Köp av klocka/armbandsur

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
En reduced, får se om jag byter upp mig till en Pro i framtiden, gillar dock inte att dom är handjagade, vill ha automatur....:dummer

Jag är också inne på automatare. Men just speedmastern kan jag allt tänka mig att vrida upp själv. Som det ser ut just nu får jag dock nöja mig med min automatiska tissot till vardags, sen tänkte jag införskaffa en Oris Swiss Hunter Team för fest och så småningom en speedy. Fast först ska pengarna gå till packutrustning för bågen.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
just nu sitter jag med en Fortis som jag pejjade 7 lax för, hyffsat repig, men älskar den fortfarande. Problemet är att den skranglar lite i mekanismen och hade behövt en service efter dryga 6 års användning. Fast nu känner jag inte för att pejja 3000 spänn för en service för en repig klocka .. så jag köpte en Tawatec plastklocka med silikonarmband och tritium tuber som GLÖDER i mörkret

http://www.youtube.com/watch?v=Avfw71G_mww
 
Last edited:

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
just nu sitter jag med en Fortis som jag pejjade 7 lax för, hyffsat repig, men älskar den fortfarande. Problemet är att den skranglar lite i mekanismen och hade behövt en service efter dryga 6 års användning. Fast nu känner jag inte för att pejja 3000 spänn för en service för en repig klocka .. så jag köpte en Tawatec plastklocka med silikonarmband och tritium tuber som GLÖDER i mörkret

http://www.youtube.com/watch?v=Avfw71G_mww

Grabbar om ni ska köpa klockor så pm:a mig jag kan fixa nästan vilka klockor som helst även service mm till bra priser. O inga import grejer.. Om ni inte känner er trygga o beställa grejer så fåt ni gärna komma in till butik o handla direkt. Ni får kanon rabatt av mig..
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
ImageUploadedByTapatalk1342690405.198484.jpg

Denna har jag repfri livtids garanti ställer in sig automatiskt. Behöver aldrig byta batteriet pån.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Ni får ca 30% på alla klockor kvitto o garanti är samma som hos nån annan återförsäljare. 1 år av butiken o sen märkes garantin. Går att köpa till ex garanti för en billig slant samt köpa på faktura om det önskas... Kredit upplysning görs vid faktura eller avbetalning.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Väldigt många som köper en riktigt dyr klocka o sedan bär endast den i 5-15 år..om inte mer.
Jag är tvärtom..använder flera halvbilliga (2000-3000kr klassen) klockor så man kan byta lite efter humör o klädstil. Sen så ändras ju modet lite o man dras med i det oavsett om man vill eller inte ;) Skulle tycka det vore oerhört tråkigt att bara använda en klocka.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
de billigare klockorna har en billig känsla av konservburk över sig, även de finare Casio lider av samma sjukdom. Funderade på en häftig Casio för 3-4k men gav upp .. från å med nu e det nog klockor för en tusenlapp max. Resten av pengarna ska jag lägga på att köra i Alperna vartannat år :tummenupp
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Har tänkt att köpa en klocka som ska användas till vardags ja. Så hur går tankarna kring guld och läder ? :)



Jasså, hur går detta till ? Låter ju nästan lite lurt :O

//Kim

inget lurt med det:) det e från butik o om ni skulle känna att ni inte litar påt så e det bara o komma in till butiken o hämta klockan personligen:tummenupp
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Väldigt många som köper en riktigt dyr klocka o sedan bär endast den i 5-15 år..om inte mer.
Jag är tvärtom..använder flera halvbilliga (2000-3000kr klassen) klockor så man kan byta lite efter humör o klädstil. Sen så ändras ju modet lite o man dras med i det oavsett om man vill eller inte ;) Skulle tycka det vore oerhört tråkigt att bara använda en klocka.

Har billigare klockor med.. varför inte få dom ännu billigare:tummenupp
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Från att ha näst intill varit klocklös de senaste 5 åren så slog jag till och investerade i en ny klocka. Känns lite skumt att kolla på urtavlan då jag numera är mest van vid digitalklockor/mobilsiffror.
 

Bifogat

  • MRW-200H-1EV.jpg
    MRW-200H-1EV.jpg
    67.6 KB · Visningar: 126

Rber

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2012
Ort
Västkusten
Hoj
FZ6-N S2, 2009
View attachment 366062

Denna har jag repfri livtids garanti ställer in sig automatiskt. Behöver aldrig byta batteriet pån.

Vad heter denna modellen? Blir helt snurrig när jag kikar runt med alla modellbeteckningar trots att jag knappt ser någon skillnad.. Har drygt trettio klockor i de flesta modeller. Men inte en enda silvrig med länk. Måste ha!

Edit: Antar att det är en premier. Heter den något mer eller är alla repfria med automatisk inställning?

Edit2: Vad säga om denna?! http://www.firstclasswatches.co.uk/seiko-premier-kinetic-perpetual-calendar-snp001p1-p-933.html
 
Last edited:

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
View attachment 368741

Tycker min panna passar duccen rätt bra.

Tyckte pannorna var rätt fula första gångerna jag såg dem, men de sätter sig på hjärnan.
Denna är grym!
panerai2.gif
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Väldigt många som köper en riktigt dyr klocka o sedan bär endast den i 5-15 år..om inte mer.
Jag är tvärtom..använder flera halvbilliga (2000-3000kr klassen) klockor så man kan byta lite efter humör o klädstil. Sen så ändras ju modet lite o man dras med i det oavsett om man vill eller inte ;) Skulle tycka det vore oerhört tråkigt att bara använda en klocka.

Det räcker att ha en klocka som fungerar vid de flesta tillfällen. Möjligtvis vore det klokt att köpa en billig Swatch i plast att ha på armen när och om man åker till miljöer där rånrisken är överhängande om man bär en finare klocka. Jag har känt att det har hängt i luften många gånger när jag varit ute och rest i offentliga miljöer att gå runt med min vintage Submariner. Men med alla kopior i omlopp är det svårt för tjuvar att skilja på om det är original eller kopia. Visserligen enklare när man ser patinan på klockan i fråga.

Alla är vi olika, men jag tycker nog det är smartare att köpa den klockan man vill ha om man har möjlighet och råd. Önskar man sedan byta in den eller köpa på sig fler efter några år brukar man få rätt bra betalt för sin gamla klocka om man väljer att sälja den eller byta in den. I synnerhet om man från början köpt den för rätt pengar.

Köper man på sig klockor i 3000 kr regionen är de i princip värdelösa på begagnatmarknaden om vi inte talar om vissa Swatch klockor eller ett fåtal andra klockor av andra tillverkare som med åren fått kultstatus.

View attachment 368741

Tycker min panna passar duccen rätt bra.

Panarai gör trevliga klockor. Eftersom jag är inne på vintage hade jag nog helst köpt en äldre klocka med lite patina och Rolex urverk. Har dock sett några nya limiterade utgåvor som inte är så dumma som inspirerats av de äldre utgåvorna.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Nu är snart min hemsida klar o jag kommer att lägga in en del klockor. Alla på sh kommer att få bra rabbat på klockor o alla andra smycken mm som kommer finnas där.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top