Dagens bild

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
"Atlanterhavsvägen Light, asså! :) Bara en trekvart från Göteborg. Sparar massa tid. Man behöver inte ens åka till Norge!"

Dagens sanning. Upplevde Atlanthavsvägen som fin men överreklamerad och inte värd tiden att ta sig dit, när man är i Norge. Hellre lägga den tiden på små kurviga bergsvägar, som det finns överflöd utav.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ställde på och tog mig ut till Källarbacken i Hållingsjö i riktigt fint väder. När jag kom dit vid 17-tiden var det nog 5 gånger så många hojar som när jag gjorde mig klar åka hem vid 18-tiden.
 

Bifogat

  • 20240408_KällarbackenHällingsjöKväll.jpg
    20240408_KällarbackenHällingsjöKväll.jpg
    151.6 KB · Visningar: 37

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Såg att Hixman var i Marstrand häromdagen och det funkade som inspiration till att väcka upp Guzzin från vinterdvalan. Marstrand är ju alltid fint! Sol och +15 hjälpte förstås till för att öka välbefinnandet.

På vägen dit påminns jag varje gång om likheten mellan den västligaste delen av väg 168 och Atlanterhavsvägen i Norge. 168:an är som en lightversion av Atlanterhavsvägen. Man kan också se det som att Atlanterhavsvägen är som "Marstrandsvägen i Super Mega Size".

* Nej, det är inte Atlanten - det är Kattegatt och innerskärgård (inte ens Skagerack, som börjar några kilometer/sjömil längre norrut).
* Nej, det är inte en lika cool bro - men bron är rätt fin ändå när den svänger svagt och "försvinner" ur synfältet.
* Nej det är inte samma långa svepande sträckor över öar och holmar - men det är i alla fall lite av den sorten.

Atlanterhavsvägen Light, asså! :) Bara en trekvart från Göteborg. Sparar massa tid. Man behöver inte ens åka till Norge!

View attachment 497066
Guzzin myser på kajen med Marstrandsön och Carlstens fästning i bakgrunden.

View attachment 497064
Lillbrorsan(!)

View attachment 497065
Del av 168:an över öar, holmar och vägbankar.

ja, jäklar ja! En av de vägsnuttar som jag kan sakna sen flytten söderut, även det börjar bli några år nu. Och bron där mitt på har jag övat taktisk firning från i det militära (också bra längesen nu…).
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Dagens sanning. Upplevde Atlanthavsvägen som fin men överreklamerad och inte värd tiden att ta sig dit, när man är i Norge. Hellre lägga den tiden på små kurviga bergsvägar, som det finns överflöd utav.
Exakt samma slutsats som jag kom fram till förra året 😐
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Exakt samma slutsats som jag kom fram till förra året

Så är det - men man bör ha kört den likväl. :) Och räkmackan på hamnbistron i Kristiansund är helt makalös!

Reine på Lofoten är däremot lika vacker femte gången man kör där.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Förresten apropå det, kolla vad som händer 1 Juni! Apokalypsen kommer hit med "Quiz, mat och dryck" ! Fasen, måste kolla upp var bion ligger. Kanske åker dit och tar en apokalypsburgare.

IMG_1511.JPG


Bara för det blir den en till apokalyptisk bild, så här ser vardagen ut efter apokalypsen!

IMG_1533.JPG

Och nu blir jag hungrig, måste ut och jaga rätt på nån mat till frukost. Det är hårda tag i apok.. det är fasen ansträngande att skriva "apokalypsen" hela tiden. Går det inte att korta ner på nåt sätt?
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top