är roligt att stå på depåområdet med massor med blickar på sig i händelsernas centrum och kanske även ha möjlighet att röra sig runt intressanta människor före och efter tävlingarna? Vem är vi att döma dem? Man kan tycka att företeelsen är dum att låta en vacker tjej stå med ett paraply över en Moto GP pilot inför loppet. I själva verket hörs det inte många protester över att det är så här det går till. De flesta har accepterat att det är en del av showen.

Jag har inga som helst problem med utvik... på rätt ställe. Det är det som är problemet för mig. För mig tillför paraplyflickan inte ett dyft i ett motogp race. Om det står någon depåarbetare och håller i paraplyet för att ge skugga el skydd mot regn förstår jag funktionen men hur denna person är klädd tillför mig inget.

Själv tror jag fenomenet grid girlsens nakenhet kommer gå samma väg som cigarettreklamen gjorde som fanns för bara några år sedan. Då var det ju skitcoolt att ha en cigg i mungipan i tv och alla bikers var sponsrade av cigarettmärken. Det försvann också *poff*, för utvecklingen gick framåt.

Jag dömer ingen för det de gör som de själva vill. Men jag är kund till att titta på showen och jag får inget mervärde av en halvnaken brud bredvid hojen. Lika ologiskt som att busschauffören skulle ha en bikinibrud bredvid sig som varken kollar biljetter utan bara står där och håller sällskap.... why liksom? Återigen, ni som vill se naket, slå på internet och titta på första bästa porrfilm, det kostar mindre än motorkanalerna och så slipper vi andra ha tuttarna i rutan när vi vill se motorer.

Jag gillar tuttar - men på rätt ställe helt enkelt! :tuttar
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag har inga som helst problem med utvik... på rätt ställe. Det är det som är problemet för mig. För mig tillför paraplyflickan inte ett dyft i ett motogp race. Om det står någon depåarbetare och håller i paraplyet för att ge skugga el skydd mot regn förstår jag funktionen men hur denna person är klädd tillför mig inget.

Själv tror jag fenomenet grid girlsens nakenhet kommer gå samma väg som cigarettreklamen gjorde som fanns för bara några år sedan. Då var det ju skitcoolt att ha en cigg i mungipan i tv och alla bikers var sponsrade av cigarettmärken. Det försvann också *poff*, för utvecklingen gick framåt.

Jag dömer ingen för det de gör som de själva vill. Men jag är kund till att titta på showen och jag får inget mervärde av en halvnaken brud bredvid hojen. Lika ologiskt som att busschauffören skulle ha en bikinibrud bredvid sig som varken kollar biljetter utan bara står där och håller sällskap.... why liksom? Återigen, ni som vill se naket, slå på internet och titta på första bästa porrfilm, det kostar mindre än motorkanalerna och så slipper vi andra ha tuttarna i rutan när vi vill se motorer.

Jag gillar tuttar - men på rätt ställe helt enkelt! :tuttar

Grid girls är en del av helheten. Fina traditioner är till för att bevaras. Snart blir det väl el-hojar, sen förarlöst... Sen publiklöst.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skulle gissa att flertalet av dem även jobbar som modeller.

Ja, det är väl till modellyrket man vänder sig om man vill ha någon posera vid en mässmonter, liksom vid de flesta andra sorters reklam. Kvinnor liksom män.
Frågan är väl om det är något konstigt med det? Det är ju det de jobbar med, oavsett kön, och de har valt detta själva. De förtjänar dessutom ofta ett betydligt bättre leverne på detta än de flesta av oss andra.
 

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Jag dömer ingen för det de gör som de själva vill. Men jag är kund till att titta på showen och jag får inget mervärde av en halvnaken brud bredvid hojen. Lika ologiskt som att busschauffören skulle ha en bikinibrud bredvid sig som varken kollar biljetter utan bara står där och håller sällskap.... why liksom? Återigen, ni som vill se naket, slå på internet och titta på första bästa porrfilm, det kostar mindre än motorkanalerna och så slipper vi andra ha tuttarna i rutan när vi vill se motorer.

Jag gillar tuttar - men på rätt ställe helt enkelt! :tuttar

Men vänta nu, menar du att de andra som vistas på mässor och vill se halft avklädda cheyer INTE är kunder? Eller menar du att dina preferenser är viktigare än deras?

Missförstå mig rätt nu, jag tror precis som du att hela fenomenet är skevt och förlegat, och kommer självdö när en tillräckligt stor skara kommer till insikt med hur korkat det egentligen är. Men ditt resonemang är lite märkligt.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men vänta nu, menar du att de andra som vistas på mässor och vill se halft avklädda cheyer INTE är kunder? Eller menar du att dina preferenser är viktigare än deras?

Missförstå mig rätt nu, jag tror precis som du att hela fenomenet är skevt och förlegat, och kommer självdö när en tillräckligt stor skara kommer till insikt med hur korkat det egentligen är. Men ditt resonemang är lite märkligt.

