Åka-tråden!

Hedi

Living to ride, riding to live baby
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
haha jaa det är ju det jag har sagt helatiden att hojen går fortare än va den borde göra vilket gör att den blir rädd och släpper äggmök. gåtan är löst.
 

Tobberäzer

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Ort
linköping
Hoj
Gsxr 1000-03 Kx 250-03 kxf 450-10
Vet inte om jag har hamnat på rätt frorum. Men jösses vad jag saknar att få ta en sväng på moppen med grabbarna....:) Håll ut gott folk, har ni märkt att det är ljusare på eftermiddagarna....:)
 

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Tänk va mkt lite sol & blå himmel kan göra, det väckte mina vårkänslor idag. Måste nästan hem & slita av täcket på den & ta ut den i dagsljuset.

Det finns hopp om att det blir vår & sommar även i år :)
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Nu är jag oficiellt trött på den här skiten och skall skicka ett argt mail till SMHI och begära sol och värme med omedelbar verkan!
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Det är en stor röra, nej då. Alla lager i sving o fälgar mm är bytta (välbehövligt) Sen blir det iväg med kåpor på lack o sen en liten ventiljustering.. sen kan man köra! :) Väntar bara på att dom ska få armen ur röven och lacka mina fälgar nån gång också som dom har dragit på sen i mitten av December. Väntar även att ett företag som ja beställde delar i från i november ska skicka de delar som nu har varit restade i 3 mån. Fick sista paketet idag, trodde ja..mycket riktigt så har de skickat fel saker och några delar saknas igen... Alienmoto, sämsta företaget jag har haft att göra med, när det gäller "kort" leveranstid!!

Men man får se de positiva i det hela, man har alltid något att längta efter :huvet

"Mugge" hur går det för dig med cykeln? Fått ordning på sving mm än?
 
Last edited:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Det är en stor röra, nej då. Alla lager i sving o fälgar mm är bytta (välbehövligt) Sen blir det iväg med kåpor på lack o sen en liten ventiljustering.. sen kan man köra! :) Väntar bara på att dom ska få armen ur röven och lacka mina fälgar nån gång också som dom har dragit på sen i mitten av December. Väntar även att ett företag som ja beställde delar i från i november ska skicka de delar som nu har varit restade i 3 mån. Fick sista paketet idag, trodde ja..mycket riktigt så har de skickat fel saker och några delar saknas igen... Alienmoto, sämsta företaget jag har haft att göra med, när det gäller "kort" leveranstid!!

Men man får se de positiva i det hela, man har alltid något att längta efter :huvet

"Mugge" hur går det för dig med cykeln? Fått ordning på sving mm än?

underbart med företag :)

mjodå , har äntligen fått distanser o sving o stämma ,, ska svetsa dit den sista imorgon ,, sen är det stötdämparfästen som ska fixas ,, sen till jobbet o svetsa ihop allt , sen jäklar är man på banan igen :)
men jag ska fan va klar till maj :)
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Nu är jag oficiellt trött på den här skiten och skall skicka ett argt mail till SMHI och begära sol och värme med omedelbar verkan!

Det verkar inte som om SMHI brydde sig om ditt mail. Det kanske är dags att ordna demonstrationer utanför SMHIs kontor.
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
men vi väntar 2 mån till , det där alla för en borde gälla hoj-åkandet osså

Råkade nämna smhi's agerande för ett gäng egyptiska supportrar, de verkar ha blivit ett jäkla liv nere på någon match när de insåg hur smhi behandlar oss hojåkare här i sverige!



Kämpa på nu mugge!
Se till att få klart "dödsmaskinen" nu, annars har du en stående inbjudan till att sitta bak på sukkan och mata mig med snus under åkturerna! :)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Råkade nämna smhi's agerande för ett gäng egyptiska supportrar, de verkar ha blivit ett jäkla liv nere på någon match när de insåg hur smhi behandlar oss hojåkare här i sverige!



Kämpa på nu mugge!
Se till att få klart "dödsmaskinen" nu, annars har du en stående inbjudan till att sitta bak på sukkan och mata mig med snus under åkturerna! :)

haha , ja de har ju lite blandat temperament där nere:)

jag kämpar på , inte vill jag hamna på ngn bönpall ;)
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Äntligen fick jag hem mina 2 set fälgar till R6'an idag, nylackade röda och fina. Håller nu på att byta vart enda lager i fälgarna, sen blir det vit fälgstripe runt fälgarna.. kommer bli porr!! :tuttar Gött att de händer lite, snart är våren här... snön och de fina -14'c ska bort bara sen blire åka utav! :yoparty (dock på bana, allt för att slippa bli omkörd av er på gatan)
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Jo... troligt....
Kul med satsningen.. när är första rejs??

Ska bli riktigt kul, ser fram emot de. Tävlingar är inget jag har bokat in riktigt än. Riktar in mig på att ta licens först och sedan kör några träningar, om allt känns bra med nya hojen och jag kör så pass bra som jag vet jag måste och som ja tror ja kan. Så får vi se därifrån hur seriöst denna säsong blir. Vi hoppas på de bästa :)
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Ska bli riktigt kul, ser fram emot de. Tävlingar är inget jag har bokat in riktigt än. Riktar in mig på att ta licens först och sedan kör några träningar, om allt känns bra med nya hojen och jag kör så pass bra som jag vet jag måste och som ja tror ja kan. Så får vi se därifrån hur seriöst denna säsong blir. Vi hoppas på de bästa :)

Självklart kommer vi andra stå o heja på dig! Vi har redan kläderna klara o allt!!

Vad tycker du?

download.jpg
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Klär ni er så där vid start/mål rakan så lär de går fort satan förbi iaf haha :D
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Ska bli riktigt kul, ser fram emot de. Tävlingar är inget jag har bokat in riktigt än. Riktar in mig på att ta licens först och sedan kör några träningar, om allt känns bra med nya hojen och jag kör så pass bra som jag vet jag måste och som ja tror ja kan. Så får vi se därifrån hur seriöst denna säsong blir. Vi hoppas på de bästa :)

Låter som en bra idé kör på det jag med. Får hoppas vi kan ta licensen här i Linköping bara. Hänger väl på om Otto får bli examinator.

Själv så har jag inte renoverat alls så seriöst som dig. Fräschat upp bromsarna, bytt pads och ska väl byta olja i gaffelbenen.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top