Åka-tråden!

Tobberäzer

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Ort
linköping
Hoj
Gsxr 1000-03 Kx 250-03 kxf 450-10
Tjenare boys hoppas att allt är bra med alla, kollade på fotona som Millejan tog i Juli när vi hade åkt till Vadstena och sen lekte lite på "rakan". Måste nog ut och gasa lite i garaget....:)

Det blev inte bara tomgångskörning utan det blev en härlig tur på 7 mil, på ren svenska satan vad gott det var att få känna draget igen. Gick väldigt sakta i kurvorna men på rakorna kunde man vrida lite på gashandtaget. God jul o gott nytt år på er...:) Snart är det VÅR....
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
ja inte är man sysslolös iaf ;)

hur går det sj ?

Jo tack att jag har skaffat mig nått att göra som vanligt. Har putsat och små fixat nu lite samt slipat kåpor, snart ska väl 2 set fälgar skickas på lack. Efter det är klart ska alla 3 set kåpor in på lack. Samtidigt som motorn ska plockas ner i delar, sen blir de väl nya styrlager, svinglager och ompackning av framgaffel. mm mm mm. Jaaa... de finns alltså saker att göra :3freak :)
 

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Eastland
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
GOD JUL då boys!

Hoppas ni får en bra helg, själv proppar jag i mig smärtstillande och saknar den stora julgroggen :(

snart kommer våren !!
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
GOD JUL! :tomten

Hoppas alla får en riktigt bra dag!

Och hoppas att du får en bra jul Peter även fast att du missar hela julen med att inte kunna ta en julgrogg. :krama

// Linus

GOD JUL då boys!

Hoppas ni får en bra helg, själv proppar jag i mig smärtstillande och saknar den stora julgroggen :(

snart kommer våren !!
 

Tobberäzer

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Ort
linköping
Hoj
Gsxr 1000-03 Kx 250-03 kxf 450-10
Ja GOD JUL på er alla, dagarna blir längre nu så det går åt rätt håll i alla fall. Hoppas vi får ett bra 2012 på två hjul. Hälsningar Tobbe
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
ett hjul om jag får be :mattias

Mycket riktigt jelvan! Det kallas ekonomiskt tänkande, och går ut på att slita ut ett däck i taget. Jag testade denna teknik en del denna säsong som var, och kom fram till en slutsats som var häpnadsväckande. :skrämd Fram däcket slit ytterst lite!1!... att man dock får tanka oftare var lite utav det negativa :3freak. Men roligt..jo,jo. de var de :yoparty
 

Hedi

Living to ride, riding to live baby
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
heloooooow boys in the hood är det nån som vet hur man mäter volt på en hoj. för som ni kommer ihåg en blå gixxer som lukta ägg mök, behöver kanske en ny laddregulatur misstänker jag men för att va säker måste jag mäta och se vad den ger för volt..
Nån av er grabbs som vet nånt om detta.
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91

Hedi

Living to ride, riding to live baby
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
yes yes i feel u deep in side shugah.. fan va gay. jag har ju en sådan men vad ska jag få fram för värden och vad ska jag ställa in ratten på datten då. varför har de gjort det så svår borde vara typ A för mc och B för bil sen va det klart out.
 

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Ort
Öst
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
yes yes i feel u deep in side shugah.. fan va gay. jag har ju en sådan men vad ska jag få fram för värden och vad ska jag ställa in ratten på datten då. varför har de gjort det så svår borde vara typ A för mc och B för bil sen va det klart out.

Ställ in multimetern som jag visade dig, i med batteriet, starta hojen. Mät o se vad du får för värde, varva lite o kolla så det inte ger mer än 14,5V. Köp en ny regulator skruva dit, åk stolt på en posörrunda utan att oroa dig för att lukta ägg mök. :tummenupp
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
gör som ovan skrev -- är det riktigt gånget så skjuter han lampor till höger o vänster ,

bor du inte långt åt helvete så kan jag ev hjälpa dig ,, om du inte rer ut det
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Hej Bullen!
Jag är en pojke på en massa jordsnurr som har en sjuk åka-abstinens!
Söker likasinnade för moraliskt stöd i vintermörkret!
När är nästa vätskekontroll/gruppterapi??

Scooter Power!!!
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Hej Bullen!
Jag är en pojke på en massa jordsnurr som har en sjuk åka-abstinens!
Söker likasinnade för moraliskt stöd i vintermörkret!
När är nästa vätskekontroll/gruppterapi??

Scooter Power!!!


Hej där!

Jag är ej den du söker och önskar att jag hade några positiva ord att stötta din abstinens med. Dock är livet vääääääldigt tungt just nu.. har inte känt så här sen förra snörika vinter. Så den lilla energi som finnes kvar i min lilla kropp som kunde ha gett dig ett värmande ord används för att försöka överleva tills våren kommer.:pangihuve Att jag även blev slagen i gokarten :)gråta) gör inte den djupa depressionen bättre när man ständigt försöker intala sig att att våren ger mig chansen att hävda mig på ett hjul och ett vinkande finger i luften.. men utan framgång. :(


Nästa vätskekontroll där emot har ju full energi till och hoppas kan fixas till början av våren (feb/mars?). Förslag om Lasedome med utekväll lades fram och verkade intressant för de flesta som medverkade på den senaste kontrollen. :fyllisar
 

Hedi

Living to ride, riding to live baby
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
jaa juste jelvan och tack för erbjudan mugge...jag gjorde just det som skrevs och kom upp i ca 20v när jag vred på handtaget...då har jag fått svar, att det är regulatorn som måste bytas.. tips om det då grabbar var man hittar en sån...

Scoooter Pooower!!!!!!!!
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
jaa juste jelvan och tack för erbjudan mugge...jag gjorde just det som skrevs och kom upp i ca 20v när jag vred på handtaget...då har jag fått svar, att det är regulatorn som måste bytas.. tips om det då grabbar var man hittar en sån...

Scoooter Pooower!!!!!!!!

De bara luras....

20 är ju mer än 14.. och då måste ju hojen gå fortare..:va:va

Kolla ifall inte bikestop har en på utförsäljning nu när de lägger ner...

annars är det väl bara att söka på nätet.. Lelles ??? Där köpte iaf jag sukkadelar till min! (www.lellesmc.se)

eller

http://www.24mx.se/mc/p/regulator/15195/elektronik/k317/

eller

http://www.motoaction.se/

Eller pricerunner.. :D

Finns att välja på!

Lycka till!

SP!!!!:yoparty
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top