Hon vill bara poängtera att hon har mycket bättre moral än alla andra :7peta

gamla-foton-23.jpg
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag har inga som helst problem med utvik... på rätt ställe. Det är det som är problemet för mig. För mig tillför paraplyflickan inte ett dyft i ett motogp race. Om det står någon depåarbetare och håller i paraplyet för att ge skugga el skydd mot regn förstår jag funktionen men hur denna person är klädd tillför mig inget.

Själv tror jag fenomenet grid girlsens nakenhet kommer gå samma väg som cigarettreklamen gjorde som fanns för bara några år sedan. Då var det ju skitcoolt att ha en cigg i mungipan i tv och alla bikers var sponsrade av cigarettmärken. Det försvann också *poff*, för utvecklingen gick framåt.

Jag dömer ingen för det de gör som de själva vill. Men jag är kund till att titta på showen och jag får inget mervärde av en halvnaken brud bredvid hojen. Lika ologiskt som att busschauffören skulle ha en bikinibrud bredvid sig som varken kollar biljetter utan bara står där och håller sällskap.... why liksom? Återigen, ni som vill se naket, slå på internet och titta på första bästa porrfilm, det kostar mindre än motorkanalerna och så slipper vi andra ha tuttarna i rutan när vi vill se motorer.

Jag gillar tuttar - men på rätt ställe helt enkelt! :tuttar

Det är rätt radikal skillnad på naket i en porrfilm och de lite utmanande klädda tjejerna man ser på en Moto GP tävling. Ärligt talat lägger jag inte ens märke till tjejerna i fråga. De är ju inte värre klädd än random tjej på stan en varm sommardag. Tv-sändnignarna exponerar inte direkt dem, utan de finns mest i bakgrunden. Som sagt tillhör de showen lite. Man kan tycka att det är förlegat och kanske visar det sig med tiden. Jag tvivlar dock på det. För att en förändring ska komma till stånd krävs det att synen förändras rätt radikalt. De allra flesta tycker nog att det är ganska oskyldigt än så länge. Exponerar man nakenhet tillräckligt mycket och länge kommer det en motreaktion förr eller senare. Tjejerna i fråga som Alrik i artikeln syftar på är inte så lättklädda som vissa här verkar ge sken av. De är tjejer som bara är väldigt kvinnligt klädda i högklackat, kjol och skjorta. Inte värre än vilken tjej som helst som är lite mer medveten om sin klädsel. Att sedan tjejerna många gånger ser bättre ut än genomsnittet. Det kanske är det som sticker i ögonen på folk?

Om det är något jag tycker man borde fokusera på istället är det allt skit som produceras i tv. Man har ju exponerat bimbobrudar enormt mycket genom åren ända sedan tv-producenterna insåg att det var billigt att producera reality shows som Big Brothers och dylikt. Folk ställer ju nästan upp helt gratis bara för att få synas. För egen del har jag avskytt dem som pesten redan när de först dök upp och om det är något jag tycker man skulle bojkotta är det den typen av tv-program. De om något fördummar tittarna. Kolla bara på hur unga tonårstjejer sitter och bloggar och visar upp sig. De ser ju ut som prostituerade nästan. Kanske inte så konstigt då det är det modet som är inne sedan några år tillbaka.

Paraplytjejer, cheerleaders och mässtjejer är en liten bris i jämförelse med det som visas i tv dag ut och dag in året runt.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Det är rätt radikal skillnad på naket i en porrfilm och de lite utmanande klädda tjejerna man ser på en Moto GP tävling. Ärligt talat lägger jag inte ens märke till tjejerna i fråga. De är ju inte värre klädd än random tjej på stan en varm sommardag. Tv-sändnignarna exponerar inte direkt dem, utan de finns mest i bakgrunden. Som sagt tillhör de showen lite. Man kan tycka att det är förlegat och kanske visar det sig med tiden. Jag tvivlar dock på det. För att en förändring ska komma till stånd krävs det att synen förändras rätt radikalt. De allra flesta tycker nog att det är ganska oskyldigt än så länge. Exponerar man nakenhet tillräckligt mycket och länge kommer det en motreaktion förr eller senare. Tjejerna i fråga som Alrik i artikeln syftar på är inte så lättklädda som vissa här verkar ge sken av. De är tjejer som bara är väldigt kvinnligt klädda i högklackat, kjol och skjorta. Inte värre än vilken tjej som helst som är lite mer medveten om sin klädsel. Att sedan tjejerna många gånger ser bättre ut än genomsnittet. Det kanske är det som sticker i ögonen på folk?

