Äventyrshoj efter eget huvud eller vägen till Japan.

Status
Ej öppen för fler svar.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Byggtråden blir här som synes iaf men resetråden hamnar på ADV rider.
Satte på lite utrustning igår som de flesta nog kan ha nytta av att läsa igenom om inget annat som en guide, återkommer i ämnet. Imorgon drar vi ut ett gäng på gruset igen.

vad heter du på advrider??
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Jajajaja jag ska bara ta mig tid, fullt upp i livet vettu! :)
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Ska du verkligen köra i mörker i Ryssland? Jag avråder, ryssarnas standard när det gäller lyse på bilar är inte riktigt vår standard spec lastbilar o traktorer.
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Men hörru...hur lång tid tar det att lägga upp en drös med bilder från dina resor? Är säker på att du hinner med livspusslet ändå med en massa tid över.....:)

Bilder från resorna?:confused:

Nu var ju dock tanken med denna tråden att den skulle vara en långsiktig byggtråd då jag ska ge mig av i maj 2015 och det händer tyvärr inte överdrivet mycket under de närmaste veckorna då jag har fullt upp på alla plan.
Byggtråd således med bakgrund till temat, om jag velat starta upp en resetråd hade jag gjort det.
Dock ska jag göra en uppdatering på det som skett med hojen sedan senast men i min värld får jag tyvärr stjäla mig tiden till det. Tråd om själva resan hamnar som sagt på ADVrider antingen under resans gång eller i efterhand vilket som faller sig lämpligast.
Gamla resor har ingenting med den här tråden att göra och inget jag kommer att ägna tid åt tyvärr.
 
Last edited:

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Såg att du har köpt oxford advenure, hur tjocka är handtagen om man får fråga?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Han menar nog att han vill se lite bilder från dina andra långresor.
Du kan väl skjuta upp nåt i äventyrsforumet om du har tid över? Det händer ju inte överdrivet mycket just nu ändå som du säger själv :)

Bilder från resorna?:confused:

Nu var ju dock tanken med denna tråden att den skulle vara en långsiktig byggtråd då jag ska ge mig av i maj 2015 och det händer tyvärr inte överdrivet mycket under de närmaste veckorna då jag har fullt upp på alla plan.
Byggtråd således med bakgrund till temat, om jag velat starta upp en resetråd hade jag gjort det.
Dock ska jag göra en uppdatering på det som skett med hojen sedan senast men i min värld får jag tyvärr stjäla mig tiden till det. Tråd om själva resan hamnar som sagt på ADVrider antingen under resans gång eller i efterhand vilket som faller sig lämpligast.
Gamla resor har ingenting med den här tråden att göra och inget jag kommer att ägna tid åt tyvärr.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Helt ok, det måste få ta tid.
I väntan på det kan du kanske beskriva ungefär vilka rutter du kört för att täcka Europas ~50 länder?

De här resorna skulle TS kunna lägga upp lite bilder ifrån? 50 länder, då måste det ju finnas massor med bilder att dela med sig av!
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Som sagt jag har inget intresse av att lägga upp de få bilder jag har från den perioden jag kånkade runt.
Bästa upplevelsen är väl att ta moppen och åka själv?

Där emellan har jag fler projekt på gång, bla annat den här lille gynnaren som ska få en helrenovering med nytt elsystem.

dsc-0076.jpg
[/URL]
 
Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Det får ni väl förstå hur trist det är att konvertera pappers- och dia till digitala bilder?
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Alltså allvarligt?

Erfarenhet av vadå?

Fota allt man ser med en mobilkamera?

På sin höjd hade man med Sig en kompaktkamera som rymde 24 eller 36 bilder på filmrullen
Och att frframkalla skiten var apdyrt så för egen del la jag hellre de pengarna på soppa!
Sätta mig på hojen i slutet på 80 talet och början på 90 talet och åka kors och tvärs genom Europa på asfalt, bo i tält eller B&B?
Det krävs soppa fickpengar och en hoj. Skiter man i att styla hojen och lägger pengarna på att åka istället då är det inte precis jordens åttonde underverk att åka iväg?

Prova, du kanske lär dig något istället för att sitta vid datorn.

Jag är 44 år ung, hur gammal är du?
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Och för den delen känner jag en hel drös av de som hänger på SH där ute i den verkliga verkligheten. Jag reggade mig inte igår som du heller.
Vem FAN e du?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top