Åka-tråden!

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Eastland
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
Krya på dig whip!

Förfan ställ in hojarna innan ni drar omkull nu boys!
(och sluta teasa alla som redan ställt in som..)
 

carling lkpg

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2011
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki zxr750 GasGas 300
Årets första race med crossen på stubben idag, satan vad kul det var jagade en yamaha 660 fyrhjuling. Dom som har crossar och är sugna på att gasa hör av er..

Hallå där! Har du tillgång till att åka på stubben? Är du sugen på lite enduro så är det bara att du hör av dig, vi försöker köra en gång i veckan
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Tur att det gick bra med dig, men självklart tråkigt. Några större skador på hoj? Vart det en lowside klassiker?

aj fan tråkigt o höra.. hoppas allt är bra med dig..

Ajaj! Skönt att du klara dig skapligt endå då!
Krya på dig!

Bild på cykeln?

Tjena böjs..
Tackar för de omtänksamma orden!

Jag klarade mig med ett par skrapmärken på skinnstället, lite jobbigt att springa på ölmässa något förfriskad:glömdet utan att kunna räta på vänster knä samt att inte kunna sätta ner höger häl.... men vafan.. e man racer så är man:yoparty:yoparty
Det var vid ett testa att åka med framhjulet lite högre än innan tillfälle som jag trots min gudomliga förartalang :)gnissla) helt plötsligt befann min åkandes på marken bakom cycklen (hur faan gick dethär till osv..).

Allt var frid och fröjd tills jag försökte resa på mig men glömt bort att jag fortfarande färdades i ca 30km/h utan motorfordon mellan benen och däregenom helt sonika började göra kullerbyttor.

Hojen (Husan) klarade sig nästintill oskadd med endast en avbrutet kopplingshantag samt en böjd växel spak/pedal. Ett elvakroners lampfäste får jag införskaffa dock!

Så hojen är startklar och jag liksaå.

Såg i andra tråden att nu skall ut igen era suputer... jag är utomlands mitten/slutet av dec, så ni får klara er utan min vägledning även denna gång!:tummenupp

Hur går det för Daniel "The Whip" Simoncelli??
Hjälpte crashpuckarna??:)
Hoppas att varken du eller hojen är bortom räddning!!:tummenupp
 

Hedi

Living to ride, riding to live baby
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Krya på dig whip!

Förfan ställ in hojarna innan ni drar omkull nu boys!
(och sluta teasa alla som redan ställt in som..)



ja fast man tänker och hoppas på att det kommer nån mer solig dag så man kan åka lite bakhjul och allt vad det nu är..

du förresten Peter heter du Ristenvik i efter name?
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
ja fast man tänker och hoppas på att det kommer nån mer solig dag så man kan åka lite bakhjul och allt vad det nu är..

du förresten Peter heter du Ristenvik i efter name?

Yes he does :D... ;)

Var försiktiga när ni är ute o kör iaf, greppet på asfalten är inte alls den samma nu. Så när ni lägger upp hojen på powerslide från apex så var beredda att slå av lite mer på gas och dra på sakta när ni ska behålla spinnen genom kurvan. Samtidigt som ni styr upp hojen rakt med motsyrningen innan utgång från kurvan och går från spinn till faste när hojen står rakt, så klart... Bara en tanke :rolleyes:
 
Last edited:

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Eastland
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
ja fast man tänker och hoppas på att det kommer nån mer solig dag så man kan åka lite bakhjul och allt vad det nu är..

du förresten Peter heter du XXX i efter name?
haha true!
ja de gör jag ? Men de behöver inte stå över hela forumet :)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Ja visst :) Det har mest blivit enduro senare delen av sommaren, har tyvärr inte haft tid & ork till asfalten, jag tar nya tag nästa sommar :banana Kör du något på crossen?

har inte vart ute en enda gång :(

har haft oljeläck på skiten men nu är det bara o ställa in förgasaren kvar :)
 

Weidmann

Stadspojke
Gick med
8 Sep 2009
Ort
Linköping
Hoj
R6-99
Hallå ! Någon som har stuckit ut huvudet ur fönstret och sett vädret eller?? Det är fan körläge ! :tummenupp

Jag har knappt hunnit köra någonting i stan än, kom hit nu i höst från Göteborg, finns det någon vänlig själ som vill ut och visa mig lite sköna vägar i trakterna idag runt 15-16-17-18-tiden? :)

Skriv på forumet eller smsa/ring mig på 0723360366 !

/Weidmann
 

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Eastland
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
Tänkte passa på och höra om någon är sugen på en r6 race bakdel?
Kanske någon som ska bygga nått kul i vinter? Har en liggande efter ändrade planer.

500pesos! :tummenupp
293662_10150266784575418_659670417_7749095_6683924_n.jpg
 

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Tänkte passa på och höra om någon är sugen på en r6 race bakdel?
Kanske någon som ska bygga nått kul i vinter? Har en liggande efter ändrade planer.

500pesos! :tummenupp
293662_10150266784575418_659670417_7749095_6683924_n.jpg

Vad för årsmodell? Janne har en r6 -03. Vet att han för ett tag sen nämnde att han skulle skaffa fräshare kåpor till sin banhoj. Om inte annat så är de väl alltid bra att ha extra om de skulle passa. Hör med han "millejan" :)
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Vad för årsmodell? Janne har en r6 -03. Vet att han för ett tag sen nämnde att han skulle skaffa fräshare kåpor till sin banhoj. Om inte annat så är de väl alltid bra att ha extra om de skulle passa. Hör med han "millejan" :)

hemma i helgen linus ? tänkte åka förbi o ta lite kort :)
 

Peeth

No Guts, No Glory
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Eastland
Hoj
Yamaha 600cc & Honda bobber
Vad för årsmodell? Janne har en r6 -03. Vet att han för ett tag sen nämnde att han skulle skaffa fräshare kåpor till sin banhoj. Om inte annat så är de väl alltid bra att ha extra om de skulle passa. Hör med han "millejan" :)

Jo vet vem han är ;) han köpte min 550bus :)

Mentack för tipset!
 
Last edited:

Tobberäzer

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Ort
linköping
Hoj
Gsxr 1000-03 Kx 250-03 kxf 450-10
Tjenare boys hoppas att allt är bra med alla, kollade på fotona som Millejan tog i Juli när vi hade åkt till Vadstena och sen lekte lite på "rakan". Måste nog ut och gasa lite i garaget....:)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top