Om det är något jag tycker man borde fokusera på istället är det allt skit som produceras i tv. Man har ju exponerat bimbobrudar enormt mycket genom åren ända sedan tv-producenterna insåg att det var billigt att producera reality shows som Big Brothers och dylikt. Folk ställer ju nästan upp helt gratis bara för att få synas. För egen del har jag avskytt dem som pesten redan när de först dök upp och om det är något jag tycker man skulle bojkotta är det den typen av tv-program. De om något fördummar tittarna. Kolla bara på hur unga tonårstjejer sitter och bloggar och visar upp sig. De ser ju ut som prostituerade nästan. Kanske inte så konstigt då det är det modet som är inne sedan några år tillbaka.

Paraplytjejer, cheerleaders och mässtjejer är en liten bris i jämförelse med det som visas i tv dag ut och dag in året runt.

Ja, vi har olika åsikter, vilket är helt okej med mig och du får nog också gilla läget med det. Och visst är det så att det är fler killar som ser på motogp och därmed också gillar boobisarna och söta ansikten så ja visst kommer ni få det i år också. Jag tycker bara det är synd att motorsporten (både utförare och showskaparna) inte är mer öppna för att ha en bredare publik.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ja, vi har olika åsikter, vilket är helt okej med mig och du får nog också gilla läget med det. Och visst är det så att det är fler killar som ser på motogp och därmed också gillar boobisarna och söta ansikten så ja visst kommer ni få det i år också. Jag tycker bara det är synd att motorsporten (både utförare och showskaparna) inte är mer öppna för att ha en bredare publik.

Undviker du regelmässigt sporten till följd av kjoltygen?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ja, vi har olika åsikter, vilket är helt okej med mig och du får nog också gilla läget med det. Och visst är det så att det är fler killar som ser på motogp och därmed också gillar boobisarna och söta ansikten så ja visst kommer ni få det i år också. Jag tycker bara det är synd att motorsporten (både utförare och showskaparna) inte är mer öppna för att ha en bredare publik.

Jag har full respekt för din ståndpunkt.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Om det är något jag tycker man borde fokusera på istället är det allt skit som produceras i tv. Man har ju exponerat bimbobrudar enormt mycket genom åren ända sedan tv-producenterna insåg att det var billigt att producera reality shows som Big Brothers och dylikt. Folk ställer ju nästan upp helt gratis bara för att få synas.

För egen del har jag avskytt dem som pesten redan när de först dök upp och om det är något jag tycker man skulle bojkotta är det den typen av tv-program. De om något fördummar tittarna. Kolla bara på hur unga tonårstjejer sitter och bloggar och visar upp sig. De ser ju ut som prostituerade nästan. Kanske inte så konstigt då det är det modet som är inne sedan några år tillbaka.

Skriver under på det. DYNGA.. .är vad det är. T.ex. Paradise Hotel!!? Vad för jävla smörja är det.?? Har sett någon trailer vid tillfälle. Och om jag fattat det rätt. Är det en gäng halvnakna unga tjejer och killar som ska försöka bli ihop med någon. Dom får gärna ligga med alla men man kan bli utröstad. Eller??

Ialla fall bidrar det säkert till att unga tjejer som knappt nåt tonåren inte ser nåt konstigt i att visa sig halvnakna via någon webbkamera. Dom vet att det finns killar/gubbar därute på nätet som uppskattar dom. Farlig lockelse. Som kan ta en ände med förskräckelse.

Lär varje brud att dom inte behöver visa upp sina kroppar för att bli gillade. Gör/säg nåt vettigt. Och bli gillad ändå.

//M
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Undviker du regelmässigt sporten till följd av kjoltygen?

Dom där kloltygen är inte mycket att undvika. :tungan Dom har kläder på kroppen, förvisso inte så mycket och ibland får dom frysa arslet av sig där dom står.

Inget kan då hindra mig, från att se det som kommer sen. När griden är ren...och det bara står en massa morrande hojar där. (speciellt en, VR) :tomten

:brinnerup
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
För min skull, absolut, jag har inget problem med det.

Men tro inte för ett ögonblick att avklädda män drar kvinnor, och nej jag menar inte mig själv, utan snygga män...

Jag har aldrig besökt någon "Ladies night", men kan man fylla Ejendals, så säljer lättklädda killar bra. :lol

Läste för många år sedan läste jag att majoriteten av besökare på Clintan-film inte var unga män, utan milf.

Tro inte att cheyer ser Transporter-filmerna för biljakternas skull. :7peta

För att ta några exempel. :D
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag har aldrig besökt någon "Ladies night", men kan man fylla Ejendals, så säljer lättklädda killar bra. :lol

Läste för många år sedan läste jag att majoriteten av besökare på Clintan-film inte var unga män, utan milf.

Tro inte att cheyer ser Transporter-filmerna för biljakternas skull. :7peta

För att ta några exempel. :D

Fast nu pratade vi inte shower, utan som reklampelare.

Men jag kan ju ha fel, visa en tant-tidning full av halvnakna män i annonserna så har du överbevisat mig.:tummenupp
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top